








Αυτή θα είναι η πιο δυνατή BMW που έχει κατασκευαστεί και μόλις το δεύτερο αποκλειστικά Μ Division αυτοκίνητο μετά την M1
Τελικά θα περάσει στην παραγωγή; Ναι, πρόκειται για την παραγωγή μιας BMW που υπόσχεται να συγχωνεύσει τον κόσμο της υψηλής οδήγησης των SUV "X" με το τμήμα M όπως ποτέ άλλοτε. Η BMW XM είναι η ισχυρότερη BMW που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Είναι επίσης τελείως νέο αυτοκίνητο, πράγμα που σημαίνει ότι είναι μόλις το δεύτερο κατά παραγγελία αυτοκίνητο M στην 50χρονη ιστορία της M, μετά το supercar M1 με τον κινητήρα στο κέντρο. Και το πρώτο PHEV της M.
Κάτι αναμενόμενο για την BMW: υπάρχει ένας V8 bi-turbo 4,4 λίτρων. Δεν είναι όμως αυτός της τρέχουσας M5 ή M8: αυτός είναι εντελώς νέος και ρυθμισμένος ώστε να συνεργάζεται αρμονικά με έναν ηλεκτροκινητήρα που διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων. Οι συνδυασμένες αποδόσεις άνω των 634 ίππων και 800 Nm ροπής σημαίνουν ότι ακόμη και με βάρος που ξεπερνά τους δύο τόνους (δεν υπάρχουν ακόμη επίσημα στοιχεία) η XM θα είναι μαζί με τα Urus, Bentayga Speed και DBX707 ως ένα από τα πιο φρενήρη super SUV που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Πολύ λίγα είναι επίσημα ακόμα -ο τελικός σχεδιασμός δεν έχει καν δημοσιοποιηθεί (αν και μην περιμένετε μεγάλη αλλαγή από το XM Concept). Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία είναι περίπου 80 χιλιόμετρα, που είναι αρκετή για κίνηση στην πόλη. Και θα το θέλεις στην πόλη, γιατί αυτό είναι το πρώτο αυτοκίνητο M με σύστημα διεύθυνσης και στους πίσω τροχούς. Όπως και το νέο Range Rover, αυτό το τεράστιο όχημα "μεταφοράς προσωπικού" είναι σχετικά εύκολο να περάσει μέσα από μια κατοικημένη περιοχή.
Το XM ταξιδεύει με ηλεκτρικό ρεύμα και το soundtrack που έχει δημιουργηθεί από τον Hans Zimmer(!) βουίζει φουτουριστικά. Ποτέ δεν σκέφτεσαι "α, είμαι σε ένα iX", επειδή είναι αρκετά σφιχτό, ακόμη και στην λειτουργία Comfort. Θα προτιμούσαμε μεγαλύτερα "κενά" μεταξύ αυτής της ρύθμισης και των λειτουργιών Sport και Sport Plus.
Αλλά τότε ο V8 μπαίνει στο παιχνίδι. Ένας μεγάλος V8 τα καταφέρνει και μόνος του μια χαρά σε αυτοκίνητα σαν την M5 ή την M8. Αλλά εδώ, με το e-boost να γεμίζει αισθητά τα κενά της υστέρησης του turbo, είναι πανίσχυρος. Το XM είναι τόσο γρήγορο όσο θα έπρεπε να είναι ένα σούπερ-ντούπερ πολυτελές σπορ SUV. Εν τω μεταξύ, ο ήχος του είναι κάπως λιγότερο συνθετικά βαφτισμένος από άλλες V8 BMW. Na έχεις το νου σου για οι κρότοι της εξάτμισης είναι κάπως έντονοι.
