Την πεποίθησή του πως το προσεχές ηλεκτρικό Fiat Panda θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της πόλης Κραγκούγεβατς στην Σερβία, εξέφρασε ο προεδρος της χώρας, Aleksandar Vucic.
Ο Σέρβος δήλωσε στο περιθώριο της συνάντησής του με την Ιταλό πρωθυπουργό, Giorgia Meloni, πως αναμένει από την Stellantis να πάρει την απόφαση για την κατασκευή του νέου μικρού αυτοκινήτου της Fiat στο σερβικό εργοστάσιο.
Η απόφαση θα ληφθεί στο πλαίσιο της αναβάθμισης που έγινε στο εργοστάσιο του Κραγκούγεβατς, μια επένδυση 190 εκατομμυρίων ευρώ που υπεγράφη το 2022 ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Stellantis, ώστε να κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα.
Σύμφωνα με τον Vucic η παραγωγή του ηλεκτρικού Fiat Panda στο εργοστάσιο της Σερβίας, θα ενισχύσει το εμπόριο μεταξύ Ιταλίας και Σερβίας ώστε να ξεπεράσει τα 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, που είναι σήμερα.
Ανησυχία στην Ιταλία
Παρόλα αυτά η απόφαση αυτή είναι ένα νόμισμα που έχει δύο πλευρές και η άλλη εικόνα αφορά τους εργαζόμενους στο εργοστάσιο Pomigliano d'Arco στην Νάπολη, όπου κατασκευάζεται η τρέχουσα γενιά του Fiat Panda.
Ήδη επικρατεί ανησυχία στα ιταλικά συνδικάτα σχετικά με το μέλλον της παραγωγής του Panda στην Ιταλία. Το συνδικάτο Fiom διαβεβαίωσε σθεναρά ότι οι εργαζόμενοι στο Pomigliano δεν πρέπει να υποστούν το βάρος αυτής της απόφασης.
Το συνδικάτο έχει δεσμευτεί να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του εργοστασίου, της παραγωγής και της απασχόλησης. Ομοίως, το συνδικάτο Fim-Cisl απαίτησε σαφήνεια από τη Stellantis σχετικά με το ποιο μοντέλο οχήματος θα αντικαταστήσει το υπάρχον Panda.
Το εργοστάσιο Pomigliano d'Arco λειτουργεί σήμερα αποτελεσματικά, χωρίς απολύσεις και με πρόσθετη εργασία για 1.200 εργαζόμενους από άλλες ιταλικές εγκαταστάσεις, χάρη στην παραγωγή των Alfa Romeo Tonale, Dodge Hornet και Fiat Panda.
Παρά την ανακοίνωση για το τέλος της παραγωγής του Panda στην Ιταλία έως το 2026, τα συνδικάτα έτρεφαν ελπίδες για την παράτασή της. Η συνάντηση που έχει προγραμματιστεί για τις 6 Δεκεμβρίου με την Stellantis, την κυβέρνηση, τα συνδικάτα και την αυτοκινητοβιομηχανία προβλέπεται τεταμένη, με επίκεντρο το μέλλον του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας και του εργοστασίου Pomigliano d'Arco.
Οι εικασίες αναφέρουν ότι το εργοστάσιο μπορεί να συνεχίσει να παράγει μια νέα έκδοση του Panda με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς και υβριδικές εκδόσεις.