
Μπορεί για την ώρα να μην αποτελεί τίποτα περισσότερο από μία δήλωση, όμως αν μη τι άλλο, πρόκειται για δήλωση που δημιουργεί πολύ υψηλές προσδοκίες. Ο Oliver Zipse, CEO της BMW, φρόντισε να δώσει το στίγμα των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας, χωρίς όμως να αναφέρει καμία λεπτομέρεια. Πολύ απλά δηλαδή, έκανε αυτό που χρειάζεται για να δημιουργήσει πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό.
Και πιο φθηνά τα επόμενα ηλεκτρικά της BMW
Αυτό που είπε ο Zipse, είναι πως τα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της BMW που θα βασίζονται στο πάτωμα Neue Klasse (σ.σ. νέα κατηγορία στα γερμανικά), θα αποτελέσουν "σημείο αναφοράς" στην αγορά στους τομείς της αυτονομίας, της ταχύτητας φόρτισης και της τιμής. Κάποια στοιχεία της τεχνολογίας που έχει στα σκαριά η BMW, είδαμε στο concept i Vision Dee που αποκαλύφθηκε στην έκθεση CES 2023 στο Λας Βέγκας.

Το πρώτο μοντέλο που θα έρθει στην αγορά και θα βασίζεται στο νέο πάτωμα της BMW, αναμένεται να είναι ένα μεσαίο σεντάν που θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο της BMW στην Ουγγαρία, και αναμένεται το 2025. Το μοντέλο αυτό που θα αποτελεί την ηλεκτρική version της Σειράς 3, θα διαθέτει σύμφωνα με τον Zipse κορυφαία τεχνολογία στην κατηγορία του.
Η BMW έχει ήδη δηλώσει ότι το νέο πάτωμα θα χρησιμοποιεί τις πρόσφατα εξελιγμένες κυλινδρικές κυψέλες, που αναμένεται να βελτιώσουν την ενεργειακή πυκνότητα κατά περισσότερο από 20%, την ταχύτητα φόρτισης έως και 30% και την αυτονομία κατά 30% σε σύγκριση με την τρέχουσα τεχνολογία μπαταριών της BMW. Οι κυψέλες αυτές θα είναι επίσης φθηνότερες στην κατασκευή και θα εγκαθίστανται κατευθείαν στη συστοιχία μπαταριών.

Και φυσικά υδρογόνο
Ερωτηθείς αν θα περιλαμβάνουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) υψηλότερης πυκνότητας ή φθηνότερες μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), όπως αυτές που χρησιμοποιεί η αντίπαλη Tesla, ο Zipse αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Αντιθέτως, ο Zipse έχει δηλώσει σε ανύποπτο χρόνο πως η Neue Klasse θα μπορούσε να περιλαμβάνει και ένα σύστημα κίνησης υδρογόνου, αλλά σύμφωνα με τα όσα είπε στους δημοσιογράφους στη CES, αυτό δεν θα είναι διαθέσιμο κατά το λανσάρισμα της νέας πλατφόρμας.
Ο Zipse δήλωσε ότι το Dee concept δεν αποτελεί προεπισκόπηση του επερχόμενου Neue Klasse σεντάν, όμως περιλαμβάνει χαρακτηριστικά που θα έχει το μοντέλο παραγωγής, όπως το διευρυμένο head-up display. Η οθόνη εκτείνεται σχεδόν στο πλάτος του παρμπρίζ και περιλαμβάνει πληροφορίες που εμφανίζονται σήμερα στις συμβατικές οθόνες του ταμπλό.