Καθώς έχει ήδη ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την είσοδο του MG Cyberster στην ευρωπαϊκή αγορά, ένα καίριο ερώτημα ακολουθεί την πολυαναμενόμενη άφιξή του. Πόσο πιθανό είναι το διθέσιο σπορ μοντέλο της MG να οδηγήσει σε αναγέννηση μιας κατηγορίας που εδώ και χρόνια παραπαίει εμπορικά;
Η MG υποστηρίζει πως το ηλεκτρικό διθέσιο roadster Cyberster, είναι το πρώτο του είδους του στον κόσμο. Δεν έχει άδικο, αν και γνωρίζουμε ήδη πως το μονοπώλιό του στη συγκεκριμένη κατηγορία δεν θα έχει μεγάλη διάρκεια. Ήδη από τον επόμενο χρόνο, θα αρχίσουν να έρχονται σταδιακά τα αντίστοιχα μοντέλα των Porsche, Lotus και Alpine.
Μέχρι τότε όμως, ας εστιάσουμε στο μοντέλο της MG, που όπως είναι λογικό, θα ξεκινήσει την ευρωπαϊκή του πορεία από την αγορά της Μ. Βρετανίας τον ερχόμενο Αύγουστο. Η συγκεκριμένη αγορά, είναι από τις σημαντικότερες της μάρκας, με το Cyberster να σηματοδοτεί την επιστροφή της στα σπορ μοντέλα 14 χρόνια μετά την διακοπή παραγωγής του τελευταίου διθέσιου αυτοκινήτου της, του TF.
Μια σύντομη ματιά στην πορεία της κατηγορίας από εκείνη την εποχή και μετά, μας φέρνει ουσιαστικά απέναντι σε ένα και μόνο μοντέλο. Το Mazda MX-5. Με τις τιμές του Cyberster στη Μ. Βρετανία να έχουν ανακοινωθεί, προκύπτει πως το μοντέλο της MG κοστίζει σχεδόν διπλάσια χρήματα από το μοντέλο της Mazda. Ξεκινά από τα 65.000 ευρώ για τη βασική έκδοση με τον έναν ηλεκτροκινητήρα, με την έκδοση GT με τους δύο κινητήρες να κοστίζει 71.000 ευρώ.
Δύο είναι τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την τιμολόγηση του MG Cyberster. To πρώτο, είναι πως με το συγκεκριμένο μοντέλο, η MG παύει να αποτελεί μια προσιτή επιλογή, στοιχείο που χαρακτήριζε την γκάμα της μέχρι σήμερα. Το δεύτερο, είναι πως αν επιχειρήσουμε να τοποθετήσουμε το Cyberster απέναντι στον ανταγωνισμό (που αυτή τη στιγμή αφορά μόνο θερμικά μοντέλα), θα το βλέπαμε απέναντι στην BMW Z4 M40i (στη Μ. Βρετανία κοστίζει 68.000 ευρώ).
Τι επιφυλάσσει το μέλλον
Όπως είπαμε, η MG δεν θα είναι μόνη της για καιρό στην κατηγορία των ηλεκτρικών roadster. Η Porsche σχεδιάζει μια ηλεκτρική έκδοση της Boxster, η οποία ενδεχομένως να παρουσιαστεί ήδη το επόμενο έτος. Η Lotus εξελίσσει επίσης ένα ηλεκτρικό roadster με την κωδική ονομασία Type 135 που αναμένεται το 2027, ενώ η Alpine και η βρετανική Caterham σχεδιάζουν και αυτές ηλεκτρικά σπορ μοντέλα.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πως η MG σχεδιάζει να κατασκευάσει το Cyberster κατά παραγγελία σε ότι αφορά τους πελάτες στη Μ. Βρετανία. Με τον τρόπο αυτό θα διατηρήσει τις τιμές και θα αποφύγει τις εκπτώσεις. "Δεν θα υπάρξουν προωθητικές ενέργειες, δεν θέλω να υπάρχει απόθεμα από Cyberster", δήλωσε ο David Allison, επικεφαλής του τμήματος προϊόντων και σχεδιασμού της MG U.K.
"Αν πουλήσουμε 1.200-1.500 Cyberster το χρόνο, θα έχουμε κάνει πολύ καλή δουλειά", κατέληξε. Σημειωτέον, πως η συγκεκριμένη αγορά θα είναι πιθανότατα η καλύτερη στην Ευρώπη για το Cyberster, και μέχρι στιγμής, δεν έχει ακολουθήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση στην επιβολή πρόσθετων δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.