Αποστολή στη Φρανκφούρτη: Επιτέλους τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe

Με πιο δυναμική εμφάνιση και έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πίσω, το Avenger μας ξανασυστήνεται με το χαρακτηριστικό που δεν πρέπει να λείπει από κανένα Jeep, την τετρακίνηση.

Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe
Jeep Avenger 4xe

Η Jeep είναι ίσως η μοναδική εταιρεία που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με τις κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου των μοντέλων της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το όνομα Jeep έχει καταφέρει να είναι συνώνυμο μιας ολόκληρης κατηγορίας.

Αυτός είναι και ο λόγος της δέσμευσης που έχει αναλάβει η αμερικανική εταιρεία για ύπαρξη τετρακίνητης έκδοσης σε κάθε μοντέλο της γκάμας της.

Διαβάστε Επίσης

Αυτήν ακριβώς τη δέσμευση έρχεται να ικανοποιήσει η έκδοση 4xe του Avenger, καθώς μέχρι στιγμής το compact SUV της Jeep, ήταν διαθέσιμο μόνο σε δικίνητες εκδόσεις. Αυτό βέβαια δεν το εμπόδισε να καταγράψει μια αξιόλογη πορείς στην αγορά, έχοντας στο ενεργητικό του πάνω από 90.000 πωλήσεις μέχρι σήμερα.

Jeep Avenger 4xe

Όμως το πιο σημαντικό, είναι πως σύμφωνα με την Jeep, περίπου το 70% των αγοραστών του μοντέλου, αποτελεί νέους πελάτες για τη μάρκα. Λογικό, αν σκεφτείς πως οι παραδοσιακοί αγοραστές Jeep θα έχουν την τετρακίνηση ως προαπαιτούμενο.

H έκδοση που έλειπε

Σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο που παρουσίασε η Jeep στη Φρανκούρτη, έρχεται να καλύψει το κενό στη γκάμα του Avenger και μάλιστα με αρκετό στυλ. Πρώτα και κύρια με την εμφάνιση. Η 4xe είναι ξεκάθαρα η πιο ελκυστική έκδοση του Avenger και δεν κρύβει πως είναι φτιαγμένο για πιο δύσβατα εδάφη από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.

Jeep Avenger 4xe

Η μάσκα είναι διαφορετική και περιλαμβάνει μια μεγάλης έκτασης μαύρη επιφάνεια που είναι ανθεκτική στις γρατζουνιές και τα μικροχτυπήματα. Οι προβολείς ομίχλης έχουν πλέον τοποθετηθεί σε ψηλότερο σημείο στα δύο άκρα του μπροστινού τμήματος, ενώ το αυτοκίνητο της παρουσίασης ήταν εφοδιασμένο με μαύρες ζάντες και λάστιχα All Terrain, που εκτός του ότι είναι απαραίτητα στη χρήση εκτός δρομου, προσθέτουν και πόντους στην εμφάνιση.

Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 1 εκατοστό και βρίσκεται συνολικά στα 21 εκατοστά, έχοντας ως αποτέλεσμα βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης (22 μοίρες), ράμπας (21 μοίρες) και διαφυγής (35 μοίρες). Κάποιες επιπλέον διαφορές στην εξωτερική εμφάνιση, αφορούν στις μπάρες οροφής και το εμφανές σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Αδιάβροχες επενδύσεις στο εσωτερικό

Jeep Avenger 4xe

Στο εσωτερικό, το ψηφιακό περιβάλλον διατηρείται όπως το γνωρίζουμε από τις υπόλοιπες εκδόσεις, με την Jeep να έχει προσθέσει νέα γραφικά στον πίνακα οργάνων, ενώ όπως μας ενημερώνει, οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι πιο ανθεκτικές και μπορούν να πλυθούν. Ας περάσουμε όμως στον πυρήνα της νέας έκδοσης του Avenger, που δεν είναι άλλος από το σύστημα τετρακίνησης.

Ένας θερμικός και δύο ηλεκτροκινητήρες

Μην περιμένεις κάτι από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα της Jeep, ή κάποιο κεντρικό διαφορικό. Ως βάση, χρησιμοποιείται η διάταξη που συναντάμε στην έκδοση e-Hybrid του μοντέλου. Αυτό μεταφράζεται σε έναν θερμικό κινητήρα 1.2 λίτρων απόδοσης 136 ίππων και 230 Nm ροπής, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 21 kW, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων του Avenger. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Jeep, είναι 0-100 km/h σε 9,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 194 km/h.

Jeep Avenger 4xe

Και πώς προκύπτει η τετρακίνηση; Εδώ η Jeep έρχεται να προσθέσει έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα ισχύος επίσης 21 kW στον πίσω άξονα. Η λεπτομέρεια εδώ είναι πως το 4xe λειτουργεί ως τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται, καθώς μέσω της τεχνολογίας power looping, η ενέργεια που παρέχεται στον κινητήρα που βρίσκεται τοποθετημένος πίσω, είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή.

Νέα ανάρτηση πίσω

Ένα ακόμη σημείο που είναι άξιο αναφοράς, είναι πως η ανάγκη για χώρο στο πίσω μέρος ώστε να τοποθετηθεί εκεί ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας, επέφερε αλλαγή στην πίσω ανάρτηση, που πλέον περιλαμβάνει πολλαπλούς συνδέσμους. Το Avenger 4xe μπορεί να λειτουργεί ως μόνιμα τετρακίνητο σε ταχύτητες μέχρι 30 km/h, έχοντας μάλιστα σταθερή κατανομή ροπής 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες.

Jeep Avenger 4xe

Σε ταχύτητες μεταξύ 30-90 km/h, η κατανομή της ροπής μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις συνθήκες, πράγμα που σημαίνει πως ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται αν και εφόσον κριθεί απαραίτητο. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα άνω των 90 Km/h, η μετάδοση της κίνησης αφορά αποκλειστικά τους μπροστινούς τροχούς, ώστε να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα η κατανάλωση.

Η υποβοήθηση του οδηγού μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων είναι περίπου αυτονόητη στα σύγχρονα αυτοκίνητα και το Avenger διαθέτει πληθώρα τέτοιων συστημάτων. Από το Hill Descent Control που βοηθά στην κατάβαση σε δρόμους με απότομη κατηφορική κλίση, μέχρι το Selec-Terrain που οσυιαστικά φιλοξενεί τα προγράμματα οδήγησης. Μόνο που εδώ, εκτός από τα γνωστά Auto και Sport, υπάρχουν και οι επιλογές Snow και Sand&Mud.

Η τιμή της έκδοσης 4xe παραμένει προς το παρόν άγνωστη, καθώς τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να πατήσουν ελληνικό έδαφος κάποια στιγμή στις αρχές του 2025, οπότε και θα γνωρίζουμε περισσότερα σχετικά.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network