Πριν από μερικές ημέρες ένα Xiaomi SU7 κατέληξε κατεστραμμένο από ένα ατύχημα που θεωρείται το πρώτο επίσημα καταγεγραμμένο στην Κίνα για το συγκεκριμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πριν από λίγες μέρες έγινε το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα με το SU7, με αποτέλεσμα τον θάνατο τριών φοιτητριών πανεπιστημίου.
Το δυστύχημα και οι πρώτες αναφορές
Το περιστατικό σημειώθηκε στις 29 Μαρτίου 2025, στις 22:44 (τοπική ώρα), στον αυτοκινητόδρομο Dezhou-Shangrao, στην επαρχία Anhui της Κίνας. Σύμφωνα με τις αρχικές αναφορές σε κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το όχημα τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από σύγκρουση, με ισχυρισμούς ότι "οι πόρτες δεν μπορούσαν να ξεκλειδωθούν, εμποδίζοντας τη διαφυγή των επιβατών". Η υπόθεση απέκτησε γρήγορα δημοσιότητα, καθώς ήταν το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα που αναφέρθηκε επίσημα για το ηλεκτρικό μοντέλο της Xiaomi.
Η επίσημη τοποθέτηση της Xiaomi
Μπροστά στις αυξανόμενες ανησυχίες της κοινής γνώμης, η Xiaomi εξέδωσε λεπτομερές ανακοινωθέν την 1η Απριλίου, παρέχοντας χρονοδιάγραμμα του συμβάντος βάσει δεδομένων του οχήματος που παραδόθηκαν στις αρχές. Ανακοίνωσε επίσης πως συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές προκειμένου να διερευνηθούν όλα τα δεδομένα του δυστυχήματος.
Σύμφωνα με τη Xiaomi, το όχημα – ένα SU7 στην τυπική του έκδοση – κινούνταν με ταχύτητα 116 χλμ./ώρα σε λειτουργία NOA (Navigation on Autopilot) όταν πλησίασε εργοτάξιο στον δρόμο. Η λωρίδα κυκλοφορίας ήταν κλειστή με εμπόδια, κατευθύνοντας την κυκλοφορία στο αντίθετο ρεύμα. Το σύστημα ανίχνευσε το εμπόδιο, ενεργοποίησε προειδοποίηση και ξεκίνησε την επιβράδυνση. Ο οδηγός ανέλαβε χειροκίνητο έλεγχο, συνεχίζοντας το φρενάρισμα και τη διεύθυνση, αλλά τελικά προσέκρουσε σε τσιμεντένια κολόνα με ταχύτητα 97 χλμ./ώρα.
Το σύστημα έκτακτης ανάγκης και η απάντηση της εταιρείας
Μετά την πρόσκρουση, ενεργοποιήθηκε αυτόματα το σύστημα έκτακτης ανάγκης της Xiaomi. Η εταιρεία επικοινώνησε αμέσως με τον εγγεγραμμένο ιδιοκτήτη του οχήματος, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι το αυτοκίνητο οδηγούσε άλλος άνθρωπος τη στιγμή του δυστυχήματος. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν κλήσεις στους επιβαίνοντες και ειδοποιήθηκαν οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, που έφτασαν στο σημείο περίπου στις 11:00 μ.μ.
Απαντώντας στους ισχυρισμούς για τη λειτουργία των θυρών, εκπρόσωποι της Xiaomi δήλωσαν στο China News Weekly ότι όλες οι πόρτες διαθέτουν μηχανικές λαβές έκτακτης ανάγκης, τοποθετημένες στο εσωτερικό των θυρών. Αυτές οι λαβές λειτουργούν μηχανικά και επιτρέπουν το άνοιγμα των θυρών ακόμα και αν η μπαταρία έχει υποστεί βλάβη.
Χρονολόγιο του δυστυχήματος σύμφωνα με τα στοιχεία της Xiaomi
10:27:17 μ.μ.: Ενεργοποίηση NOA, ταχύτητα οχήματος 116 χλμ./ώρα
10:28:17 μ.μ.: Έκδοση προειδοποίησης ελαφράς απόσπασης προσοχής
10:36:48 μ.μ.: Προειδοποίηση NOA: "Κρατήστε το τιμόνι”
10:44:24 μ.μ.: Προειδοποίηση κινδύνου από NOA: "Προσοχή, εμπόδιο μπροστά” – Έναρξη επιβράδυνσης
10:44:25 μ.μ.: Ο οδηγός αναλαμβάνει χειροκίνητο έλεγχο – Το τιμόνι στρέφεται 22,06 μοίρες αριστερά, το πεντάλ φρένου πατιέται κατά 31%
10:44:26 μ.μ.: Το τιμόνι στρέφεται 1,06 μοίρες δεξιά, το πεντάλ φρένου πατιέται κατά 38%
10:44:26-28 μ.μ.: Σύγκρουση με τσιμεντένιο εμπόδιο
10:44:28 μ.μ.: Ενεργοποίηση eCall
10:44:39 μ.μ.: Σύνδεση με eCall, επιβεβαίωση ατυχήματος, ειδοποίηση αστυνομίας και υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης
10:45:06 μ.μ.: Επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη του οχήματος – Επιβεβαίωση ότι δεν οδηγούσε ο ίδιος
10:47:15 μ.μ.: Επιτυχής αποστολή ασθενοφόρων
Περίπου 11:00 μ.μ.: Άφιξη υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης στο σημείο
Έρευνα και οικονομικός αντίκτυπος
Η Xiaomi ανακοίνωσε ότι ειδική ομάδα ερευνών συγκροτήθηκε αμέσως μετά το δυστύχημα και μετέβη στο Tongling στις 30 Μαρτίου για να συνεργαστεί με τις αστυνομικές αρχές. Η εταιρεία δεσμεύτηκε να στηρίξει τις οικογένειες των θυμάτων και να διατηρήσει πλήρη διαφάνεια κατά την έρευνα.
Μετά τη δημοσιοποίηση της επίσημης ανακοίνωσης της Xiaomi, η μετοχή της Xiaomi Group κατέγραψε πτώση άνω του 5% κατά τη διάρκεια των συναλλαγών.