Φορολογικά κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2035

Με στόχο να συνεχίσουν οι αγοραστές να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολλές κυβερνήσεις στην Ευρώπη διατηρούν τα κίνητρα ακόμη και σε βάθος δεκαετίες, μέχρι το 2035.

Elli Flexpole Plus φορτιστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η γερμανική κυβέρνηση προχωρά στην παράταση της φορολογικής απαλλαγής για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2035, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα και να στηρίξει την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία. Ο υπουργός Οικονομικών, Λαρς Κλίνγκμπαϊλ (SPD), ανακοίνωσε ότι το σχετικό νομοσχέδιο είναι έτοιμο, βάζοντας τέλος στην αβεβαιότητα που επικρατούσε τους τελευταίους μήνες.

Skoda Vision 0 ηλεκτρικό Station Wagon

"Για να φέρουμε πολλά περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να δώσουμε τα σωστά κίνητρα τώρα", δήλωσε ο Κλίνγκμπαϊλ στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων DPA. "Γι’ αυτό και θα συνεχίσουμε να απαλλάσσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον φόρο οχημάτων".

Διαβάστε Επίσης

Με βάση τα όσα έγιναν γνωστά, η απαλλαγή θα ισχύει μέχρι το τέλος του 2035 για τα οχήματα που θα ταξινομούνται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2030. Το μέτρο, σύμφωνα με το υπουργείο, έχει στόχο να δώσει ώθηση στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, παρέχοντας ένα ισχυρό οικονομικό κίνητρο στους καταναλωτές να κάνουν την αλλαγή νωρίτερα. Ωστόσο, η κυβέρνηση αναμένει απώλειες φορολογικών εσόδων που μπορεί να φτάσουν σε "αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ".

Χωρίς την παράταση, η ισχύουσα νομοθεσία προέβλεπε ότι η φορολογική απαλλαγή για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα θα σταματούσε την 1η Ιανουαρίου 2026. Γι’ αυτό και η κίνηση του υπουργείου Οικονομικών έρχεται την κατάλληλη στιγμή, ώστε να αποφευχθεί ένα κενό στη νομοθεσία που θα μπορούσε να επιβραδύνει την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Η επέκταση της φορολογικής απαλλαγής αποτελεί μία από τις δεσμεύσεις που είχαν περιληφθεί ήδη στη συμφωνία συνασπισμού μεταξύ CDU, CSU και SPD, στο πλαίσιο των μέτρων για την ενίσχυση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρόκειται για το τρίτο βήμα μετά την αύξηση του ορίου τιμής για φορολογικά κίνητρα στα 100.000 ευρώ και τη δυνατότητα ειδικών αποσβέσεων για ηλεκτρικά οχήματα – μέτρα που εντάχθηκαν στο λεγόμενο "πακέτο τόνωσης επενδύσεων".

Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε η ομοσπονδιακή κυβέρνηση λόγω της στενότητας του προϋπολογισμού, το σχέδιο τελικά προχωρά. Η ανακοίνωση του Κλίνγκμπαϊλ συμπίπτει χρονικά με τη σύγκληση νέας συνόδου για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Καγκελαρία. Στη συνάντηση, υπό τον καγκελάριο Φρίντριχ Μερτς (CDU), θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι υπουργείων, ομόσπονδων κρατιδίων, συνδικάτων και βιομηχανίας, για να συζητηθεί ένα συνολικό πακέτο μέτρων που θα εξασφαλίσει το μέλλον του κλάδου και τις θέσεις εργασίας.

"Θέλουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα να συνεχίσουν να κατασκευάζονται στη Γερμανία", τόνισε ο υπουργός Οικονομικών. "Όλοι γνωρίζουν πως το μέλλον είναι ηλεκτρικό".

Σύμφωνα με το DPA, στο τραπέζι της συζήτησης αναμένεται να τεθεί και ένα πρόγραμμα υποστήριξης για τα νοικοκυριά χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, εμπνευσμένο από το γαλλικό μοντέλο "social leasing”, που επιτρέπει την ενοικίαση ηλεκτρικών οχημάτων με κρατική επιδότηση. Αν και το σχέδιο αυτό περιλαμβανόταν ήδη στη συμφωνία συνασπισμού, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει ουσιαστική πρόοδος στην εφαρμογή του.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network