Η έλλειψη μπαταρίων για EV μεγαλύτερη από αυτή των μικροτσίπ

Ο CEO της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Rivian προειδοποιεί για το μεγάλο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

O RJ Scaringe, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Rivian, προειδοποιεί ότι η βιομηχανία μπορεί να βρεθεί σύντομα αντιμέτωπη με έλλειψη μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που σύμφωνα με τον ίδιο θα ξεπεράσει την τρέχουσα έλλειψη μικροτσίπ.

Όπως μετέδωσε η Wall Street Journal, οι αυτοκινητοβιομηχανίες   προσπαθούν να εξασφαλίσουν πρώτες ύλες από τις περιορισμένες προμήθειες αγαθών όπως το κοβάλτιο, το λίθιο και το νικέλιο, που είναι βασικά συστατικά κατασκευής μπαταριών, ενώ πολλές κατασκευάζουν τους δικούς κλάδους παρασκευής μπαταριών για να αυξήσουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους.

Όπως εκτίμησε ο RJ Scaringe, η κατασκευή αρκετών μπαταριών θα αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για τη βιομηχανία που προσπαθεί να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων από μερικά εκατομμύρια σήμερα σε δεκάδες εκατομμύρια μέσα στη δεκαετία.

Μπαταρίες ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Ελλείψεις θα προκύψουν παντού, από την εξόρυξη πρώτων υλών, μέχρι την επεξεργασία τους και την κατασκευή των στοιχείων της μπαταρίας, πρόσθεσε.

"Με πολύ απλά λόγια, όλη η παγκόσμια παραγωγή κυψελών συνδυαστικά αντιπροσωπεύει πολύ λιγότερο από το 10% αυτού που θα χρειαστούμε σε 10 χρόνια", είπε ο κ. Scaringe σε δημοσιογράφους, κατά τη διάρκεια ξενάγησης στο εργοστάσιο της εταιρείας.

"Αυτό σημαίνει ότι το 90% με 95% της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν υφίσταται", πρόσθεσε.

Η έλλειψη ημιαγωγών (μικροτσίπ) που έχει προκαλέσει διαταραχές στην αυτοκινητοβιομηχανία ήταν μια σχετικά μικρή ανισορροπία προσφοράς - ζήτησης, η οποία στη συνέχεια οδήγησε σε επιθετικές υπεραγορές και σε αποθήκευση αποθεμάτων, θέτοντας τον κλάδο στη δύσκολη θέση που βρίσκεται τώρα, σημείωσε ο κ. Scaringe.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το θέμα με τις μπαταρίες αναμένεται να είναι μια τάξη μεγέθους χειρότερο.

Όπως επισημαίνει η WJS, η Rivian έχει βρεθεί στο μικροσκόπιο των επενδυτών που αξιολογούν την παραγωγική της ικανότητα, μετά την εντυπωσιακή IPO πέρυσι όταν συγκέντρωσε χρηματοδότηση σχεδόν 12 δισ. δολαρίων με την οποία η κεφαλαιοποίηση της startup ξεπέρασε για λίγο εκείνες της Ford και General Motors.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα Rivian

Η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει υποχωρήσει τους τελευταίους μήνες, εν μέρει λόγω των ζητημάτων παραγωγής που σχετίζονται με τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών και άλλων προβλημάτων στην αγορά ανταλλακτικών αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, ο τίτλος της Rivian έκλεισε στα 40,59 δολάρια στην τελευταία συνεδρίαση της Πέμπτης, τιμή μειωμένη κατά 48% από την τιμή της IPO των 78 δολ.

Τον Μάρτιο, η Rivian δήλωσε ότι περιορίζει δραστικά την παραγωγή του εργοστασίου της φέτος, μειώνοντας την πρόβλεψή της για 25.000 οχήματα, περίπου τα μισά από αυτά που θα μπορούσε να είχε κατασκευάσει αν δεν υπήρχαν ελλείψεις εξαρτημάτων και υλικών.

Το εργοστάσιο της εταιρείας αυτοκινήτων έχει την ικανότητα να κατασκευάζει 150.000 οχήματα ετησίως, αλλά επί του παρόντος δεν λειτουργεί με πλήρη πενθήμερη εβδομάδα.

Τον Δεκέμβριο, η Rivian ενημέρωσε πάντως ότι το επόμενο έτος θα ξεκινήσει την κατασκευή δεύτερου εργοστασίου συναρμολόγησης στην Ατλάντα, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή το 2024.

Πηγή: capital.gr

Best of Network