Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira. Στο δρόμο, ε!

To πρωτότυπο Emira είναι η τελευταία Lotus με θερμικό κινητήρα

Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο
Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο
Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο
Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο
Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο
Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο
Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο
Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο
Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο
Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο
Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο
Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο

Τι είναι αυτά τα αυτοκόλλητα; Τα προσέξατε φυσικά. Ναι, αυτό το λευκό VP2 007 (προσπαθεί κάποιος να μας γεμίσει υποσυνείδητα με μνήμες από την Esprit του Bond;) είναι ένα πρωτότυπο -αλλά πολύ έτοιμο- Lotus Emira και θα οδηγήσουμε το αυτοκίνητο παραγωγής τον επόμενο μήνα. Βρισκόμαστε στη Βόρεια Ουαλία, σε έναν από τους μεγαλύτερους (και πιο υγρούς) δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου, για την πρώτη μας παρουσίαση και την παγκόσμια αποκλειστική δοκιμή στο δρόμο.

Πόσο πρωτότυπο είναι αυτό το πρωτότυπο Lotus Emira;

Η Lotus έστειλε μια λίστα με πράγματα που δεν έχουν τελειώσει, όπως: αυτή είναι η "καλύτερη διαθέσιμη" ρύθμιση πλαισίου, αλλά η αίσθηση φρένων, η άνεση οδήγησης και η αίσθηση του τιμονιού θα βελτιωθούν, όπως και ο θόρυβος από το δρόμο και τον αέρα, υπάρχουν πολλά τρισδιάστατα εκτυπωμένα κομμάτια για αποθήκευση μικροαντικειμένων στο εσωτερικό, οι λειτουργίες οδήγησης Tour και Sport λειτουργούν, αλλά η λειτουργία Track (πίστα) και η πλήρης απενεργοποίηση του ελέγχου πρόσφυσης δεν λειτουργεί. Αλήθεια λένε, προσπαθήσαμε αλλά φευ.

Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο

Εντάξει, απλά οι μηχανικοί της Lotus προσπαθούν να είναι καλυμμένοι. Λίγο μας ενδιαφέρει αν η εσωτερική διακόσμηση θα είναι οριστική ή αν λειτουργούν οι ψηφιακές νταντάδες. Εμείς θέλουμε απλά να οδηγήσουμε την Emira στο δρόμο και να πάρουμε μια ιδέα αν θα είναι τόσο ξεχωριστή όσο υποψιαζόμαστε.

Οκ, και γιατί είμαστε τόσο ενθουσιασμένοι με την Emira;

Γιατί έχει όλα τα χαρακτηριστικά Lotus που εκτιμάμε. Αυτό σημαίνει ένα πλαίσιο αλουμινίου που είναι διαφορετικό σε κάθε διάσταση (ιδιαίτερα πιο φαρδύ) από το ανενεργό -πλέον- τρίο των Elise, Exige και Evora, υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης και νορμάλ αμορτισέρ. Με βάρος 1,4 τόνους δεν είναι ακριβώς ελαφρύ -αλλά πολυτελές εσωτερικό και πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα έχουν "κόστος".

Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο

Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, το Emira δεν είναι ένα τεράστιο τεχνολογικό επίτευγμα. Δεν είναι φτιαγμένο από νέα και εξωτικά υλικά, δεν επαναπροσδιορίζει την αεροδυναμική ούτε κάνει το ντεμπούτο του με κάποιο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ικανό να λειτουργεί με γκαζόζα, είναι απλώς ένα βενζινοκίνητο σπορ αυτοκίνητο, με τον κινητήρα στο κέντρο, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και χολυγουντιανή εμφάνιση.

Προέρχεται από μια εταιρεία με καλά γονίδια, που συγκεντρώνει όλη τη δύναμη της εμπειρίας της και την παρουσιάζει με τρόπο που είναι απολαυστικός σε ένα ευρύτερο κοινό. Είναι η εποχή που απαιτούμε ένα αυτοκίνητο που να μας ενθουσιάσει σε μια άδεια διαδρομή με στροφές και ταυτόχρονα να είναι άνετο, αξιόπιστο και πρακτικό κάθε μέρα. Όπως δηλαδή πρέπει να είναι τα αυτοκίνητα στον 21ο αιώνα.

