Δοκιμή Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV 4WD: Άτλαντας

Στις φαρδιές και δυνατές πλάτες του Santa Fe η Hyundai έχει στηρίξει ολόκληρη την παρουσία της στην ευρωπαϊκή κατηγορία των premium SUV. Είναι μια «τιτανομαχία», αλλά ποιος είπε ότι θα είναι εύκολη δουλειά;

Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV
Hyundai Santa Fe PHEV

Συμπτώματα δυσπεψίας σε πιάνουν στο άκουσμα των 51.000 ευρώ, αλλά είναι και πάλι φθηνότερο από ό,τι μπορεί να συγκριθεί μαζί του στην αγορά

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Είναι οικονομικό σε κτήση και λειτουργία και έχει να ζηλέψει ελάχιστα απο ακριβότερα μοντέλα σε premium επιλογές πρακτικότητας

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Η ανάρτηση προορίζεται για άνεση αλλά σε κάποια σημεία δείχνει περισσότερο πλαδαρή, παρά μαλακή

Η αλλαγή προσανατολισμού της Hyundai για το Santa Fe είναι τόσο ηχηρή, που ακούγεται στα πέρατα της Ευρώπης, την αγορά της οποίας στοχεύει με τη δημιουργία ενός premium SUV, που είναι πιο ευέλικτο απ’ όσο δείχνουν τα σχεδόν 4,8 m του μήκους του και τα 1,7 m του ύψους του.

Hyundai Santa Fe PHEV

Όσο όμως κι αν προσελκύει η ανανεωμένη εικόνα με την 3D μάσκα που δημιουργεί μια παιχνιδιάρικη όψη, η οποία μπορεί και μετατρέπεται από άγρια σε ευγενική χάρη στα LED φώτα, είναι οι ανέσεις και η πολυτέλεια αυτές που σε καθηλώνουν όταν ζήσεις μαζί του. Διαβάζοντας τις λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο, πιθανώς θα σταθείς στην αύξηση της τιμολογιακής πολιτικής.

Hyundai Santa Fe PHEV

Συμπτώματα δυσπεψίας σε πιάνουν στην όψη των 51.000 ευρώ που κοστίζει η δικίνητη έκδοση του 7θέσιου μοντέλου, αλλά, πίστεψέ μας, είναι και πάλι το φθηνότερο απ’ όσα μπορείς να το συγκρίνεις, γιατί ο εξοπλισμός του απηχεί σε πελατολόγια που μέχρι τώρα ασχολούνταν με το βαρύ γερμανικό μπλοκ (λέγε με Audi), με τα σκανδιναβικά άρματα τεχνολογίας (λέγε με Volvo) ή ακόμα και με τα βρετανικά image making αυτοκίνητα, όπως τα Land Rover.

Hyundai Santa Fe PHEV

Ακούγεται υπερβολικό, όμως η προσπάθεια της Hyundai να δημιουργήσει ένα premium προϊόν είναι τόσο επιτυχημένη όσο εκείνη του τμήματος Ν να δημιουργήσει τα hot hatch της νέας γενιάς. Ποιοτικά υλικά και συστήματα ασφαλείας συνδυάζονται εντυπωσιακά σε ένα σύνολο που επιτρέπει σε μια οικογένεια, ακόμα και μεγάλη (επταθέσιο γαρ), να ταξιδεύει ξεκούραστα και να πηγαίνει μακριά χρησιμοποιώντας όποιον δρόμο της αρέσει, ας είναι και κακοτράχαλος.

Hyundai Santa Fe PHEV

Η τετρακίνηση HTRAC λειτουργεί για να σου επιτρέπει τα βασικά χωρίς σκοτούρες, ενώ, αν βρεθείς πια σε extreme συνθήκες, υπάρχει ο περιστροφικός διακόπτης με τον οποίο ορίζεις εσύ το είδος λειτουργίας επιλέγοντας μεταξύ χιονιού, λάσπης ή άμμου. Ίσως η πολύ μαλακή ανάρτηση να μην είναι τόσο ευχάριστη στην καθημερινότητα ή στον αυτοκινητόδρομο, αλλά την εκτιμάς στις ανωμαλίες ή όταν θα φτάνεις στο εξοχικό σου.

