















Αν ήσουν ένας από τους Guardians of the Galaxy, όταν ερχόσουν στη Γη αυτό το αυτοκίνητο θα έπρεπε να οδηγείς
Για την αισθητική σε αμάξωμα και καμπίνα, την κατανάλωση, την οδική συμπεριφορά και την premium αίσθηση
Μικρός ο όγκος του χώρου αποσκευών για την κατηγορία
Κάθε φορά το ίδιο. Κάθε φορά με την ίδια εντύπωση. Κάθε φορά που το βλέπω σκέφτομαι το ίδιο: είναι το πιο όμορφο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Είναι το Peugeot 3008, το C-SUV της γαλλικής φίρμας που δημιουργήθηκε για να σταματήσουμε να βλέπουμε διαρκώς τα ίδια μοντέλα της κατηγορίας C-SUV στους ελληνικούς δρόμους. Τα έχει καταφέρει; Οι πωλήσεις λένε "ναι" καθώς είναι μέσα στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων της κατηγορίας του.
Είναι υπέροχο όταν το κοιτάς από μπροστά αλλά όπως και να έχει σπάει τους δείκτες wow-factor από όποια πλευρά και αν το δεις. Δεν είναι εύκολο, ούτε απλό να επιτύχεις έναν συνδυασμό ετερόκλητων σχεδιαστικών στοιχείων -που αν τα εξετάσεις μεμονωμένα δεν σε πείθουν για την αισθητική τους γειτνίαση- και το αποτέλεσμα να είναι μούρλια. Επιβλητικό, σπορτίφ, με την σωστή δοσολογία σε καμπύλες και γωνίες, αν δεν ήταν αυτοκίνητο θα ήταν ένα ζωντανό γλυπτό. Που είναι βέβαια. Ιδίως στην διεγερτική, ισχυρή έκδοση Hybrid4.
Σου αρέσει το Guardians of the Galaxy και γενικά όποια ταινία έχει πλεόνασμα από διαστημόπλοια; Αν ναι, το 3008 είναι μονόδρομος. Το "διαστημόπλοιο" της Peugeot θα σε ανταμείψει με το εσωτερικό του. Το μικρό τιμόνι -σήμα κατατεθέν πια της Peugeot- με το σχετικά φλατ επάνω και κάτω τμήμα, δεν κάνει επίδειξη από διακόπτες. Έχει όσους χρειάζεται για να ελέγχεις πολλές από τις λειτουργίες του οχήματος αλλά όχι όλες. Και αυτό είναι σωστό. Η υπερκούμπωση στα τιμόνια είναι πασέ και αντιλειτουργική. Οι σχεδιαστές έχουν μοιράσει τις λειτουργίες του οχήματος μεταξύ τιμονιού, οθόνης αφής και κουμπιών στην κεντρική κονσόλα. Οθόνη αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, οθόνη οδηγού και τιμόνι συνθέτουν το γνωστό πια iCockpit. Σε μικρό χρονικό διάστημα έχεις συνηθίσει και αυτοματοποιείς τις κινήσεις σου ώστε να μην φλερτάρεις με οδήγηση κατηγορίας "μιλάω στο κινητό" και "ήπια ένα πολύ ωραίο ρούμι".
Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική καθώς σε ενσωματώνει στο αυτοκίνητο και σε φτιάχνει για να διανύσεις πολλά έτη φωτός -σόρι ξανά- χιλιόμετρα. Τα καθίσματα και των τεσσάρων επιβαινόντων είναι άνετα, χωρίς να είναι μαλακά και ευνοούν τα ταξίδια. Ειδική μνεία συνολικά στη θέση οδήγησης και για πώς νιώθεις και γι' αυτά που βλέπεις -μέσα και έξω από το αυτοκίνητο. Ένα παράπονο μόνο για χώρους και αυτό αφορά στον χώρο αποσκευών που είναι 395 λίτρα -μικρός δηλαδή για την κατηγορία. Τι να κάνουμε αυτά έχουν οι plug-in εκδόσεις, αφού ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες θέλουν και αυτά τον χώρο τους.
Peugeot 3008 Hybrid4 σημαίνει 300 ίπποι, 520 Nm ροπής και τετρακίνηση. Δηλαδή ένα Peugeot με ολόκληρη αγέλη από λιοντάρια. Ένα στο εμπρός καπό, ένα πίσω στην πόρτα των αποσκευών, ένα στο τιμόνι και την λέαινα -που κάνει την διαφορά σε μια αγέλη-, το υβριδικό σύστημα. Ο συνδυασμός έχει ως εξής: βενζινοκινητήρας 1.600 cc με turbo (200 ίππων) και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ένας στον εμπρόσθιο άξονα με 110 ίππους και ένας στον πίσω με 113 ίππους. Η μπαταρία που τους δίνει τροφή είναι 13,2 kWh και για να την φορτίσεις σε απλή οικιακή παροχή θέλει 8 ώρες. Αν ο φορτιστής είναι μεγαλύτερος οι χρόνοι μειώνονται κατακόρυφα.
