Η Nio δεν είναι ακόμα μια εταιρεία αυτοκίνητών από τις δεκάδες που ξεπηδούν στην Κίνα κάθε λίγο. Δεν είναι φθηνή, τα αυτοκίνητά της μοιάζουν περισσότερο ευρωπαϊκά και η τεχνολογία που έχουν είναι από το πάνω-πάνω ράφι της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Nio είναι μια premium φίρμα. Αν και στην περίπτωσή της το premium είναι περιοριστικό για το τι εκπροσωπεί.
Ήδη το κορυφαίο της μοντέλο -το γνωστό πια σε ολόκληρο τον πλανήτη της αυτοκίνησης- ET9 εφοδιάζεται με μια τεχνολογία που όμοιά της δεν υπάρχει πουθενά. Εντάξει, κάποια στιγμή θα την δούμε σε κάποια μελλοντική Porsche αλλά προς το παρόν το ριζοσπαστικό σύστημα ανάρτησης ClearMotion υπάρχει μόνο σε αυτήν την εκπληκτική limo. Φυσικά δεν είναι μόνο το ClearMotion που κάνει τη Nio να ξεχωρίζει αλλά σίγουρα είναι το πιο εντυπωσιακό και τεχνολογικά προηγμένο χαρακτηριστικό της.

Nio ET9
Τι είναι; Το ClearMotion κάνει τις αναρτήσεις των πιο ακριβών αυτοκινήτων παραγωγής (επιπέδου limo) του πλανήτη να μοιάζουν παρωχημένες. H άνεση που προσφέρει είναι απλά από άλλο πλανήτη, ένα πλανήτη που οραματίστηκε πριν από αρκετά χρόνια ο Zack Anderson, ιδρυτής και CTO της ClearMotion -στο άρθρο που προτείνουμε αμέσως από κάτω θα καταλάβετε πολύ καλά πώς δημιουργήθηκε αυτή η τεχνολογία.
Πολύ γρήγορα εξηγούμε πώς λειτουργεί: μια ηλεκτροϋδραυλική τεχνολογία με επίκεντρο το λογισμικό, λειτουργεί ως ο πυρήνας του συστήματος ClearMotion. Μια ειδική βαλβίδα βρίσκεται σε κάθε γωνία του οχήματος, όπου παρακολουθεί, επεξεργάζεται και ανταποκρίνεται στις συνθήκες του δρόμου σε πραγματικό χρόνο.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι βάζεις στο καπό του ET9 μια πυραμίδα από ποτήρια σαμπάνιας και ενώ περνάει πάνω από σαμαράκια, το αμάξωμα μένει ακλόνητο και δεν χύνεται σταγόνα. Φανταστείτε τι σημαίνει αυτό για την άνεση. Όμως το ET9 -έχει και steer-by-wire- είναι προς το παρόν μακριά από την ελληνική αγορά. Είναι όμως κοντά 4+1 άλλα μοντέλα της Nio και φρόντισε για αυτό η Μοτοδυναμική που εκπροσωπεί πλέον την εταιρεία στην Ελλάδα.
Με εξαίρεση την πρωτοποριακή ανάρτηση, τα μοντέλα ET5, ET5 Touring, EL6 και EL8 που έρχονται άμεσα στην ελληνική αγορά, έχουν το ίδιο premium DNA. Παρακάτω θα αναφερθούμε και στο +1 μοντέλο. Το ET5 και ΕΤ5 Touring είναι μια ηλεκτρική μπερλίνα της μεσαίας κατηγορίας και η station εκδοχή της με πολύ δύναμη, υψηλή αισθητική, εξαιρετική αυτονομία και κορυφαία ποιότητα κατασκευής και υλικών. Το EL6 είναι ένα μεσαίο SUV και το EL8 είναι ένα μεγάλο SUV-με τα ίδια κορυφαία υλικά και τεχνολογία. Τα τρία πρώτα έρχονται άμεσα στην Ελλάδα ενώ το EL8 στις αρχές του 2026.

Nio ET5
Και τώρα σε αυτό που σίγουρα ενδιαφέρει ακόμα περισσότερο την Ελλάδα: το ξεχωριστό Firefly που είναι μάρκα/μοντέλο της Nio. Ένα -προφανώς ηλεκτρικό- supermini που σε μήκος τεσσάρων μέτρων βρίσκεις τον περισσότερο χώρο επιβατών και αποσκευών που καταβολής αυτοκίνησης. Έχει ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 105 kW (143 ίππους) και 200 Nm ροπής ενώ η μπαταρία είναι τεχνολογίας LFP με χωρητικότητα 41,2 kWh.
Καλοσχεδιασμένο, με σούπερ εξοπλισμό ακόμα και στην βασική έκδοση, το Firefly έχει μόνο δύο ανταγωνιστές στην Ελλάδα και τουλάχιστον σε επίπεδο χώρων είναι ήδη νικητής. Ούτε αυτό είναι φθηνό καθώς η βασική έκδοση κοστίζει 31.900 ευρώ.
H Firefly αναφέρει ότι η αυτονομία του φθάνει τα 330 χιλιόμετρα, με κατανάλωση στις 14,5 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Αναφέραμε πριν τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό και δεν εννούσαμε μόνο την άνεση αλλά και την ασφάλεια. Έχει ότι απαιτεί ένα αυτοκίνητο που κάταφερε να πάρει την κορυφαία διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.