
Και εκεί που όλοι περιμέναν να παρουσιαστεί ένα νέο μοντέλο Tesla -του είχανε βγάλει και όνομα "Model 2"- η Tesla ανακοίνωσε ένα νέο... πρόγραμμα αποδοτικότητας, με το οποίο η επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της θα κατασκευάζεται ταχύτερα και με λιγότερα (εώς καθόλου) σπάνια υλικά.
Το νέο Tesla είναι κάτω από το σεντόνι
Στη συνάντηση των επενδυτών που έγινε 1η Μαρτίου όλοι νόμιζαν ότι o Elon Musk θα αποκάλυπτε ένα νέο, μικρότερο και πιο φθηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Τελικά η Tesla δήλωσε θα παρέχει πάντα "συναρπαστικά και επιθυμητά οχήματα" και ότι το νέο αυτοκίνητο θα φτάσει σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Το μόνο που έχουμε να βασιστούμε σε αυτή τη φάση είναι η παραπάνω εικόνα.
Και όμως δόθηκαν σημαντικές πληροφορίες
Πήραμε αρκετά στοιχεία για τον κινητήρα επόμενης γενιάς της Tesla, αλλά όχι τα ζουμερά κομμάτια σχετικά με την ισχύ, τη ροπή και την αυτονομία. Αντ' αυτού, ο Colin Campbell, επικεφαλής του συστημάτων κίνησης της Tesla, σημείωσε πώς ο νέος κινητήρας θα κοστίζει λιγότερο στην κατασκευή και θα είναι πιο αποδοτικός.
Ο Campbell δήλωσε επίσης ότι αυτή η επόμενη γενιά κινητήρων θα έχει επίσης μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον. "Έχουμε σχεδιάσει την επόμενη μονάδα κίνησης, η οποία χρησιμοποιεί κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ώστε να μην χρησιμοποιεί καθόλου υλικά σπάνιων γαιών", είπε.
Το νέο Tesla θα υπόκειται επίσης στο πρόγραμμα "χωροχρονικής αποδοτικότητας" της εταιρείας -αξιοποιώντας καλύτερα τη φυσική διαδικασία κατασκευής των τελικών αυτοκινήτων παραγωγής. Όλα τα διάφορα μέρη του νέου αυτοκινήτου θα κατασκευάζονται ανεξάρτητα -αντί να εργάζονται σε μια μεγάλη μονάδα ταυτόχρονα- και στη συνέχεια το αυτοκίνητο θα συναρμολογείται με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται τεράστια αύξηση της αποδοτικότητας.
"Θα κάνουμε περισσότερη δουλειά στο αυτοκίνητο περισσότερες φορές", δήλωσε η Tesla. Η νέα διαδικασία απεικονίστηκε με τη χρήση ενός Tesla Model Y, "αλλά δεν πρόκειται να είναι ένα Model Y", με την Tesla να αναφέρεται αντ' αυτού στο "όχημα επόμενης γενιάς".
To achieve the growth needed for full sustainability, we build the machine that builds the machine—ultra-high-volume factories that become more efficient over time pic.twitter.com/YkAvaGVMDo
— Tesla (@Tesla) March 1, 2023
Άλλωστε πάντα εκεί εστιάζει ο Elon Musk: να κατασκευάσει ακόμη περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να αυξήσει την παραγωγή μειώνοντας τον χρόνο που απαιτείται για την κατασκευή μεμονωμένων αυτοκινήτων. Οι διαφάνειες που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση προέβλεπαν μείωση του κόστους κατά 50% και μείωση του αποτυπώματος κατασκευής κατά 40% με τη χρήση της "αποδοτικότητας κατασκευής οχημάτων επόμενης γενιάς".
"Μπορούμε να κατασκευάσουμε εργοστάσια ταχύτερα, με μεγαλύτερη παραγωγή ανά μονάδα", πρόσθεσε η Tesla. Σε παρακάτω το twitter thread όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να εμβαθύνει.
Right now, Earth primarily runs on dirty energy, with only 1/3 ending up as useful work or heat.
— Tesla (@Tesla) March 1, 2023
A sustainable energy economy requires ½ the energy of a dirty energy economy—it’s way more efficient! pic.twitter.com/VcmFwoD0dp
Η "πρόχειρη άποψη" για το μέγεθος ενός μελλοντικού στόλου ηλεκτροκίνητων οχημάτων από την πλευρά της Tesla - "αν και μπορεί να κάνουμε λάθος" - είναι η κατασκευή περίπου 20 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ετησίως. "Οδεύουμε ταχύτατα προς ένα ηλεκτρικό, αυτόνομο μέλλον", δήλωσε ο Musk.
Δείτε εδώ τι ειπώθηκε στην συνάντηση με τους επενδυτές της Tesla.
Investor Day Q&A https://t.co/GdMdI2IQ1E
— Tesla (@Tesla) March 2, 2023