Το χαρακτηριστικό του Peugeot E-3008 που αλλάζει τα δεδομένα

Αν και μέχρι στιγμής δεν αρχίσει η διάθεσή του, το Ε-3008 στην έκδοση αυξημένης αυτονομίας, θα έχει ένα ακαταμάχητο και ουσιαστικό χαρακτηριστικό που αλλάζει τα δεδομένα στα ηλεκτρικά.

Peugeot E-3008

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού έκαναν πρεμιέρα πολλά και ενδιαφέροντα μοντέλα, όμως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πέρασε μάλλον κάτω από το ραντάρ, δείχνει να έχει ιδιαίτερη σημασία σε μια πιο προσεκτική ματιά. Ο λόγος για το Peugeot Ε-3008 με τη νέα μπαταρία 98 kWh.

Διαβάστε Επίσης

Πρόκειται για ένα SUV που υπόσχεται 700 χιλιόμετρα αυτονομίας (WLTP) και, κυρίως, ένα αυτοκίνητο που, όσον αφορά τη χωρητικότητα της μπαταρίας, έχει ανταγωνισμό από μια εντελώς διαφορετική κατηγορία τιμής.

Peugeot E-3008

Στην ουσία, όταν ξεκινήσει η διάθεση του Peugeot Ε-3008 με τη νέα μπαταρία 98 kWh, αναμένεται να είναι το φτηνότερο αυτοκίνητο με μπαταρία αυτού του μεγέθους στον κόσμο. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.

Η Stellantis έχει τη δική της εταιρεία μπαταριών, την ACC, μια κοινοπραξία που δημιουργήθηκε με την TotalEnergies και τη Mercedes. Και οι τρεις εταιρείες κατέχουν από 33% των μετοχών, παίζοντας με ίσους όρους ανταγωνισμού.

Η ACC δεν ήταν ακόμη έτοιμη για μεγάλο όγκο παραγωγής, όταν η Stellantis παρουσίασε τα πρώτα ηλεκτρικά της που βασίζονταν στην πλατφόρμα STLA Medium. Έτσι, ο όμιλος στράφηκε αρχικά στην BYD, η οποία παρείχε μπαταρίες με παρόμοια χαρακτηριστικά.

Η νέα μπαταρία και τα μοντέλα που θα τη δούμε

Opel Grandland Electric

Τώρα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Η μπαταρία της ACC, η οποία υπόσχεται αυτονομία έως και 700 χιλιόμετρα, έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Αρχικά θα τοποθετηθεί στο Ε-3008 και στο Ε-408. Σύντομα, θα τη δούμε επίσης στο Opel Grandland και, στο μέλλον, σε μοντέλα όπως οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio, τα οποία, θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα STLA Large.

Η εν λόγω μπαταρία παράγεται στο γαλλικό εργοστάσιο Gigafactory της ACC, το οποίο βρίσκεται στο Douvrin. Αυτό είναι το μοναδικό εργοστάσιο που λειτουργεί επί του παρόντος, καθώς το γερμανικό στο Kaiserslautern βρίσκεται ακόμη υπό κατασκευή και το ιταλικό στο Termoli είναι επί του παρόντος σε φάση αναμονής.

Διαβάστε Επίσης

Η νέα μπαταρία έχει όπως αναφέραμε καθαρή χωρητικότητα 98 kWh. Έχει χημική σύνθεση λιθίου-μαγγανίου-κοβαλτίου και αποτελεί μέρος μιας ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής 400V, που επιτρέπει τη φόρτιση με ταχύτητα 2,4 kWh ανά λεπτό.

Αυτό σημαίνει ότι θα χρειάζονται περίπου 27 λεπτά για να φτάσει από το 20% στο 80%. Αναμένεται επίσης να έχει μέση κατανάλωση έως και 14 kWh/100 km, ανάλογα με το μοντέλο στο οποίο θα τοποθετείται.

Όσο για το Peugeot Ε-3008, το γαλλικό crossover εκμεταλλευόμενο ακριβώς τις καλύτερες οικονομίες κλίμακας που παρέχει ένας όμιλος όπως η Stellantis, αναμένεται να έχει τιμή γύρω στα 60.000 ευρώ, χωρίς βέβαια να υπολογίζεται κάποια επιδότηση.

Αν η τιμή αυτή επαληθευτεί, οι ανταγωνιστές με τους οποίους μπορεί να συγκριθεί όσον αφορά το μέγεθος της μπαταρίας και την αυτονομία, βρίσκονται σε εντελώς διαφορετική κατηγορία τιμής. Οι περισσότερες προτάσεις βρίσκονται λίγο κάτω από τα 100.000 ευρώ, δίνοντας έτσι στο Ε-3008 σημαντικό πλεονέκτημα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network