Στη Γαλλία, δύο μοναδικά Skoda Octavia του περασμένου αιώνα μετατράπηκαν σε αυτοκίνητα με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και είναι η πρόταση της τσέχικης φίρμας στην κατηγορία των ηλεκτρικών restomods.

Αυτά τα οχήματα δεν θυμίζουν σε τίποτα την τρέχουσα τέταρτη γενιά του Octavia, αλλά ούτε και την πρώτη από την οποία προέρχονται, καθώς ο μοναδικός όρος ενός περίεργου και ευφάντασρτου διαγωνισμού ήταν να είναι κλασικά.
Το project δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του "Retrofit Challenge", που ανακοίνωσε ο εισαγωγέας της Skoda στη Γαλλία.

Η πρόκληση για τους συμμετέχοντες ήταν να βρουν ένα Skoda Octavia της περιόδου 1959-1971, να την αποκαταστήσουν και να την μετατρέψουν σε ηλεκτρικό restomod, αντικαθιστώντας τον παραδοσιακό κινητήρα με έναν αμιγώς ηλεκτρικό. Οι απαιτήσεις ήταν λιτές, με βασική προϋπόθεση μια αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων ανά φόρτιση και την τήρηση ενός προκαθορισμένου προϋπολογισμού.
Skoda Voltavia
Το πρώτο project, με την ονομασία Voltavia, αποτελεί έργο της Automobile Propre, ενός γαλλικού μέσου ενημέρωσης αφιερωμένου στην ηλεκτροκίνηση. Η Voltavia βασίζεται στην έκδοση combi και έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τη γαλλική νομοθεσία, με αποτέλεσμα να διατηρεί μια διακριτική αισθητική.

Το αμάξωμα έχει υποστεί ελάχιστες τροποποιήσεις για βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, ενώ η πράσινη απόχρωση Explorer Green προέρχεται από το concept Skoda Vision 7S του 2022.

Στο εσωτερικό, η αντίθεση δημιουργείται με έντονες πορτοκαλί λεπτομέρειες, ενώ στο πορτμπαγκάζ φιλοξενείται ένα ηλεκτρικό σκούτερ για εύκολες μετακινήσεις στην πόλη. Ο ηλεκτρικός κινητήρας της Voltavia αποδίδει 102 ίππους με ροπή 220 Nm, καθιστώντας το όχημα ιδανικό για αστική χρήση και μετακινήσεις στους δρόμους.
Skoda Project X
Το δεύτερο project, με την ονομασία Project X, δημιουργήθηκε από την γαλλική εκπομπή Turbo σε συνεργασία με την ομάδα W-Autosport και τη Strate School of Design.

Το αποτέλεσμα θυμίζει περισσότερο αγωνιστικό όχημα παρά κλασικό αυτοκίνητο. Αν και η βασική σιλουέτα της sedan εκδοχής της Octavia είναι αναγνωρίσιμη για τους γνώστες, το Project X ξεφεύγει εντελώς από την παραδοσιακή μορφή.

Το αμάξωμα είναι κατά 40 εκατοστά πλατύτερο από το αρχικό, ενώ η ηλεκτρική μονάδα αποδίδει εντυπωσιακή ισχύ 450 ίππων και μέγιστη ροπή 1.000 Nm. Η διαδικασία κατασκευής διήρκησε πάνω από 1.000 ώρες, με τους δημιουργούς να επιδιώκουν τη σύνθεση της ριζοσπαστικότητας και της ηλεκτροκίνησης.

Το Project X, βαμμένο σε Mamba Green απόχρωση που συναντάμε στη σειρά RS της Skoda, αποτελεί την απόδειξη ότι η υψηλή απόδοση και ο τολμηρός σχεδιασμός μπορούν να συνδυαστούν αρμονικά με την ηλεκτροκίνηση.