Το πρώτο ηλεκτρικό muscle car είναι γεγονός

Αν και θα υπάρχει έκδοση με θερμικό κινητήρα, το μεγάλο νέο είναι πως το Charger μαζί με τη νέα εμφάνιση, αποκτά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με ισχύ 670 ίππων.

Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV
Dodge Charger EV

Το όνομα Dodge είναι αρκετά δημοφιλές ανάμεσα στους λάτρεις των muscle cars. Ήδη από το 2022, η αμερικανική εταιρεία είχε ανακοινώσει πως θα αποχαιρετήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με ειδικές εκδόσεις των Charger και Challenger.

Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως τα muscle cars οδεύουν προς εξαφάνιση. Αντιθέτως. Η Dodge είναι εδώ για να μας πείσει πως το -ηλεκτρικό- μέλλον τους προδιαγράφεται λαμπρό.

Διαβάστε Επίσης

Υποδεχτείτε λοιπόν μαζί μας, το πρώτο ηλεκτρικό muscle car, το Charger EV. Και δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει κανείς πως δεν θα υπήρχε πιο εύστοχο όνομα. Βέβαια η Dodge παρουσίασε συνολικά τέσσερις εκδόσεις του νέου Charger, εκ των οποίων οι δύο εφοδιάζονται με μια παραλλαγή του ίδιου θερμικού κινητήρα, ενός 6κύλινδρου σε σειρά 3.0 λίτρων με διπλό τούρμπο που αποδίδει 420 και 550 ίππους αντίστοιχα.

Dodge Charger EV

Οι άλλες δύο εκδόσεις όμως είναι αμιγώς ηλεκτρικές και εκεί όπως γνωρίζεις καλά, τα όρια ισχύος είναι διαφορετικά. Η κορυφαία ηλεκτρική έκδοση Daytona Scat Pack, έχει απόδοση 670 ίππων και 850 Nm ροπής, ικανά να του δώσουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,3 δευτερόλεπτα. Η δεύτερη έκδοση φέρει τα διακριτικά R/T και περιορίζεται στους 500 ίππους και τα 547 Nm. Εδώ το σπριντ 0-100 km/h διαρκεί 4,7 δευτερόλεπτα. Η τελική τους ταχύτητα είναι 215-220 km/h.

Πρεμιέρα για το πάτωμα STLA Large

Dodge Charger EV

Όπως μαθαίνουμε, τα δύο ηλεκτρικά Charger είναι τα πρώτα μοντέλα που χρησιμοποιούν το πάτωμα "STLA Large" της Stellantis, ένα πλαίσιο EV με "δυνατότητες μεταφοράς ακραίας ισχύος". Αμφότερα διαθέτουν στάνταρ τετρακίνηση, χρησιμοποιώντας ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων 250kW, έναν στον μπροστινό άξονα και έναν στον πίσω.

Κάθε μονάδα κίνησης διαθέτει τον μετατροπέα, το κιβώτιο ταχυτήτων και τον κινητήρα σε μια διάταξη που αποδεικνύεται πιο αποδοτική. Η μπροστινή μονάδα κίνησης μπορεί να αποσυνδεθεί όπου δεν χρειάζεται, αυξάνοντας την αυτονομία και την απόδοση, ενώ η πίσω μονάδα περιλαμβάνει μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Fake θόρυβος εξάτμισης 126 db

Ναι, ξέρουμε, θα σκεφτείς πως σε ένα muscle car o ήχος είναι πολύ σημαντική παράμετρος. Μην ανησυχείς, το γνωρίζει και η Dodge. Το ηλεκτρικό Charger είναι εφοδιασμένο με ένα ξεχωριστό στοιχείο εξοπλισμού. Ονομάζεται "Active Vibration Enhancement” και η Dodge υποστηρίζει πως θα το κάνει να ακούγεται σαν να έχει κάτω από το καπό του έναν V8 που βρυχάται. Η ψεύτικη εξάτμιση θα παράγει ήχο παρόμοιο με εκείνον του Hellcat, με ένταση που θα φτάνει τα 126 db. Γιατί στα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός σοβαρού muscle car πρέπει να αναφέρεται και η τιμή του θορύβου.

