




















To Korando της σύγχρονης εποχής παραμένει ένα άνετο SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας με ανταγωνιστική τιμή όπου στην κορυφαία του έκδοση με αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση προκύπτει ιδιαίτερα πρακτικό και ασφαλές σε οποιοδήποτε οδόστρωμα.
Καλή κατασκευή, ευρυχωρία, off road δυνατότητες
Κατανάλωση, ρεπρίζ, συντηρητική εικόνα έσω
Το brand name της KGM το γνωρίσαμε πριν από λίγους μήνες καθώς τα δικαιώματα εισαγωγής της συγκεκριμένης κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην ελληνική αγορά, ανέλαβε η εταιρεία Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.
Η KGM είναι η μετεξέλιξη της Ssangyong που εισήχθη και στη χώρα μας πριν από αρκετά χρόνια με γκάμα μοντέλων SUV.
Μπορεί η KGM να μην έχει την εξέλιξη των ομοεθνών Hyundai και Kia, όμως τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της είναι κορεατικά. Μεθερμηνευόμενον σε μια γερή κατασκευή, με προσοχή στην συναρμολόγηση και με εξαρτήματα από προμηθευτές εγνωσμένης αξίας.
Βρεθήκαμε για λίγες μέρες στην καμπίνα του KGM Korando και είναι γεγονός πως βολευτήκαμε αρκετά καλά. Υπάρχει άπλα και άνεση για τους μπροστά και τους πίσω επιβάτες, με τις αποσκευές να βολεύονται σε ένα χώρο 423 λίτρων.
Ουσιαστικά έχουμε ένα κλασικό, μικρομεσαίο SUV με αμάξωμα μήκους 4,450 μ. που βασίζεται σε ένα πάτωμα με μεταξόνιο 2.675 mm.
Η έκδοση ήταν η ισχυρή βενζίνης στα 1,5 λίτρα με 163 ίππους, αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση. Ως προς τις επιδόσεις το Korando φαντάζει ως ένα C-SUV προηγούμενης γενιάς. Είναι ενεργοβόρο, με υψηλό ανθρακικό αποτύπωμα στη χρήση και ολίγον υπέρβαρο στην ζυγαριά της κατηγορίας.
Διότι με μέση κατανάλωση άνω των 10 λίτρων/100 χλμ. και ρύπους CO2 στα 197 γρ./χλμ. αποδοτικός δεν είσαι. Σε ότι αφορά τις ρεπρίζ τα πράγματα είναι καλύτερα. Το Turbo δουλεύει καλά όπως και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με paddles αλλαγής των σχέσεων πίσω από το τιμόνι.
Το μοντέλο πατά σε ελαστικά 17 ιντσών (η έκδοση της δοκιμής είναι 18άρες ζάντες αλουμινίου diamond cut) και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος για την τετρακίνητη (AWD) έκδοση είναι στα 182 mm.
Το Korando είναι ένα από τα πιο ικανά off roader στην κατηγορία του. Διαθέτει έξτρα προγράμματα Sport και Winter εκτός από το Normal και δυνατότητα κλειδώματος του διαφορικού για τα δύσκολα.
Έχει καλές γωνίες εισόδου και αναχώρησης με τους τροχούς στα άκρα του αμαξώματος που του δίνουν αρκετή ευελιξία σε σκληρό off road.
Το SUV της KGM αποδεικνύεται και ιδιαίτερα στιβαρό. Η εταιρεία αναφέρει πως στην δομή του έχει χρησιμοποιηθεί χάλυβας υψηλής σκληρότητας στο 74% του αμαξώματος – από τις υψηλότερες τιμές στην κατηγορία. Κάτι που φαίνεται και στην συμπεριφορά του μοντέλου στις στροφές και σε ανώμαλα εδάφη όπου το αμάξωμα λειτουργεί ως ένα ενιαίο σύνολο με περιορισμένες στρεβλώσεις.
Επιστρέφοντας ξανά στην καμπίνα το περιβάλλον εκτός από άνετο είναι και ευχάριστο. Στο ταμπλό υπάρχουν δυο ψηφιακά πάνελ, το ένα 12,3 ιντσών για τα όργανα που παραμετροποιείται ως προς τις απεικονίσεις και το άλλο στις 9 ίντσες για το infotainment.
Γενικώς το σχέδιο είναι κλασικής σχεδίασης ενώ υπάρχουν και φυσικά κουμπιά για την λειτουργία του κλιματιστικού συστήματος. Διασύνδεση με smarphones γίνεται μόνο ενσύρματα σε Android Auto και Apple CarPlay ενώ το σύστημα διαθέτει πλοήγηση και καλό ηχοσύστημα.
Η κορυφαία έκδοση Urban Plus διαθέτει επιπλέον της απλής έκδοσης Urban, ηλιοροφή, δερμάτινες επενδύσεις και δερμάτινο τιμόνι. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει εκτός των άλλων, σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου start & stop, συναγερμό, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσμαστος, ηχοσύστημα με 6 ηχεία, navigation, κλιματισμό και μια πλήρη σουίτα συστημάτων ADAS.
Το Korando είναι ένα ευχάριστο SUV στην οδήγηση τόσο στην καθημερινότητα (ειδικά με το αυτόματο κιβώτιο) όσο και στα ταξίδια. Διαθέτει ευρύχωρη και φωτεινή καμπίνα, compact εξωτερικές διαστάσεις και άνετη ανάρτηση. Η τετρακίνηση είναι αξιόμαχη με την προσπέλαση σε ανώμαλα εδάφη να είναι μια εύκολη διαδικασία.
Με 31.990 ευρώ που κοστίζει η αυτόματη έκδοση 4x4 αποτελεί μια ανταγωνιστική value for money επιλογή που υποστηρίζεται επίσης από 5 χρόνια εγγύησης. Βεβαίως η σειρά Korando περιλαμβάνει και εκδόσεις με κίνηση στους δυο τροχούς που έχουν ως αφετηρία τα 26.990 ευρώ.
Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζίνης 1.497 cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο 6 σχέσεων
Κίνηση: AWD
Ισχύς: 163 ίπποι
Ροπή: 280 Nm
0-100 km/h: 10,8 sec
Tελική ταχύτητα: 189 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 8,7 lt/100 km
μέση δοκιμής: 10,2 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4,450 mm x 1.870 mm x 1.620 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.537 kg
Χώρος αποσκευών: 423-551-1.248 lt
Εκπομπές CO2: 197 g/km
Τιμή: από 31.990 ευρώ