Από όλους τους λεγόμενους "παραδοσιακούς" κατασκευαστές αυτοκινήτων, η BMW τα έχει καταφέρει καλύτερα από τους περισσότερους, αναφορικά με τη μετάβαση στις μελλοντικές τεχνολογίες.
Η τρέχουσα γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της, που περιλαμβάνει τις i4, i5 και iX, είναι πολύ καλή, ενώ η εταιρεία έχει σημειώσει σημαντική επιτυχία και με τα υβριδικά της μοντέλα.

Ωστόσο, η BMW αναφέρει πως αυτό που έχουμε δει μέχρι τώρα, είναι μόνο η αρχή. Τα μεγάλα νέα έρχονται με τη νέα σειρά των ηλεκτρικών της μοντέλων, τη Neue Klasse.
Σχεδιασμένα από το μηδέν
Πρόκειται για μια νέα οικογένεια ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία έχουν σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου από το μηδέν, και αναμένεται να προσφέρουν ακόμη καλύτερη αυτονομία, λογισμικό, απόδοση και αποδοτικότητα σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα.
Παρά το γεγονός ότι τα τρέχοντα ηλεκτρικά μοντέλα της BMW είναι αρκετά καλά, εξακολουθούν να βασίζονται σε πλατφόρμες για θερμικά αυτοκίνητα και ως εκ τούτου, υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί στις δυνατότητές τους.

Την περασμένη εβδομάδα, η BMW μας έδωσε την πιο αντιπροσωπευτική μέχρι σήμερα εικόνα για τα νέα μοντέλα της Neue Klasse: ένα sedan, την BMW i3 (NA0, σύμφωνα με την ορολογία της BMW), και ένα SUV, την iX3 (NA5). Αξιοσημείωτο είναι ότι από τα δύο, μόνο το iX3 έχει λάβει επίσημα αυτό το όνομα, αλλά θεωρούμε πως και το sedan θα ακολουθήσει την ίδια ονομασία.
Ντεμπούτο στην IAA Mobility
Και πλέον γνωρίζουμε πότε θα τα δούμε στην πραγματικότητα. "Στην Έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, αυτόν τον Σεπτέμβριο, η ολοκαίνουργια ηλεκτρική BMW iX3 θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του ως το πρώτο μοντέλο της Neue Klasse", δήλωσαν τα στελέχη της BMW, κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνάντησης με τους επενδυτές.

"Η νέα BMW iX3 θα θέσει το πρότυπο για την εμπειρία οδήγησης, την ηλεκτροδότηση και τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό". Η παραγωγή της iX3 θα ξεκινήσει αργότερα φέτος στην Ουγγαρία.
θα καθορίζονται από το λογισμικό
Η iX3 και τα επόμενα αυτοκίνητα που θα βασίζονται σε αυτή την πλατφόρμα, θα είναι οχήματα που θα καθορίζονται από λογισμικό, ικανά να δέχονται αναβαθμίσεις μέσω του διαδικτύου, να ενσωματώνουν smartphones και να βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου.

Διαθέτουν μια αρχιτεκτονική ζωνών με περίπου 600 μέτρα λιγότερα καλώδια από τα τρέχοντα ηλεκτρικά μοντέλα, προσφέροντας έτσι λιγότερο βάρος και μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Η iX3 θα κάνει ντεμπούτο με τέσσερις "υπερ-εγκεφάλους" και το σύστημα διαχείρισης κινητήρα "Heart of Joy".
Δεν έχουμε ακόμη λεπτομέρειες για το μέγεθος της μπαταρίας, τους χρόνους φόρτισης ή άλλες βασικές προδιαγραφές, αλλά η BMW έχει δηλώσει ότι όλα τα μοντέλα της Neue Klasse θα διαθέτουν τουλάχιστον 600 χιλιόμετρα αυτονομίας στον ευρωπαϊκό κύκλο WLTP.

Πρόκειται επίσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αρχιτεκτονική 800V, γεγονός που σημαίνει ότι θα έχουν 30% πιο σύντομους χρόνους φόρτισης σε σχέση με τα τρέχοντα μοντέλα της BMW. Η BMW iX3 βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, όπως δήλωσε ο CEO της BMW, Oliver Zipse, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Οι δοκιμές περιλαμβάνουν οδήγηση σε ακραίες θερμοκρασίες, τόσο σε ζέστη όσο και σε κρύο. Παράλληλα, η BMW δημοσίευσε φωτογραφίες των δύο μοντέλων, SUV και sedan, να "δοκιμάζονται" στην έρημο και το χιόνι.