Το ανανεωμένο NIO ES8 ανταγωνιστής του Volvo EX90

Μετά από μία εκτεταμένη ανανέωση, το κορυφαίο SUV της ΝΙΟ, ES8, έρχεται να βρεθεί απέναντι σε μερικά από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα της αγοράς.

NIO ES8

Αν έχει τύχει να διαβάσεις κάπου πως η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες ευκαιρίες στην αγορά, αλλά δεν σου είναι σαφές τι ακριβώς εννοείς ο... ποιητής, το παρακάτω είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα. Η Κινεζική NIO παρουσίασε το νέο κορυφαίο της μοντέλο, το μεγάλων διαστάσεων ηλεκτρικό SUV ES8 και το πλασάρει ως άμεσο ανταγωνιστή του... Volvo EX90. Θυμίζουμε πως το τελευταίο, αποτελεί θεωρητικά (καθώς ακόμη δεν το έχουμε δει) ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα της αγοράς.

Η Nio έχει ιδιαίτερη δυναμική

Αυτό που συμβαίνει λοιπόν στο μεταβατικό στάδιο που βρισκόμαστε στον χώρο του αυτοκινήτου, είναι πως εταιρείες με ελάχιστα χρόνια παρουσίας στην αγορά, φιλοδοξούν να τοποθετηθούν ανάμεσα στις κορυφαίες του κλάδου. Η ΝΙΟ ιδρύθηκε το 2014 και το γεγονός ότι τα μοντέλα της, θεωρητικά κοιτάζουν στα μάτια εκείνα παραδοσιακών δυνάμεων του χώρου, οφείλεται αποκλειστικά και μόνο, στο γεγονός ότι σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση, ξεκινούν όλοι από την ίδια αφετηρία. Για την ακρίβεια, αν θεωρηθεί πως κάποιος έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, αυτός δεν είναι μια εταιρεία που εξακολουθεί να παράγει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

NIO ES8

Σε κάθε περίπτωση, το νέο ES8 που παρουσίασε η ΝΙΟ, βασίζεται στο πάτωμα ΝΤ2, που αποτελεί ουσιαστικά μια βελτιωμένη εκδοχή του αρχικού πατώματος στο οποίο βασίστηκε το αρχικό μοντέλο, καθώς το ES8 προηγήθηκε χρονικά των ET5, ET7, ES7 και EL7.

Είναι σαν καινούργιο μοντέλο

Παρά το γεγονός ότι η NΙΟ αναφέρει πως το ES8 είναι ολοκαίνουργιο, στην πραγματικότητα πρόκειται περισσότερο για μια εκτεταμένη ανανέωση, με ένα νέο σύστημα κίνησης που μοιράζεται μαζί με άλλα μοντέλα (συμπεριλαμβανομένου του νέου EC7 που αποκαλύφθηκε παράλληλα). Η διάταξη του διπλού ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνολικά 644 ίππους και 850 Nm ροπής, αρκετά για να του εξασφαλίσουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,1 sec και τελική ταχύτητα 200 km/h.

NIO ES8

Το 6θέσιο ES8 διαθέτει στάνταρ αερανάρτηση διπλού θαλάμου και προσαρμοζόμενη απόσβεση για να προσφέρει την ομαλότερη δυνατή οδήγηση δεδομένων των μεγάλων τροχών 22 ιντσών, τους μεγαλύτερους με τους οποίους μπορεί να εξοπλιστεί (παράλληλα με εκείνους των 20 και 21 ιντσών). Και παρόλο που είναι μεγάλο και φαίνεται αρκετά τετραγωνισμένο, η ΝΙΟ αναφέρει πως είναι αρκετά αεροδυναμικό, με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd: 0,25.

Είναι γεγονός πως οι διαστάσεις του ES8 το τοποθετούν στη μεγάλη κατηγορία, εκεί που συναντά κανείς όλα τα κορυφαία και πολυτελή μοντέλα της αγοράς. Και για του λόγου το αληθές, με μήκος 5,1 m, πλάτος 1,99 m. και ύψος 1,75 m, έχει παρόμοιες διαστάσεις με το Volvo EX90 που αναφέραμε στην αρχή του κειμένου. Όσο για το μεταξόνιο του NIO, στα 3,07 m. είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από εκείνο του Volvo.

NIO ES8

Διαθέτει μια οθόνη infotainment 12,8 ιντσών στο εσωτερικό, καθώς και αυτό που η NIO αποκαλεί "τον πρώτο βοηθό τεχνητής νοημοσύνης επί του οχήματος Nomi". Η NIO αναφέρει ότι το ανασχεδιασμένο ES8 θα μπορεί επίσης να πραγματοποιεί πλήρως αυτόνομες ανταλλαγές μπαταριών, δηλαδή διαθέτει το υλικό που απαιτείται για να οδηγείται μόνο του στο σταθμό ανταλλαγής, εάν ο οδηγός το προσθέσει ως προορισμό και στη συνέχεια να συνεχίσει το ταξίδι όπως έχει προγραμματιστεί, και όλα αυτά χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Η NIO αναφέρει πως έχει σαν στόχο να διαθέσει τη συγκεκριμένη λειτουργία ήδη από το 2023, όμως όπως συμβαίνει με όλα τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, τουλάχιστον για την ώρα, κρατείστε μικρό καλάθι.

Όπως και με όλα τα μοντέλα που χρησιμοποιούν αυτή την πλατφόρμα, το ES8 NT2 διατίθεται είτε με μπαταρία 75 kWh είτε με την προαιρετική των 100 kWh. Η βασική έκδοση θα κοστίζει στην Κίνα από περίπου $75.500, ενώ τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με την μπαταρία 100 kWh θα έχουν τιμή εκκίνησης περίπου $84.000. Μελλοντικά, η NIO σχεδιάζει να προσφέρει και μια μπαταρία 150 kWh.

Best of Network