Η Lucid Motors, η αμερικανική startup που εστιάζει σε πολυτελή ηλεκτρικά οχήματα φέρνοντας πρόσφατα στην αγορά και το SUV Gravity, προσπαθεί εδώ και χρόνια να βρει τη θέση της στην αγορά, με το πρώτο της μοντέλο, το Air, να παρουσιάζεται τον Σεπτέμβριο του 2020.
Παρά όμως τη σημαντική χρηματοδότηση από το Public Investment Fund της Σαουδικής Αραβίας, η εταιρεία συνεχίζει να καταγράφει ζημιές έξι χρόνια μετά την ίδρυσή της.
Μπορεί το πολυτελές σεντάν που κατασκευάζεται στην Αριζόνα να σημειώνει αυξανόμενες πωλήσεις στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ωστόσο τα συνολικά έξοδα παραμένουν υψηλότερα από τα έσοδα που παράγει το Air.
Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2025 δείχνουν αύξηση των εσόδων κατά 21%, φτάνοντας στα 422 εκατομμύρια ευρώ, χάρη στην αύξηση των παραδόσεων κατά 47% που ανήλθαν στις 6.418 μονάδες.
Παρά την ανάγκη για μεγαλύτερους όγκους πωλήσεων, η αύξηση αυτή συνοδεύτηκε από μείωση της μέσης τιμής ανά μονάδα κατά 18%, από 79.900 ευρώ σε 65.700 ευρώ, καθώς οι πιο προσιτές εκδόσεις κερδίζουν έδαφος γρηγορότερα από τις πολυτελείς εκδόσεις όπως η Sapphire.
Παρά τη μείωση των ζημιών, η εταιρεία συνεχίζει να έχει σημαντικές απώλειες κεφαλαίου. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, οι λειτουργικές ζημίες ανήλθαν σε 827 εκατομμύρια ευρώ, ελαφρώς μειωμένες σε σχέση με τα 864 εκατομμύρια ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2024.
Οι καθαρές ζημίες διαμορφώθηκαν στα 772 εκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχούν σε καθαρή ζημία περίπου 120.325 ευρώ ανά όχημα που παραδόθηκε. Συγκριτικά, το αντίστοιχο ποσό το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν 283.389 ευρώ ανά μονάδα.
Παρότι η κατάσταση παρουσιάζει βελτίωση, αυτή δείχνει να μην είναι επαρκής για την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της εταιρείας ως ανεξάρτητου κατασκευαστή.