Επίσημο: Αποκαλύφθηκε το Hyundai Ioniq 6 N (εικόνες)

Αν ισχύουν τα όσα αναφέρει η κορεατική φίρμα το Ioniq 6 N δεν είναι απλά το δεύτερο ηλεκτρικό Ν της Hyundai ή/και το Ioniq 5 N σε μπερλίνα. Έχει αρκετά νέα στοιχεία για να εντυπωσιάσει ακόμα περισσότερο τον κόσμο της αυτοκίνησης.

Hyundai Ioniq 6 N
Hyundai Ioniq 6 N
Hyundai Ioniq 6 N
Hyundai Ioniq 6 N
Hyundai Ioniq 6 N
Hyundai Ioniq 6 N
Hyundai Ioniq 6 N
Hyundai Ioniq 6 N

Στο πλαίσιο του Goodwood Festival of Speed 2024, η Hyundai παρουσίασε το Ioniq 6 N, ένα μοντέλο που επαναπροσδιορίζει την έννοια του ηλεκτρικού αυτοκινήτου επιδόσεων-όπως ακριβώς έκανε και το Ioniq 5 N. Εδώ να θυμίσουμε ότι πριν από 3 χρόνια η κορεατική φίρμα είχε δείξει το RN22e και στην ουσία το Ioniq 6 N είναι εκείνο το πρωτότυπο που πέρασε στην παραγωγή. 

Αφήνοντας στην άκρη τις στεγνές τεχνικές προδιαγραφές –που ούτως ή άλλως εντυπωσιάζουν–  το Ioniq 6 N, ξεχωρίζει κυρίως γιατί θέλει να μετατρέπει την εμπειρία της οδήγησης ενός ηλεκτρικού σε κάτι που ενεργοποιεί την ακοή, την αφή, την όραση –και φυσικά, την αδρεναλίνη.

650 ίπποι, τετρακίνηση

Η βάση του Ioniq 6 N είναι η πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform), πάνω στην οποία έχουν "χτιστεί" μερικά από τα πιο εξελιγμένα ηλεκτρικά οχήματα του Hyundai Group. Εδώ όμως, το πλαίσιο φτάνει στα όριά του.

Διαβάστε Επίσης

Οι ηλεκτροκινητήρες του αποδίδουν 478 kW (δηλαδή 650 ίππους-μπροστά 238 ίππους / πίσω 412 ίππους) και μέγιστη ροπή 770 Nm όταν ενεργοποιηθεί η λειτουργία N Grin Boost – ένα προσωρινό overboost διάρκειας 10 δευτερολέπτων που θυμίζει launch mode. Αποτέλεσμα; 0–100 km/h σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα (περιορισμένη στα 257 km/h).

Hyundai Ioniq 6 N

Εντυπωσιακή δεν είναι μόνο η εκκίνηση, αλλά και η επανάληψη: χάρη στο προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης, το αυτοκίνητο μπορεί να επαναλάβει ταχύτατες επιταχύνσεις χωρίς να υπερθερμαίνεται ή να πέφτει η απόδοση.

Hyundai Ioniq 6 N

Η μπαταρία 84 kWh εξασφαλίζει σοβαρή αυτονομία, αλλά και υψηλή απόδοση υπό πίεση. Το έξυπνο σύστημα N Battery Pre-conditioning επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει αν θέλει να προθερμάνει τη μπαταρία για αγώνα drag ή endurance, εξασφαλίζοντας μέγιστη ισχύ ή σταθερότητα αντίστοιχα.

Ήχος από το μέλλον

Το N Active Sound+ είναι το πρώτο πράγμα που τραβά την προσοχή. Πρόκειται για ένα προχωρημένο ηχητικό σύστημα με τρια προφίλ ήχου:

  • Το Ignition, εμπνευσμένο από τον ήχο των κινητήρων βενζίνης
  • Το Evolution, με πιο ρετρό ήχους εμπνευσμένους από τα ‘80s
  • Και το Supersonic, ένας φουτουριστικός ήχος που θυμίζει διαστημόπλοιο
Hyundai Ioniq 6 N

Το εντυπωσιακό δεν είναι ότι το αυτοκίνητο παράγει ήχους. Είναι ότι το κάνει σε απόλυτη συγχρονία με την απόδοση, το πεντάλ του γκαζιού και τη συμπεριφορά του συστήματος μετάδοσης. Το αποτέλεσμα είναι μια ψευδαίσθηση που γίνεται απόλυτα ρεαλιστική: ένας ηλεκτρικός κινητήρας που "μιλάει" σαν βενζινοκινητήρας.

Ψευδο-κιβώτιο ταχυτήτων & drift mode

Η λειτουργία N e-Shift προσομοιώνει τις αλλαγές ταχυτήτων μέσω των paddles και του πεντάλ, ενώ το N Drift Optimizer ελέγχει την ισχύ και την κατανομή ροπής για ελεγχόμενο γλίστρημα.

Hyundai Ioniq 6 N

Το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει e-LSD (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό), επιτρέποντας αλλαγές χαρακτήρα ανάλογα με τις ανάγκες της διαδρομής – είτε πρόκειται για βρεγμένο δρόμο, είτε για πίστα.

Αναρτήσεις, πέδηση και ψύξη για πραγματική χρήση σε πίστα

Επίσης είναι το πρώτο EV της Hyundai με ECS (Electronically Controlled Suspension) που ρυθμίζεται δυναμικά με βάση το οδηγικό προφίλ και την επιφάνεια. Τα φρένα με δίσκους 400 mm εμπρός με 4πίστονες δαγκάνες παρέχουν απόδοση αντίστοιχη supercar, ενώ οι 19άρες ζάντες με ελαστικά Pirelli P-Zero Elect είναι σχεδιασμένες για βέλτιστη πρόσφυση και αντοχή στο βάρος ενός EV.

Hyundai Ioniq 6 N

Η αερόψυκτη μπαταρία διαθέτει διπλό κύκλωμα ψύξης, επιτρέποντας διατήρηση της θερμοκρασίας σε ακραίες συνθήκες.

Η καμπίνα θυμίζει αγωνιστικό cockpit. Η φωτιζόμενη οροφή, το head-up display με γραφικά τύπου HUD αγώνα, και οι πολλαπλές ψηφιακές ενδείξεις δημιουργούν μια εμπειρία πέρα από την παραδοσιακή οδήγηση. Το N Race Mode επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει πώς και πότε αποδίδεται η ισχύς, να προγραμματίσει την καμπύλη απόδοσης και να παρακολουθεί κάθε λεπτομέρεια σε πραγματικό χρόνο.

Όπως καταλαβαίνετε το Ioniq 6 N δεν είναι απλώς το πιο δυνατό ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai. Είναι μια νέα κατηγορία: ένα EV που νιώθεις, ακούς και οδηγείς με πάθος. Ένα τεχνολογικό θαύμα, σχεδιασμένο όχι μόνο για επιδόσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι η Hyundai το προωθεί με την φράση "Η οδήγηση ακόμα μετράει". 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network