
Η Ferrari ετοιμάζεται να λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μέσα από μια διαδικασία που θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Benedetto Vigna, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Vigna σε αναλυτές στις 6 Μαΐου, "η τεχνολογική καρδιά" του νέου ηλεκτρικού μοντέλου θα αποκαλυφθεί στις 9 Οκτωβρίου, κατά τη διάρκεια της Ημέρας Κεφαλαιαγορών της εταιρείας.

Η παγκόσμια πρεμιέρα του οχήματος έχει προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2026, ενώ οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Ferrari δίνει επίσημα το χρονοδιάγραμμα για το πότε θα φτάσει το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο στους πελάτες.
Αξίζει να σημειωθεί πως, σε προηγούμενη δήλωση του Φεβρουαρίου, ο Vigna είχε αναφέρει ότι το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί κατά την Ημέρα Κεφαλαιαγορών, γεγονός που κάνει κάποιους αναλυτές να θεωρούν ότι έχει υπάρξει καθυστέρηση στο αρχικό πλάνο.

Ένας εξ αυτών σχολίασε ότι το κοινό θα ανέμενε την πλήρη αποκάλυψη του μοντέλου τον Οκτώβριο και όχι μόνο την παρουσίαση της τεχνολογίας που θα διαθέτει.
Παρά την είσοδο στα ηλεκτρικά, η Ferrari ξεκαθαρίζει πως δεν εγκαταλείπει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θα συνεχίσει να προσφέρει τόσο βενζινοκίνητα όσο και υβριδικά μοντέλα. Τα υβριδικά, που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το 2019, αποτελούν πλέον το 51% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.
Σταθερή πρόβλεψη για το 2025
Η Ferrari ανακοίνωσε αύξηση 15% στα λειτουργικά της κέρδη για το πρώτο τρίμηνο, φτάνοντας τα 693 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 13%, στα 1,79 δισ. ευρώ.
Η αύξηση αποδίδεται στις αυξημένες παραδόσεις στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά και στα ακριβότερα μοντέλα όπως τα SF90XX, 12Cilindri και 499P Modificata. Επίσης, η εταιρεία κατέγραψε αυξημένα έσοδα από εξατομικευμένες παραγγελίες και από πιο κερδοφόρες αγορές.
Παρά τις εμπορικές πιέσεις από τους νέους δασμούς που έχει επιβάλει ο Αμερικανός πρόεδρος Donald Trump, οι οποίοι αναμένεται να μειώσουν τα περιθώρια κέρδους του 2025 κατά 50 μονάδες βάσης, η Ferrari δεν άλλαξε τις ετήσιες προβλέψεις της. Διατηρεί εκτίμηση για EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) τουλάχιστον 2,68 δισ. ευρώ και περιθώριο EBITDA τουλάχιστον 38,3%.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Bernstein, αυτή η απόφαση αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη της Ferrari, τη στιγμή που ανταγωνιστές όπως οι Mercedes, Ford και Stellantis έχουν αναστείλει τις οικονομικές τους προβλέψεις.
Η αμερικανική αγορά αποτελεί τη μεγαλύτερη για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 25% των πωλήσεών της. Η Ferrari ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι θα αυξήσει τις τιμές ορισμένων μοντέλων στις ΗΠΑ έως και 10%, προκειμένου να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των δασμών.