Και η Lotus για φουλ ηλεκτρική γκάμα δεν ετοιμάζεται;

Ναι. Το Emira θα κυκλοφορήσει για αρκετό καιρό ακόμα, αλλά θα είναι το τελευταίο βενζινοκίνητο μοντέλο που κατασκευάζει ποτέ η Lotus... Η φίρμα ετοιμάζεται για φουλ ηλεκτρικό μέλλον. Τα επόμενα χρόνια θα λανσάρει δύο ηλέκτρικά SUV, ένα τετράθυρο ηλεκτρικό σεντάν και, το 2026, ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο το οποίο εξελλίσει μαζί με την Alpine. Ακούσατε κάτι; Είναι ο Κόλιν Τσάπμαν που στριφογυρίζει σαν turbo στον τάφο του. Όμως ο κόσμος αλλάζει και χάρη στην κινεζική μητρική εταιρεία Geely, η Lotus έχει ένα σωστά χρηματοδοτούμενο σχέδιο για να αλλάξει μαζί της.

Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο

Ας μιλήσουμε για τεχνικά χαρακτηριστικά

Το VP2 007 είναι εξοπλισμένο με την πιο μαλακή ανάρτηση Tour (διατίθεται επίσης ένα σπορ πλαίσιο) και έχουμε την εκδοχή με τα καθίσματα που αποσκοπούν στην άνεση. Το πρωτότυπο είχε το πακέτο Driver, δηλαδή μπλοκέ διαφορικό πίσω στον πίσω άξονα, τον μεγαλύτερο υπερτροφοδοτούμενο V6 3,5 λίτρων απόδοσης 394 ίππων και ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο τετρακύλινδρος 2.0 turbo της AMG (διατίθεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη) θα ακολουθήσει αργότερα, αλλά μπορώ να σας πω τώρα, με λίγη σιγουριά, ότι αυτός είναι ο συνδυασμός που θέλετε.

Ο V6 κινητήρας της Lotus Emira

Γιατί Lotus Emira με κινητήρα V6 και μηχανικό κιβώτιο είναι καλύτερα

Είναι Lotus, του αξίζει ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων για τη μέγιστη αλληλεπίδραση μηχανής/ανθρώπου, και το αισθάνεσαι αμέσως όταν αλλάζεις ταχύτητες. Σίγουρα οι αλλαγές θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο σφιχτές αλλά τα βασικά συστατικά είναι εκεί. Το ίδιο ισχύει και για τον κινητήρα. Αφήστε τον υπερσυμπιεστή να κινηθεί γύρω στις 2.000 σ.α.λ. και η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση, κρατήστε το πόδι σας στο πάτωμα και στη λειτουργία Sport υπάρχει ένα ουρλιαχτό στις υψηλότερες στροφές και χαρούμενα σκασίματα όταν σηκώνετε το πόδι από το γκάζι.

Δεν είναι η πιο εντυπωσιακή ενσάρκωση αυτού του V6, αλλά η λειτουργία Track θα πρέπει να ξεκλειδώνει λίγο περισσότερο θόρυβο και κάπως έτσι έχουμε μια πιο άγρια Emira. Γρήγορη στην εκκίνηση και με καλή επιτάχυνση - όχι όμως αντίστοιχη μιας π.χ. McLaren 570-, αλλά τόσο γρήγορη όσο θα θέλατε ή θα χρειαστείτε ποτέ σε έναν πραγματικό δρόμο. Η Lotus ισχυρίζεται ότι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα κοντά στα 300 χλμ./ώρα. -χαρακτηριστικά κοντά στην Ferrari 360 Modena.

Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο

Είναι αλήθεια, το χαρακτηριστικό των Lotus είναι αυτά που νιώθεις στους γλουτούς, τα πόδια και τα δάχτυλά σου… και τα νέα είναι καλά. Καταλαβαίνεις αμέσως ότι είναι Lotus. Το προσεγμένο εσωτερικό είναι κάπως ξένο, αλλά το χρυσό τρίγωνο των σημείων επαφής - τιμόνι, πεντάλ φρένου, λεβιές ταχυτήτων - είναι όλα γεμάτα με το DNA της Lotus. Υπάρχουν πολύ λίγες εταιρείες αυτοκινήτων αυτές τις μέρες που θα μπορούσατε να μπείτε σε οποιοδήποτε από τα μοντέλα τους, με δεμένα μάτια και να ξέρετε ποιος το συναρμολόγησε. H Lotus είναι ένας από αυτούς, και η Emira κρατά ψηλά την σημαία.

Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο

Υπάρχουν ενδείξεις ότι πρόκειται για πρωτότυπο -το περίεργο σφύριγμα από τις τσιμούχες της πόρτας, μερικά χιλιοστά απροσδόκητου τζόγου στην αλλαγή ταχυτήτων, αλλά ειλικρινά είναι πιο "γυαλισμένο" από ό,τι πιστεύαμε ότι θα ήταν. Το τιμόνι κατευθύνει το αυτοκίνητο στις στροφές με αυτή την υπέροχη οργανική αίσθηση που μπορούν να προσφέρουν μόνο τα υδραυλικά και δεν υπάρχει μεταβλητή αναλογία ή εμφανή νεκρά σημεία, απλώς ένα πλήρες feedback από τα μπροστινά ελαστικά.

Χαρακτηριστική περίπτωση: η βροχή πέφτει, "βουτάμε" σε μια κατηφορική φουρκέτα και ξέρουμε ότι έρχεται η υποστροφή ένα δευτερόλεπτο πριν συμβεί, άρα μένει αρκετός χρόνος για λίγο περισσότερο γκάζι. Αυτού του είδους σχέση χτίζεις με μια Lotus.

Το καταλαβαίνεις ότι η Emira είναι 1,4 τόνους;

Ναι, αλλά το πλαίσιο έχει ρυθμιστεί ανάλογα, η ανάρτηση συντονίζεται με το δρόμο, απορροφά όλες εκτός από τις χειρότερες ανωμαλίες και τρύπες και καταλήγετε με ένα αυτοκίνητο που κυλάει όμορφα και σε ανταμείβει αν το οδηγείς σωστά. Υπάρχουν στοιχεία της ευελιξίας του Alpine A110, και κάπως θυμίζει Maserati MC20 ενώ απολαμβάνεις συνολικά την κατασκευή ενός πραγματικά σπορ αυτοκινήτου. Ακόμα και οι βρεγμένοι δρόμοι δεν προκαλούν ανησυχία γιατί το Emira δεν ενδιαφέρεται να σε δαγκώσει, απλώς χαμηλώνει τα όρια της και σε πληροφορεί σωστά.

Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Lotus Emira στο δρόμο

Ίσως η μεγαλύτερη έκπληξη είναι η νυχτερινή εξόρμηση από τη βρεγμένη Ουαλία πίσω στο ελαφρώς λιγότερο μουσκεμένο Λονδίνο. Νιώθεις ότι είναι συμπαγές και ολοκληρωμένο, ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσες εύκολα να ξεκινήσεις ένα μεγάλο ταξίδι και να φτάσεις έχοντας και την ακοή σου και την σπονδυλική σου στήλη με όλους τους σπονδύλους στη θέση τους.

Τελικά η Lotus Emira είναι τόσο ξεχωριστή όσο υποθέταμε;

Μπορεί να μην είναι ένα τεράστιο τεχνολογικό επίτευγμα, αλλά είναι ένα μεγάλο άλμα για τη μεγάλη βρετανική φίρμα. Με τον V6 κινητήρα να ξεκινά από 75.995 λίρες (91.400 ευρώ) και ένα βασικό μοντέλο με τον τετρακύλινδρο της AMG στις 60.000 λίρες (72.000 ευρώ) που έρχεται το 2023, καλύπτει πραγματικά ένα κενό λίγο επάνω από το απογοητευτικά αυτόματο A110, αλλά πολύ κάτω από ένα "φουσκωμένο" supercar. Είναι καλύτερο από μια Porsche Cayman; Αυτή είναι μια ερώτηση για αργότερα. Είναι σίγουρα μια πιο ενδιαφέρουσα επιλογή που μάλλον θα έχει αντίστοιχη ποιότητα κατασκευής, ξεχωριστή οδηγική αίσθηση και φινέτσα.

Best of Network