Καλώς ήρθες στο μέλλον της Skoda. Αυτό είναι το SKODA Vision 7S (θυμάσαι το αρκουδάκι;) -μια ιδέα όχι μόνο για το πώς θα μοιάζει ένα μελλοντικό επταθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά και μια γεύση από την εντελώς νέα ταυτότητα της εταιρείας. Της εταιρείας που μόλις πριν λίγο καιρό έριξε στην αγορά το νέο Fabia, το καλύτερο ίσως (από άποψη τιμής-απόδοσης) μικρό αυτοκίνητο.

Νέο σήμα SKODA χωρίς "πουλί"
Κοίτα και το νέο σήμα που δεν θυμίζει ένα πουλί μέσα σε κυκλικό πλαίσιο -όπως μέχρι τώρα-, αλλά πλέον ένα απλό "SKODA" με την "έμφαση" πάνω στο S απλοποιημένη και ενσωματωμένη στο γράμμα, για να καλωσορίσουν καλύτερα όσους δεν μιλούν άπταιστα τσεχικά. Ναι, αυτή η γραμματοσειρά είναι σχεδίασης Skoda και ποιος ξέρει κάποια στιγμή ένα βιβλίο ή κάποιο σάιτ μπορεί να την υιοθετήσει (αν υπάρχουν και τα υπόλοιπα γράμματα εκτός από αυτά που βλέπουμε).

Μέχρι να κυκλοφορήσουν μερικά νέα μοντέλα με τα σήματα, μάλλον δεν θα τα προσέxουμε πια - αυτό συμβαίνει συνήθως με αυτές τις πολυδιαφημισμένες ασκήσεις rebranding. Αλλά προς το παρόν, μας έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον. Αυτή είναι η Skoda που ωριμάζει λίγο - κάνοντας τα αυτοκίνητά της πιο "καθαρά", πιο απλά και πιο ελκυστικά για τους ανθρώπους που δεν έχουν αγοράσει ακόμα ένα Skoda. Θα μας λείψει το πουλί, αλλά αυτό είναι πιο ορθολογικό. Και αυτό ήταν πάντα το ζητούμενο των Skoda.

Το μεγαλύτερο και πιο ακριβό Skoda
Εξ ου και η έναρξη της ανανέωσης της εταιρείας με ένα επταθέσιο SUV ως το αυτοκίνητο-σταθμός. Αυτό ακριβώς θα είναι η έκδοση παραγωγής του Skoda Vision 7S -το μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει πουλήσει ποτέ η εταιρεία, αλλά που εξακολουθεί να είναι γεμάτο από το παλιό καλό Value For Money.

Θα λανσαριστεί το 2026 για να ολοκληρώσει μια τριάδα νέων αμιγώς ηλεκτρικών Skoda, μετά από ένα μικρομεσαίο SUV και ένα μικρό μοντέλο κατηγορίας Fabia. Όλα θα φορούν μια εκδοχή της σχεδιαστικής γλώσσας που παρουσιάζεται εδώ, με τον τίτλο "Modern Solid". Το οποίο είναι ενδεχομένως ένας φανταχτερός τρόπος για να πεις "απλές γραμμές γιατί το εκκεντρικό ίσως να μην πουλήσει".

Τα EV της Skoda θα έχουν ελαφρώς διαφορετική εμφάνιση από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, τα οποία συνεχίζουν: η Octavia θα ανανεωθεί το 2024, ενώ οι ολοκαίνουργιες εκδόσεις των Superb και Kodiaq θα κυκλοφορήσουν το επόμενο έτος. Η έκδοση παραγωγής του 7S θα είναι αισθητά πιο ακριβή από τα προαναφερθέντα, δίνοντας στη μάρκα δύο διαφορετικές επιλογές για ένα επταθέσιο αυτοκίνητο.

Το 7S είναι προς το παρόν σε μεγάλο βαθμό ένα concept - το εσωτερικό έχει δύο διαφορετικές διατάξεις, το τιμόνι αναδιπλώνεται για να δημιουργήσει μια "λειτουργία χαλάρωσης" καθώς περιμένεις το αυτοκίνητο να φορτίσει, ενώ οι τροχοί έχουν μέγεθος 22 ιντσών και η βαφή είναι ακριβή ματ (για πρώτη φορά στη Skoda). Από κοντά όμως φαίνεται εντυπωσιακό. Στο μπροστινό μέρος, εξακολουθεί να είναι κάπως Skoda-ικό, αλλά το προφίλ και τα 3/4 είναι περισσότερο μια απόκλιση από το στιλ που έχουμε συνηθίσει από την τσεχική μάρκα.
Πάνω στην πλατφόρμα MEB με μπαταρία 89 kWh
Αν και προς το παρόν πρόκειται για concept car, κάτω από αυτό βρίσκεται η ηλεκτρική πλατφόρμα MEB του VW Group, με ενσωματωμένη μπαταρία 89 kWh και φόρτιση 200 kW. Καλό μεν, αλλά υστερεί σε σχέση με τις δυνατότητες 350kW που διαθέτουν σήμερα η Hyundai και η Kia. Αλλά με τέσσερα χρόνια μέχρι την παραγωγή, υπάρχει χρόνος για τη Skoda (ή τη VW) να το επανεκτιμήσει. Δεν υπάρχουν στοιχεία ισχύος ή επιδόσεων εκτός από μια θεωρητική αυτονομία 600 χιλιομέτρων.

Ως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, όμως, είναι το εσωτερικό που έχει μεγαλύτερη σημασία. Υπάρχουν παντού βιώσιμα υλικά, με ανακυκλωμένα ελαστικά στο πάτωμα του χώρου αποσκευών που είναι ανθεκτικοί στις γρατζουνιές και καθαρίζονται εύκολα, βοηθώντας να δώσετε στην τραχιά εμφάνιση του αυτοκινήτου κάποια επιπλέον ουσία. Όπως και τα σακίδια πλάτης που είναι ενσωματωμένα στα καθίσματα. Η Skoda λατρεύει τέτοιες κρυφές απολαύσεις και μπορείτε να περιμένετε ότι η έκδοση παραγωγής θα είναι γεμάτη με κρυμμένες ομπρέλες και παγοκόφτες.

Η Skoda έχει επίσης μεταφέρει τα παιδικά καθίσματα στο κεντρικό τούνελ του αυτοκινήτου - το ασφαλέστερο δυνατό μέρος, προφανώς - ενώ μια νέα, "πιο διαισθητική" οθόνη αφής 14,6 ιντσών συνοδεύεται από φυσικά περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Αυτή η νέα εστίαση στον ορθολογισμό είναι κάτι που επικροτούμε.