Συγκριτικό: Audi RS3 εναντίον Audi RS2

Γίνεται να συγκρίνεις το νέο RS3 με το πιο "ηλικιωμένο" RS της Audi; Και τι κάνεις με το χάσμα των γενεών;

Συγκριτικό: Audi RS3 εναντίον Audi RS2

Μα γίνεται να συγκρίνεις το νέο Audi RS3 με το RS2 του 1996; Ίσως να έχετε δίκιο. Το νέο είναι Sportback – βενιαμίν της παρέας των RS και ας έχει 400 ίππους- ενώ το RS2 ήταν η γένεση των μεγάλων και γρήγορων station wagon (ή estate) της Audi. Οφείλουμε πολλά στο RS2 και αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι.

Από την άλλη και τα δύο είναι πεντακύλινδρα, turbo με γενναία ιπποδύναμη και εξίσου θαρραλέα τιμή. Το RS3 της δοκιμής κοστίζει (στην Βρετανία) 60 χιλιάδες λίρες (περίπου 72 χιλιάδες ευρώ) ενώ το RS2 όταν λανσαρίστηκε το 1994 είχε τιμή 46 χιλιάδων λιρών (περίπου 55 χιλιάδες ευρώ).

Είναι άδικο να συγκρίνουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του RS2 με το καινούργιο RS3;

Περίπου, αλλά κάθε φορά που οδηγούμε το RS2 ξαναθυμόμαστε πόσο γρήγορο είναι -και αντιπαρερχόμαστε την διόλου μικρή υστέρηση του turbo. Ο πεντακύλινδρος κινητήρας των 2,2 λίτρων -που είχε περάσει από την φροντίδα της Porsche- διαθέτει ένα τεράστιο turbo της ΚΚΚ και αποδίδει 320 ίππους και 409 Nm ροπής. Αυτό σημαίνει 5,4 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, περίπου το ίδιο με την Aston Martin DB7 της ίδιας περιόδου.

Συγκριτικό: Audi RS3 εναντίον Audi RS2

Το RS3 είναι κτήνος. Παρότι έχει την ίδια ιπποδύναμη με το RS3 της αμέσως προηγούμενης γενιάς, η ροπή του έχει σκαρφαλώσει στα 500 Nm ροπής και μετρήσαμε 3,6 δλ. τα 0-100 χλμ.ώρα, ενώ η Audi ανακοινώνει 3,8 δλ.

Το RS2 και οι αισθήσεις

Τα πάντα στο RS2 είναι μια ωδή στον νατουραλισμό της αυτοκίνησης. Χαίρεσαι να το οδηγείς, το νιώθεις ελαφρύ παρά το μέγεθος του και είναι πολύ γρήγορο αν υπερβείς τις 4.000 σ.α.λ. και μείνεις εκεί.

Συγκριτικό: Audi RS3 εναντίον Audi RS2

Και τι ωραία που ξεπροβάλλει το λεβιεδάκι για το καπό μέσα από τον τρίτο κύκλο της Audi στην μεταλλική γρίλια ενώ στο εσωτερικό επικρατεί το μπλε carbon στο ταμπλό και τις πόρτες σε συνδυασμό με το ανοιχτό μπλε αλκαντάρα των καθισμάτων Recaro. Στις χαμηλές στροφές δεν θυμίζει σπορ αυτοκίνητο και φυσικά δεν βρυχάται όπως το RS3 αλλά οι δονήσεις ακόμα και σε στάση σου δίνουν το σήμα ότι είσαι σε αυτοκίνητο που διαφέρει.

Εκεί στην μακρινή δεκαετία του 1990 η Audi ήθελε βοήθεια;

Ναι ήθελε, αλλά αυτό κάνει το RS2 πιο ξεχωριστό. Η κατασκευή του αμαξώματος γινόταν στο Ίνγκολσταντ και το έστελναν στην Στουτγκάρδη, όπου η Porsche κούμπωνε τον κινητήρα, την μετάδοση, τους τροχούς, τα φρένα ακόμα και τους καθρέφτες στις πόρτες. Ίσως αυτός να είναι και ένας λόγος που το RS3 δεν φαντάζει τόσο εξωτικό σήμερα, όσο φάνταζε το RS2 στην εποχή του. Με εξαίρεση την μάσκα του, το RS3 μοιάζει λίγο με S3 ενώ το εσωτερικό του είναι σκοτεινό. Ίσως μια μεγάλη πίσω αεροτομή αλά Mercedes AMG A 45 S, να τόνιζε λίγο τον άγριο χαρακτήρα του.

Συγκριτικό: Audi RS3 εναντίον Audi RS2

Τελικά πόσο έχει εξελιχθεί;

Οδηγώντας τα δύο RS εναλλάξ είναι ξεκάθαρο ότι η βασική διαφορά τους είναι στο φρενάρισμα. Μπορεί οι δαγκάνες των φρένων του RS2 να γράφουν Porsche αλλά η τεχνολογία των φρένων έχει προχωρήσει και αλλάξει πολύ τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Αμφότερα διαθέτουν τετρακίνηση Quattro, όμως στο RS3 υπάρχει πλέον η επιλογή "RS Torque Rear” και οι επεξεργαστές του σε αφήνουν να κάνεις γενναίες πλαγιολισθήσεις. Το RS2 είναι αρκετά πολύτιμο πλέον για να το υποβάλλεις σε τέτοιου τύπου βασανιστήρια.

Συγκριτικό: Audi RS3 εναντίον Audi RS2

Best of Network