Dodge Charger EV

Η μπαταρία του Charger EV έχει χωρητικότητα 100,5 kWh. Η Dodge αναφέρει 510 χιλιόμετρα αυτονομίας για το R/T και μόλις 418 χιλιόμετρα για το Scat Pack. Τουλάχιστον θα μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση 350 kW που θα του δίνει τη δυνατότητα να φτάσει από το 20-80% σε 27 λεπτά. Αν σκοπεύεις να παίρνεις συχνά μέρος σε drag race είναι στοιχείο που θα καλείσαι να επιβεβαιώσεις αρκετές φορές.

Προγράμματα οδήγησης αντάξια ενός muscle car

Σε άλλα νέα, τα Charger EV είναι αναμενόμενα βαριά αυτοκίνητα. Για την ακρίβεια, ζυγίζουν 2,6 τόνους. Λογικό, αν σκεφτείς πως οι διαστάσεις τους υπερβαίνουν εκείνες ενός τυπικού μοντέλου της μεγάλης κατηγορίας. Τα φρένα τους έχει επιμεληθεί η Brembo και είναι αεριζόμενοι δίσκοι 16 ιντσών, αρκετά μεγαλύτερα από το τελευταίο SRT.

Dodge Charger EV

Τα Charger διαθέτουν ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπρός και πλήρως ανεξάρτητη πίσω, ενώ στην κορυφαία έκδοση Scat Pack συναντάμε και προσαρμοζόμενα αμορτισέρ διπλής βαλβίδας. Προφανώς και υπάρχουν προγράμματα οδήγησης, με ονομασίες που ταιριάζουν με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όπως για παράδειγμα "donut", "drift", "line lock", "launch control" και "race prep". Ναι, το πρόγραμμα Eco απουσιάζει αλλά αυτό είναι μάλλον λογικό.

Όσο για την σχεδίαση, η Dodge φαίνεται να έχει αξιοποιήσει το πνεύμα των παλαιότερων muscle cars της. Η ίδια αναφέρει πως παίρνει στοιχεία "από τις καθαρές, διαχρονικές γραμμές των προκατόχων του". Θα υπάρχουν διαθέσιμες δίθυρες και τετράθυρες εκδόσεις του νέου Charger, με το ίδιο μεταξόνιο. Αναφορικά με τους τροχούς, υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες επιλογές, που κυμαίνονται από τις 18 έως τις 20 ίντσες.

Σύγχρονη εικόνα στο εσωτερικό

Dodge Charger EV

Κι αν η εξωτερική εμφάνιση αποτελεί φόρο τιμής στο πρωτότυπο, το εσωτερικό είναι απόλυτα εναρμονισμένο με τα πρότυπα της εποχής. μια κεντρική οθόνη πολυμέσων 12,3 ιντσών και μια οθόνη 10,25 ιντσών ή προαιρετικά 16 ιντσών μπροστά από τον οδηγό. Φυσικά, στο νέο Charger ενσωματώνονται πολλές εφαρμογές υποβοήθησης του οδηγού.

Η Dodge αναφέρει πως οι γραμμές του εσωτερικού παραπέμπουν στον πίνακα οργάνων του Charger του '68. Το οποίο πάντως, σίγουρα δεν είχε φωτισμό περιβάλλοντος 64 χρωμάτων ή θερμαινόμενο τιμόνι. Ούτε ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου ή προαιρετικό head-up display. Τα οποία διαθέτει το νέο μοντέλο.

Η παραγωγή του Charger EV είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι, με τις τιμές του να μην έχουν ακόμη ανακοινωθεί.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network