Hyundai Santa Fe PHEV

Υπάρχουν δε ορισμένα bits τεχνολογίας που η Hyundai τα εκμεταλλεύεται με τέτοιον τρόπο, που νομίζεις πως αυτό το κουμπάκι το έβαλαν εκεί για σένα μόνο και μόνο για να σε εντυπωσιάσουν. Τη δυνατότητα, για παράδειγμα, να μετακινείς την πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού ηλεκτρικά από έναν διακόπτη στο εσωτερικό πλαϊνό της θέσης όπου ο οδηγός έχει εύκολη πρόσβαση.

Διαβάστε Επίσης

Αντίστοιχης φιλοσοφίας είναι πολλά ακόμα στοιχεία του εξοπλισμού του Santa Fe. Δε χρειάζεται, ας πούμε, να φωνάζεις στα παιδιά στο πίσω κάθισμα να κάνουν ησυχία, τους μιλάς από την ενδοεπικοινωνία και το ακούνε στα ηχεία των πίσω καθισμάτων. Και, τουλάχιστον τις πρώτες φορές, ψαρώνουν. 

Hyundai Santa Fe PHEV

Γενικότερα από την πρώτη στιγμή αισθάνεσαι πως μπαίνεις σε ένα περιβάλλον αεροπορικής business class ατμόσφαιρας. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, όπως την ονομάζει η Hyundai, ας πούμε, είναι ό,τι πιο κοντινό έχεις δει σε αυτοκίνητο με αεροπορικό πιλοτήριο. Τόσα πλήκτρα μαζεμένα είχα να δω από την εποχή των Blackberry κινητών τηλεφώνων.

Hyundai Santa Fe PHEV

Ακόμα και το shift by wire κιβώτιο 6 σχέσεων το χειρίζεσαι με πλήκτρα. Βέβαια, όταν έχεις καθίσματα θερμαινόμενα και αεριζόμενα, θερμαινόμενο τιμόνι, κάμερες, βοήθεια για το πάρκινγκ και όλες τις άλλες κλασικές λειτουργίες, όπως το ESP ή το Auto Hold, καταλαβαίνεις ότι χρειάζονται είτε πολλά πλήκτρα είτε πολλές οθόνες.

Hyundai Santa Fe PHEV

Το Santa Fe, όμως, οθόνες έχει μόνο δύο. Μία για τον πίνακα οργάνων και μία στην κορυφή του ταμπλό που περιλαμβάνει το infotainment. Αυτή η τελευταία είναι και ένα από τα λίγα ψεγάδια, γιατί η απόκρισή της είναι η μοναδική σύνδεση με την προηγούμενη τεχνολογική γενιά της Ηyundai. Το Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα θα διατίθεται μόνο ως 6θέσιο ή 7θέσιο.

Διαβάστε Επίσης

Στην 7θέσια διάταξη το εντυπωσιακό είναι ότι η δεύτερη σειρά καθισμάτων μετακινείται εμπρός και πίσω, τμηματικά σε ποσοστό 60-40, για να διαμορφώσεις όπως επιθυμείς το εσωτερικό. Στην 6θέσια διάταξη τις εντυπώσεις κερδίζουν οι (αεροπορικές) θέσεις της δεύτερης σειράς που αφήνουν χώρο για πρόσβαση στην τρίτη σειρά. 

Hyundai Santa Fe PHEV

Το Plug in Hyundai Santa Fe εφοδιάζεται με τον 1.6 lt κινητήρα που αποδίδει 265 ίππους. Είναι μια επιλογή άκρως οικονομική με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και κίνηση στον δακτύλιο. Η κατανάλωση, σύμφωνα με τη Hyundai, είναι 1,6 lt/100 km. Στον υπολογιστή ταξιδιού θα βλέπεις συχνά 7άρια και 8άρια, όμως, αν φορτίζεις την μπαταρία των 13,8 kWh όσο πιο συχνά μπορείς, τότε το 1,6 είναι όντως εφικτό, γιατί οι αποστάσεις που κάνεις με τον βενζινοκινητήρα σε αδράνεια είναι εντυπωσιακά μεγάλες στις καθημερινές μετακινήσεις. 

Hyundai Santa Fe PHEV

Hyundai Santa Fe 1.6T PHEV 4WD

Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo, 1.598cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
Κίνηση: AWD
Ισχύς: 265 ίπποι
Ροπή: 350 Nm
0-100 km/h: 9,1 sec
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 1,6 lt/100 km
μέση δοκιμής: 6,8 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.785 mm x 1.900 mm x 1.710 mm Μεταξόνιο: 2.765 mm
Βάρος: 2.080 kg
Χώρος αποσκευών: 571 lt
Εκπομπές CO2: 37 g/km
Τιμή: από €50.990

 

Best of Network