











Σε μία πρόχειρη ματιά τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό, μοιάζει με Q3 της διπλανής πόρτας. Στο δρόμο είναι τυπικό Audi, με τη διαφορά ότι κινείται πιο ήσυχα και -παραδόξως- έχει χαμηλότερη τιμή απ' ότι θα περίμενες
Καλά εξοπλισμένο, ποιοτικό, γρήγορο και με καλή τιμή. Το σήμα της Audi στη μάσκα, είναι το κερασάκι στην τούρτα
Αρκετά ελαφρύ τιμόνι και μειωμένος χώρος αποσκευών λόγω της μπαταρίας
Το Q3 μπορεί να μην είναι το πιο μικρό ή πιο προσιτό SUV της Audi, είναι όμως αυτό που καταγράφει τις υψηλότερες πωλήσεις. Μοιραία, η προσθήκη έκδοσης plug-in στη γκάμα του, συνιστά μια εξ ορισμού ενδιαφέρουσα εξέλιξη. Με βάση τα περσινά στοιχεία, 1 στα 5 Q3 που ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά, ήταν PHEV.
Μη θεωρήσεις πως γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το συγκεκριμένο Q3 μπαίνει στην πρίζα. Η εμφάνισή του δεν διαφέρει από εκείνη των υπολοίπων εκδόσεων και θα πρέπει να είσαι αρκετά παρατηρητικός για να προσέξεις το e στην ουρά της ονομασίας του, ή το ένα επιπλέον κάλυμμα της υποδοχής φόρτισης στο μπροστινό φτερό, εκτός από εκείνο της βενζίνης.
Όχι πως αν σε βάλουν στο εσωτερικό θα γίνουν πιο εύκολα τα πράγματα. Μπροστά στα μάτια σου, βρίσκεται η ίδια εικόνα με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, την οθόνη αφής του συστήματος infotainment και την ομπρέλα ηλεκτρονικών βοηθημάτων που συναντάς σε κάθε Q3. Αν τώρα τύχει και αρχίσεις να ψάχνεσαι με τα υπομενού των διαφόρων κατηγοριών που εμφανίζονται στην οθόνη, τότε είναι πιθανό να βρεθείς στις ενδείξεις για την υβριδική λειτουργία του αυτοκινήτου.
Αν όχι, τότε θα συμβιβαστείς προσωρινά με την ιδέα πως βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός τυπικού δείγματος γραφής της Audi. Με την καλή ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης, την προσεγμένη εργονομία και τις οθόνες με τα πολύ καλά γραφικά. Εκεί που σίγουρα θα αρχίσεις να υποψιάζεσαι πως κάτι διαφορετικό συμβαίνει εδώ, είναι στον χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει μειωθεί σημαντικά, έχοντας πλέον χωρητικότητα 385lt αντί των 535lt των υπόλοιπων εκδόσεων.
Αιτία, οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος, ο όγκος των οποίων, σε αντίθεση με το βάρος τους, γίνεται αντιληπτός και δια γυμνού οφθαλμού. Μιας και γίνεται λόγος για βάρος, τα 1.740 kg του υβριδικού Q3, είναι ότι ακριβώς και το ίδιο. Κάτι ανάμεσα στον κόσμο των κινητήρων εσωτερικής καύσης και εκείνων της αμιγώς ηλεκτρικής ενέργειας.
Η σύγχυση με τις ονομασίες των εκδόσεων στα μοντέλα των premium γερμανικών εταιρειών, μετρά ήδη αρκετά χρόνια. Και συνεχίζεται κανονικότατα στην περίπτωση του συγκεκριμένου Q3. Του οποίου η πλήρης ονομασία είναι 45 TFSI e. Όσοι έχουν εξοικειωθεί με την ονοματοδοσία της Audi στη σύγχρονη εποχή, θα υποθέσουν πως έχουν να κάνουν με μια δίλιτρη εκδοχή του μικρομεσαίου της SUV.