Επιτρέψτε μου να σας παρουσιάσω τον συνοδηγό μου σε αυτό το σημείο. Φυσικά η BMW δεν δανείζει τα ανεκτίμητα πρωτότυπά της στο Top Gear χωρίς να "βιδώσει" έναν ειδικό στη θέση του συνοδηγού. Έτσι, μαζί μας για αυτό το test drive είναι ο Jens Leopoldsberger (πολύ αβανταδόρικο όνομα), ο οποίος είναι υπεύθυνος για το πλαίσιο της XM. Προηγουμένως, ο Jens ήταν επικεφαλής του τμήματος σασί της Rolls-Royce και υπέγραψε τα σημερινά Phantom και Cullinan SUV. Αλλά λέει ότι είχε ένα "κάλεσμα" να επιστρέψει στην BMW και να κάνει κάτι πιο μοντέρνο.
Τέλος πάντων, σημεία αναφοράς. Ο Jens λέει ότι η ομάδα έχει βγει στο δρόμο με μια Bentayga, μια Urus και (παραδόξως) μια Mercedes G-Wagen. Οι εσωτερικοί στόχοι για το XM ήταν να κάνει αυτό το μεγαλύτερο, πιο πολυτελές υβριδικό αυτοκίνητο να διαθέτει τα εξωφρενικά κοφτερά αντανακλαστικά μιας X5 M. Για το σκοπό αυτό, το σύνολο της ανάρτησης έχει προέλθει από την X5 M. Όλα έχουν υποστεί νέο λογισμικό και βαθμονόμηση ειδικά για την XM.
Το στοίχημα ήταν όλα τα συστήματα να επικοινωνούν μεταξύ τους. Ο V8, το κιβώτιο ταχυτήτων, η ηλεκτροκίνηση, καθώς και όλες οι λειτουργίες με τις οποίες μπορείτε να παίξετε σε ένα αυτοκίνητο M και να τις αποθηκεύσετε στις προτιμήσεις σας, όπως η απόκριση του γκαζιού και η ταχύτητα αλλαγής ταχυτήτων. Προσθέστε σε αυτό και το σύστημα re-gen (δύο επίπεδα ανάκτησης για αυτό), το οποίο πρέπει να συνεργαστεί με τη μεταβλητή αίσθηση του πεντάλ των φρένων Comfort / Sport.
Και όλα αυτά τροφοδοτούνται στο δρόμο από ζάντες τουλάχιστον 21 ιντσών. Οι 23άρες είναι επίσης προαιρετικές. Ο Jens λέει ότι οι 22άρες που φοράει το πρωτότυπο είναι η "χρυσή τομή". Πώς φτάσαμε σε έναν κόσμο όπου οι τροχοί 22 ιντσών είναι αποδεκτοί; Οι Γερμανοί σχεδιαστές αυτοκινήτων θα λογοδοτήσουν κάποια στιγμή.
Το τελικό αμάξωμα παραγωγής; Να περιμένεις ότι θα μοιάζει πολύ με το Concept XM (δες κάτω σχετική φωτό). Στο εσωτερικό συναντιούνται η νέα X7 και η τρέχουσα M3. Ένα στρογγυλό τιμόνι αντί για το τιμόνι του iX (ο Jens είναι πολύ ευχαριστημένος από αυτό), κανένα από τα καθίσματα τύπου μπάκετ από ανθρακονήματα (πολύ δύσκολο να ανέβεις) και η τελευταία έκδοση του iDrive σε μια οθόνη 14,9 ιντσών που διαθέτει τώρα και χειριστήρια θέρμανσης. Πάνε τα κουμπιά και γι' αυτό.
Εξωτερικά, υπάρχει μόνο ένα σημείο φόρτισης, επειδή ο bi-turbo V8 είναι τόσο στριμωγμένος που η BMW δεν μπόρεσε να χωρέσει δύο πρίζες. Έτσι, θα πρέπει να παρκάρεις αυτό το τέρας δημιουργικά για να φτάσει το καλώδιο φόρτισης.
Στο πίσω μέρος, ο χώρος για τα πόδια είναι αστεία πολύς. Η κινεζική αγορά θα μείνει πολύ ευχαριστημένη. Η BMW αποκαλεί τα πίσω καθίσματα "M lounge". Το βαθιά βελούδινο πίσω κάθισμα με το περιτύλιγμα (αλά Rolls-Royce) είναι απίστευτα άνετο και έχετε καλύτερη θέα απ' ό,τι σε μια X6.
Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης τεράστιος, αλλά πρέπει να είναι, επειδή δεν υπάρχει κρυφή θήκη για το καλώδιο φόρτισης. Ως αποτέλεσμα, όλες οι XM συνοδεύονται στάνταρ από μια μαύρη και χρυσή δερμάτινη τσάντα τύπου Louis Vuitton με αδιάβροχο εσωτερικό για την αποθήκευση του υγρού και καλυμμένου με κακάκια σκύλου καλωδίου. Δεν τα βγάζω από το μυαλό μου. Αγοράστε ένα XM και θα σας δώσουν μια μοναδική σικ αποσκευή στο σπίτι. Σε τι κόσμο ζούμε.
Φαίνεται περίεργο όταν δεν έχει τελειώσει πλήρως την εξέλιξη. Οι κινητήριες μονάδες κατά καιρούς μπερδεύονταν και τσακώνονταν μεταξύ τους, πράγμα που σημαίνει ότι το XM δεν εξομάλυνε πολύ έξυπνα τη μετάβαση βενζίνης-ηλεκτρικού. Η BMW το γνωρίζει αυτό και εργάζεται για να το συμμαζέψει. Τα φρένα όμως είναι τακτοποιημένα: εντυπωσιακά συνεπή και καθησυχαστικά. Είναι ατσάλινα, όχι κεραμικά.
Αρκετά εκπληκτικός, ειλικρινά. Οι αντιστρεπτικές ράβδοι κρατούν το ψηλό αμάξωμα απίστευτα επίπεδο καθώς το XM εκσφενδονίζεται από στροφή σε στροφή. Είναι τόσο καλό, που αναρωτιέσαι αν θα μπορούσαν να μαλακώσουν λίγο περισσότερο την οδήγηση στην ευθεία, για να διατηρήσουν την άνεση του XM.
Οι μηχανικοί λένε ότι το εσωτερικό hashtag για το project XM (και πάλι, δεν αστειεύομαι) είναι #noundersteer. Θέλουν αυτό το θηρίο να αισθάνεσαι ότι οδηγείται πισωκίνητα, όχι να απλώνεται φαρδιά πλατιά σε μια στροφή και να σου σκοτώνει την αυτοπεποίθηση. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι αν έχεις μαζέψει αρκετή ταχύτητα σε μια στροφή σε στεγνό δρόμο για να κάνεις τη μύτη του XM να ανοίξει, έχεις ελλειπές ένστικτο επιβίωσης. Είναι εξίσου πρόθυμη να αποδείξει ότι είναι ένα σοβαρό σούπερ-σαλούν όπως και η X6, που να είναι υπερβολικά καλή στην οδήγηση.
Όχι εγκαίρως για να σβήσει το M Division τα κεριά στην τούρτα γενεθλίων του: τα 50α γενέθλια είναι αργότερα αυτόν τον μήνα. Οι τελειωμένες XM θα παρουσιαστούν το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους και θα αρχίσουν να βγαίνουν από το εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg της Νότιας Καρολίνας των ΗΠΑ από τον Μάρτιο του επόμενου έτους.
Υποθέτω ότι θα μπορούσες να ισχυριστείς ότι τα super-SUV είναι τα νέα supercars. Για μένα, είναι εξίσου άσκοπα, αλλά η αγορά έχει μιλήσει, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και την Κίνα. Η BMW είναι μια επιχείρηση, η M πρέπει να πάει εκεί που υπάρχουν χρήματα, και αυτό δεν είναι πλέον τα ελαφριά κουπέ με φυσικό αέρα και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Η ειρωνεία της τύχης είναι ότι η κλασική Μ1 ήταν μια μικρή εμπορική αποτυχία για την BMW. Το δεύτερο αυτόνομο αυτοκίνητο του τμήματος M κατηγορηματικά δεν πρόκειται να είναι.