
Όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, πιθανότατα δεν είχε προβλέψει τις σοβαρές συνέπειες που θα ακολουθούσαν. Άμεσες και αυστηρές κυρώσεις επιβλήθηκαν στη χώρα, ενώ πολλές διεθνείς εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στη Ρωσία, ανέστειλαν τη λειτουργία τους.
Οι περισσότεροι Δυτικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων αποχώρησαν γρήγορα, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να σημειώσουν δραματική πτώση. Ωστόσο, η Ρωσία προσανατολίζεται σε μια λύση, η οποία ελπίζει να φέρει θετικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με νέες αναφορές, η ρωσική κυβέρνηση σκοπεύει να επενδύσει έως και 870 εκατομμύρια ευρώ στην ανάπτυξη μιας εθνικής πλατφόρμας αυτοκινήτων τα επόμενα τρία χρόνια. Αυτή η νέα πλατφόρμα θα είναι αρκετά ευέλικτη, ώστε να χρησιμοποιείται σε μια μεγάλη γκάμα οχημάτων, με ιδιαίτερη έμφαση στα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης για τη νέα πλατφόρμα, προέρχεται από το ρωσικό Κοινοβούλιο, ενώ το έργο αναλαμβάνει το Κεντρικό Επιστημονικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Αυτοκινήτων και Κινητήρων Αυτοκινήτων (NAMI).
Το όνομα του ινστιτούτου είναι ήδη γνωστό, καθώς το NAMI κατέχει την μάρκα Aurus Motors, η οποία κατασκευάζει πολυτελείς λιμουζίνες για τον Πρόεδρο Πούτιν τα τελευταία χρόνια.
Θεμέλια για εγχώρια βιομηχανία αυτοκινήτων
"Σχεδιάζοντας μια τέτοια ευέλικτη πλατφόρμα, θέτουμε τα θεμέλια για την ανάπτυξη της δικής μας αυτοκινητοβιομηχανίας", δήλωσε ο διευθυντής του Τμήματος Στρατηγικής Ανάπτυξης και Εταιρικής Πολιτικής του Υπουργείου Βιομηχανίας και Εμπορίου, Alexey Matushansky, κατά την πρόσφατη ανακοίνωση του έργου.
"Θα χρησιμοποιηθεί για τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων διάφορων κατηγοριών, από μικρομεσαία έως επαγγελματικά. Το NAMI θα διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην υλοποίηση αυτού του έργου, με κύριο στόχο του την ενοποίηση της βάσης εξαρτημάτων για αυτή την πλατφόρμα. Η νέα πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί επίσης για τη μαζική παραγωγή υβριδικών και κυρίως ηλεκτρικών οχημάτων στο μέλλον", ανέφερε ο Matushansky.
Η ρωσική κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας Rosatom, θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση της πλατφόρμας. Σύμφωνα με αναφορές του Wards Auto, η εταιρεία εργάζεται ήδη σε δύο gigafactories για την παραγωγή κυψελών μπαταριών για τα επερχόμενα ηλεκτρικά οχήματα.
Επίσης, αναφέρεται ότι η Rosatom θα συνεργαστεί για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης για τα οχήματα αυτά και θα χρησιμοποιήσει συνθετικά υλικά στην κατασκευή τους, προκειμένου να μειώσει το βάρος.
Η τοπική παραγωγή αυτοκινήτων στη Ρωσία έχει μειωθεί δραματικά μετά από την εισβολή στην Ουκρανία. Το 2021, κατασκευάστηκαν περίπου 1,34 εκατομμύρια οχήματα στη χώρα, ενώ το 2022 ο αριθμός αυτός περιορίστηκε στις 448.246 μονάδες.
Παρά την αποχώρηση πολλών παραδοσιακών κατασκευαστών, αρκετές κινεζικές μάρκες έχουν εισέλθει στη ρωσική αγορά και έχουν ξεκινήσει την παραγωγή νέων μοντέλων σε εργοστάσια που είχαν εγκαταλειφθεί από τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.