Η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική. Κάτω από το καπό βρίσκεται έναν κινητήρας βενζίνης 1.4 λίτρων με απόδοση 150 ίππους. Η προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα ισχύος 116 ίππων, ανεβάζει τη συνδυαστική ισχύ στους 245 ίππους και τη μέγιστη ροπή στα 400 Nm. Και κάπως έτσι, εξηγείται και η ονομασία της έκδοσης.
Όπως συμβαίνει με κάθε PHEV, έτσι και στην περίπτωση του Q3, το στοίχημα αφορά στην οικονομία χρήσης. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, μπορείς στην καλύτερη περίπτωση να καλύψεις 45 km κινούμενος αποκλειστικά ηλεκτρικά, διάστημα κατά το οποίο θα δεις και την κατανάλωση να προσεγγίζει την εργοστασιακή τιμή. Κι επειδή όλα τα καλά διαρκούν λίγο (σε αντίθεση με την φόρτιση), θα χρειαστούν περίπου 4 ώρες παραμονής σε ένα wallbox 11 kW για να ξαναγεμίσει η μπαταρία των 13 kWh.
Ανεξαρτήτως πάντως του αν κινείσαι με ηλεκτρική ενέργεια, βενζίνη, ή συνδυασμό των δύο, το Q3 είναι ένα ευχάριστο, άνετο και ξεκούραστο αυτοκίνητο. Αν το προσεγγίσεις με τα δεδομένα ενός ηλεκτρικού οι επιδόσεις του είναι αξιοπρεπείς. Αν σκεφτείς πως ο κινητήρας του είναι 1.4 και η χωρητικότητα της μπαταρίας του μικρή, τότε η απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού μάλλον είναι καλύτερη απ' ότι θα φανταζόσουν.
Από την άλλη πλευρά, το τιμόνι του είναι ελαφρύ και το συνολικό του setup δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί οδηγοκεντρικό. Ναι, δεν είναι και τόσο fun η οδήγηση ενός Q3 σε μια σφιχτή διαδρομή, αλλά ο λόγος που το διάλεξες, είναι πως μαζί του μπορεί να ταξιδέψει όλη η οικογένεια. Με ασφάλεια, απολαμβάνοντας υψηλή ποιότητα κύλισης και με τη χαλαρότητα του αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων.
Η Audi κράτησε το καλύτερο για το τέλος. Όλα τα παραπάνω, μπορεί και να τα περιμένεις λίγο έως πολύ. Εκείνο που μάλλον δεν περιμένεις, είναι το πακέτο αυτό να έχει τιμή λίγο πάνω από €46.000. Την ώρα που η πλειοψηφία των PHEV SUV αντίστοιχων διαστάσεων κοστίζει μεταξύ 45-50 χιλιάδων ευρώ, το Q3 βγάζει από το μανίκι τον άσο του χαρακτηρισμού ως premium, ελπίζοντας βάσιμα να γείρει την πλάστιγγα της τελικής επιλογής προς το μέρος του.
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo βενζίνης, 1.395 cc
Ηλεκτροκινητήρας: 85 kW, μπαταρίες ιόντων λιθίου 13 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: αυτόματο / 6
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 245 ίπποι (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρα)
Ροπή: 400 Nm (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρα)
0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h (140km/h με ηλεκτροκινητήρα)
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 1,6 lt/100 km
μέση δοκιμής: 5,1 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία εργοστασιακή: 51 km
Ηλεκτρική αυτονομία δοκιμής: 40 km
Χρόνος φόρτισης: 7 ώρες σε οικιακή πρίζα. Σε Wallbox με ισχύ 7,4 kW (32Α) 3 ώρες.
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.485 mm x 1.849 mm x 1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.730 mm
Βάρος: 1.740 kg
Χώρος αποσκευών: 380 έως 1.375 lt
Εκπομπές CO2: 32 g/km
Τιμή: από €46.550