To GTI, το σήμα που προκαλεί σε κάθε του εμφάνιση πάνω σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο, μέχρι τώρα δεχόταν από την Volkswagen, επεμβάσεις προσαρμογής σε έναν νέο κόσμο που περιλαμβάνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στην φετινή έκθεση του Μονάχου ωστόσο η εταιρεία αποκάλυψε τις προθέσεις της σχετικά με τον δρόμο που θα ακολουθήσει η δική της (σπουδαία) συμβολή σε μια ολόκληρη κατηγορία.

Με βάση το φθηνό VW ID. 2All Concept
Το ενδιαφέρον που προκύπτει συνεπώς από την αποκάλυψη του VW ID. GTI είναι πως δεν έρχεται το σήμα να προστεθεί σε μια έκδοση του ηλεκτρικού Golf, όπως πιθανώς θα περίμενε κανείς και όπως πιθανώς θα γινόταν σε μια άλλη εποχή. Αντιθέτως το νέο, μικρό και αμιγώς ηλεκτρικό GTI έχει τη βάση του στο VW ID. 2all Concept και αποτελεί ένα μικρό και τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο.

Το ID. 2all Concept είναι το πρωτότυπο πίσω από αυτό που η VW θέλει να λανσάρει ως το πιο προσιτό οικονομικά μοντέλο της και το ID. GTI πάνω σε αυτή τη βάση θα είναι εξίσου σημαντικό με το πρώτο GTI που γνώρισε αυτός ο κόσμος που ήταν ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερο αλλά για μαζικές πωλήσεις.

Η VW αποκάλυψε ότι ο επικεφαλής σχεδιασμού της είχε ήδη στο μυαλό του το πρώτο ηλεκτροκίνητο GTI όταν σχεδίαζε το ID. 2all, άρα δεν πρόκειται απλώς για ένα concept που σκοπό έχει να δημιουργήσει ντόρο με "όπλο" το όνομα GTI. Η VW έχει ήδη αποφασίσει να βάλει το αυτοκίνητο στην παραγωγή. Και αυτό είναι σίγουρα ένα statement από την εταιρεία.

Grand Touring Intelligence
Και για να καταλάβεις πόσο προσεκτικοί ήταν όλοι στην VW στην προσέγγισή τους για το νέο GTI, πρέπει να σε ενημερώσουμε πως το Grand Touring Injection στην εποχή του ID. GTI θα διαβάζεται ως Grand Touring Intelligence. Καλό, ε;

Το άλλο έξυπνο στοιχείο που βρίσκει κανείς στο GTI της νέας εποχής, είναι η παρουσία του Vehicle Dynamics Manager, το οποίο μέχρι τώρα δεν έχει τοποθετηθεί σε κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και η αλήθεια είναι πως δεν θα τοποθετηθεί σε κανένα μέχρι το ID. GTI.

Είναι το περίφημο ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό που ελέγχει τον εμπρός άξονα και αυτό σημαίνει αυτομάτως πως το ID. GTI θα είναι ένα κανονικό hot hatch με κίνηση στους εμπρός τροχούς και όχι τετρακίνητο. Κάτι που θα έκανε ακόμη πιο εύκολη τη δουλειά της VW αφού θα μπορούσε να τοποθετήσει απλώς δύο κινητήρες και να είχε την δύναμη ενός hot hatch.
Πολύ GTI
Κατά τα άλλα η Volkswagen θέλοντας κάτα κάποιον τρόπο να "τινάξει την μπάνκα" στον αέρα με το ID. GTI και να το φέρει αμέσως στην κορυφή της λίστα με τα hot hatch αυτής της εποχής, χρησιμοποιεί πολύ τη νοσταλγία του κοινού που θα κληθεί να το αγοράσει αρχικά. Χρησιμοποιεί δηλαδή το κόκκινο χρώμα που είναι συνδεδεμένο όχι τόσο στην εμφάνιση, όσο στο εσωτερικό και τις λεπτομέρειες.

Επίσης χρησιμοποιεί την τεχνολογία, γιατί ό,τι κλέβει η ηλεκτροκίνηση από αίσθηση και ατμόσφαιρα GranD Touring η VW φιλοδοξεί να το δώσει με την επαυξημένη πραγματικότητα. Έτσι το head up display θα παρουσιάζει πίστες, χρόνους, επιδόσεις και ό,τι άλλο έχεις φανταστεί σε ένα video game… Εμ, συγγνώμη σε ένα αυτοκίνητο εννοούσαμε.

Ενώ το αυτό θα ισχύει και με τον ήχο, με την VW να φιλοδοξεί να μεταφέρει τον ήχο από κάθε προηγούμενη γενιά του GTI σε mode λειτουργίας. Αν δηλαδή έχεις όρεξη να ακούς το Golf GTI 2ης γενιάς θα το επιλέγεις και θα ζεις με αυτό.

Έρχεται το 2026
Και επειδή όλα αυτά μπορεί να σου φαίνονται πολύ μακρινά είναι αλήθεια, καλό είναι να ξέρεις πως το VW ID. GTI είναι ήδη αποφασισμένο να περάσει στην παραγωγή, οπως είπαμε. Μάλιστα όπως αποκάλυψε στο Top Gear ο επικεφαλής της VW, Thomas Schafer θα παρουσιαστεί το 2026 και θα αρχίσει να πωλείται το 2027. Καθόλου μακρινό αυτό ε;