Με αυτά τα δεδομένα το 3008 Hybrid4 ενώ είναι πραγματικά γρήγορο έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση -σαν να οδηγείς ένα μικρό χιλιάρι με turbo- που είναι τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα αν πρόκειται για μικτή διαδρομή και κατακρημνίζεται στα 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε αμιγώς αστικές μετακινήσεις κατηγορίας σπίτι-δουλειά, δουλειά-σπίτι. Και όλα αυτά σε ένα αυτοκίνητο που έχει 0-100 km/h 6,3'' και τελική ταχύτητα 235 km/h. Ω ναι, φαντάζει υπέροχο να οδηγείς τετρακίνητο υβριδικό με turbo και να μην κοιτάς διαρκώς τον δείκτη της βενζίνης. Έτσι εξηγείται και το σχετικά μικρό ρεζερβουάρ των 43 λίτρων.
Να τονίσουμε ότι υπάρχει επιλογή μεταξύ αμιγούς ηλεκτροκίνησης (με αυτονομία 56 km, που καταβάλει φιλότιμες να ανταποκριθεί στα πραγματικά δεδομένα κινήσης) και hybrid ενώ στην επιλογή Sport ο βενζινοκινητήρας σου θυμίζει ότι υπάρχει και είναι δυνατός. Φυσικά υπάρχει και η 4WD που εμπλέκει και τον πίσω ηλεκτροκινητήρα στο παιχνίδι της κίνησης -δεν υπάρχουν διαφορικά.
Προφανώς με τόση δύναμη όταν πατάς το γκάζι νιώθεις λίγο Starlord (ο κεντρικός χαρακτήρας του Guardians of the Galaxy) την στιγμή που ξεφεύγει από τα τσιράκια του κακού Thanos. Όταν το πιέσεις στις στροφές θα σου αποδείξει ότι δεν έχει μόνο στιβαρό πλαίσιο αλλά και σωστή ρύθμιση ανάρτησης που καταφέρνει και βγάζει άκρη με τα 1.850 κιλά. Η ανάρτηση δείχνει εξίσου καλό χαρακτήρα όταν ασχοληθείς με τον τομέα άνεση. Καταπίνει τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων με χαρακτηριστική ευκολία και δεν απασχολεί τους επιβάτες ενώ το ίδιο συμβαίνει και με την ποιότητα κύλισης που φωνάζει "premium". Κάπως απότομη η εναλλαγή των ταχυτήτων στην αυτόματη λειτουργία του 8τάχυτου κιβωτίου αλλά μην ξεχνάς ότι υπάρχουν και τα paddles αν είσαι control freak.
Συνολικά το 3008 Hybrid4 είναι μια επιλογή που πρέπει να λάβεις σοβαρά υπόψιν όταν κινηθείς για την αγορά ενός C-SUV που κοστίζει λίγο πάνω από 50.000 ευρώ. Είναι πολύ γρήγορο, τετρακίνητο, με χαμηλή κατανάλωση, ξεχωριστή αισθητική μέσα και έξω και premium αίσθηση.
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo βενζίνης, 1.598 cc
Ηλεκτροκινητήρες: 81 kW εμπρός, 83 kW πίσω, μπαταρίες ιόντων λιθίου 13,2 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: e-EAT8 αυτόματο / 8
Κίνηση: τετρακίνηση με ηλεκτρομοτέρ
Ισχύς: 300 PS (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρες)
Ροπή: 520 Nm (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρες)
0-100 km/h: 6,3 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h (135km/h με ηλεκτροκινητήρα)
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 1,3 lt/100 km
μέση δοκιμής: 5,1 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία εργοστασιακή: 56 km
Ηλεκτρική αυτονομία δοκιμής: 39 km
Χρόνος φόρτισης: 8 ώρες σε οικιακή πρίζα 8A και 4 σε αντίστοιχη με ασφάλεια 14A. Σε Wallbox με ισχύ 7,4 kW (32Α) αρκούν μόλις 2 ώρες.
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4447 mm x 1.906 mm x 1.624 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.850 kg
Χώρος αποσκευών: 395 lt
Εκπομπές CO2: 29-33 g/km
Τιμή: από 51.000 €