Η Porsche Taycan Turbo GT καταρρίπτει ρεκόρ πίστας σε ΗΠΑ και Αμπού Ντάμπι

Η επιτυχία του Taycan Turbo GT συνεχίζεται με δύο ακόμη ρεκόρ γύρου. Το κορυφαίο ηλεκτρικό Porsche έθεσε νέα ρεκόρ στην πίστα Road Atlanta στην πολιτεία της Γεωργίας των ΗΠΑ και στην πίστα Yas Marina Circuit στο Αμπού Ντάμπι.

Η Porsche συνεχίζει να αναδεικνύει την Taycan Turbo GT ως το κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής, σπάζοντας διαδοχικά ρεκόρ σε μερικές από τις πιο απαιτητικές πίστες του κόσμου.

Οι πρόσφατες επιδόσεις στην πίστα Road Atlanta (ΗΠΑ) και στο Yas Marina Circuit (Αμπού Ντάμπι) επιβεβαιώνουν ότι το αυτοκίνητο δεν είναι απλώς γρήγορο, αλλά συνάμα αξιόπιστο και παραμετροποιημένο για απαιτητική χρήση.

Στην πίστα Road Atlanta, μήκους 4,088 χλμ., ο οδηγός αγώνων Patrick Long έκανε χρόνο 1:27,1 λεπτά με την Taycan Turbo GT εξοπλισμένη με το πακέτο Weissach. Πρόκειται για νέα επίδοση που κατέρριψε σαρωτικά το προηγούμενο ρεκόρ του μοντέλου Turbo S (1:33,8) από το 2020 με διαφορά άνω των 6 δευτερολέπτων.

Ο Long εξήρε την ακρίβεια στο τιμόνι και την αποτελεσματικότητα του συστήματος Porsche Active Ride στην αντιμετώπιση ανωμαλιών του οδοστρώματος.

Το Yas Marina Circuit, πίστα μήκους 5,281 χλμ., αποτέλεσε το σκηνικό για ένα ακόμη παγκόσμιο ρεκόρ: ο οδηγός GT Ramez Azzam ολοκλήρωσε γύρο σε 2:07,2 λεπτά, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ για ηλεκτρικά μοντέλα GT.

Ο χρόνος αναγνωρίζεται επίσημα από την Emirates Motorsport Association. Ο Azzam τόνισε ότι η ξεχωριστή ισορροπία, η σφιχτή ανάρτηση και τα αποτελεσματικά φρένα επέτρεψαν αξιόπιστο και ταχύ χειρισμό σε ένα απαιτητικό περιβάλλον.

Οι πρωτιές αυτές δεν είναι μεμονωμένες. Τον Φεβρουάριο του 2025, ο Felipe Nasr σημείωσε επίδοση 1:42,1 στην πίστα F1 Interlagos στο Σάο Πάολο – νέο ρεκόρ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ακόμη, ο οδηγός ανάπτυξης Lars Kern περιόρισε τον χρόνο γύρου στο Shanghai International Circuit σε 2:11,2 το Οκτώβριο του 2024, ενώ το 2023 είχε γράψει χρόνο 1:27,8 στη Laguna Seca και ρεκόρ 7:07,5 στο Nürburgring Nordschleife, 26 δευτ. ταχύτερα από την προηγούμενη επίδοση του Turbo S με Performance Package.

Τι κάνει τη Turbo GT ξεχωριστή

Η Taycan Turbo GT διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, εξελιγμένο σύστημα Attack Mode που προσθέτει 163 ίππους ισχύος για έως 10 δευτ. Πρόκειται για μια ελαφριά κατασκευή με ανθρακονήματα που μειώνουν το βάρος κατά 75 κιλά σε σύγκριση με την Turbo S. Το πακέτο Weissach αφαιρεί τα πίσω καθίσματα και ενισχύει περαιτέρω την αναλογία ισχύος–βάρος.

Η ανάρτηση Porsche Active Ride με GT ρύθμιση προσφέρει σταθερό κράτημα και προσαρμοστικότητα σε απαιτητική πίστα, ενώ η υψηλής απόδοσης τεχνολογία ημιαγωγών στον πίσω άξονα (κάρβιδιο πυριτίου) εξασφαλίζει αποτελεσματικότητα με ισχύ άνω των 1.100 ίππων συνολικά.

Οι συνεχείς επιδόσεις ρεκόρ στο Road Atlanta και το Yas Marina Circuit, μαζί με τους προηγούμενους χρόνους στο Nürburgring, Shanghai, Laguna Seca και Interlagos, καθιστούν την Porsche Taycan Turbo GT το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως.