To Renault Scenic επιστρέφει ως αμιγώς ηλεκτρικό SUV

Το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης της Renault καλά κρατεί με το τελευταίο δείγμα γραφής να είναι το ηλεκτρικό Scenic. Η πρακτικότητα συναντά την βιωσιμότητα σε ένα μοντέλο με ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα αλλά και με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.

Το πρώτο Scenic παρουσιάστηκε το 1996 και τα υπόλοιπα είναι μια γνωστή ιστορία. Η κατηγορία των πολυχρηστικών οχημάτων (MPV) αναπτύχθηκε, χάρη και στο Scenic που χρησιμοποιούσε το πάτωμα και την τεχνολογική βάση από Megane και ως εκ τούτου είχε χαμηλό κόστος κατασκευής και ανταγωνιστική τιμή.

Βεβαίως η κατηγορία των μοντέλων τύπου Scenic έφθινε σταδιακά καθώς στην αγορά επικράτησαν τα SUV, ωστόσο φαίνεται πως η Renault θέλει να διατηρήσει δεσμούς με το κοινό της εξαργυρώνοντας πρωτίστως το όνομα Espace και δευτερευόντως το όνομα Scenic που στην τελευταία και πιο πρόσφατη εκδοχή του εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με κινητήρα 220 ίππων και μπαταρία 87 kWh με εμβέλεια άνω των 600 χλμ. ανά φόρτιση (εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP που μένει να πιστοποιηθεί).

Χάρη στην τεχνολογία NMC (νικέλιο, μαγγάνιο, κοβάλτιο) της LG, η μπαταρία του νέου Scenic E-Tech έχει κατά 6% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από εκείνη του Megane E-Tech electric.

Το Scenic E-Tech βασίζεται σε ένα νέο πάτωμα CMF-EV με μεταξόνιο 2,78 μ. που έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και διαθέτει επίπεδο δάπεδο. Το συνολικό μήκος του αμαξώματος δεν ξεπερνά τα 4,5 μ. Ως εκ τούτου οι προσφερόμενοι χώροι στην καμπίνα – ειδικά για τα πόδια των πίσω επιβατών – είναι άνετοι. Το δε πορτμπαγκάζ προσφέρει 545 λίτρα.

Η Renault στοχεύει στην ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040 και παγκοσμίως έως το 2050. Στο ηλεκτρικό Scenic ένα μεγάλο ποσοστό των υλικών – συμπεριλαμβανομένης και της μπαταρίας - είναι ανακυκλώσιμο.

Νέα πανοραμική οροφή από φωτοχρωματικό γυαλί

Ανάλογα με τον εξοπλισμό, η οροφή και οι κολόνες των θυρών μπορούν να είναι φινιρισμένες σε αντίθεση με το Diamond Black ή το Shadow Grey. Η εταιρεία θα διαθέσει τρεις εκδόσεις εξοπλισμού για το νέο της μοντέλο που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2024. Πρόκειται για τις: Techno, Esprit Alpine και Iconic.

Όλες οι εκδόσεις θα φέρουν μεγάλους τροχούς 19 ή 20 ιντσών και ημιδιάφανη πανοραμική οροφή Solarbay. Σε σχέση με τις συμβατικές ηλιοροφές που διαθέτουν περσίδα είναι κατά 6 κιλά ελαφρύτερη και εξοικονομεί χώρο 30 χιλ. για τα κεφάλια των επιβατών.

Η χρηστικότητα στο ηλεκτρικό Scenic είναι αδιαπραγμάτευτη. Μέσα στην καμπίνα υπάρχουν έως και 38,7 διαθέσιμα λίτρα αποθήκευσης. Οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων έχουν το δικό τους έξυπνο μπράτσο με δύο περιστρεφόμενους βραχίονες, 3,6 λίτρα αποθηκευτικού χώρου για smartphones και tablet, δύο ποτηροθήκες και δύο θύρες USB-C.

Άλλο ένα ιδιαίτερο στοιχείο της κατασκευής είναι ο ήχος που κάνει το αυτοκίνητο κατά την κίνησή του. Εδώ επιστρατεύθηκε ο πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής μουσικής Jean-Michel Jarre όπου μαζί με μια εξειδικευμένη ομάδα της Renault, δημιούργησε δύο ηχητικά μοτίβα.

Το πρώτο ονομάζεται VSP (Vehicle Sounds for Pedestrians), για να προειδοποιεί τους ανθρώπους ότι το αυτοκίνητο πλησιάζει όταν κινείται με ταχύτητα μικρότερη των 30km/h και την ηχητική ακολουθία Welcome (που παίζει όταν κάθεστε στο αυτοκίνητο).

Τέλος, το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένο το οικοσύστημα Google, που λειτουργεί με το Android Automotive OS 12, διαθέτει περισσότερες από 50 εφαρμογές διαθέσιμες από το Google Play για download. Aπό μουσικά κουίζ και οικογενειακά παιχνίδια μέχρι τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού.

 

Renault Scenic E-Tech
Renault Scenic E-Tech
Renault Scenic E-Tech
Renault Scenic E-Tech
Renault Scenic E-Tech
Renault Scenic E-Tech
Renault Scenic E-Tech
Renault Scenic E-Tech