
Ορισμένες λεπτομέρειες σε ένα αυτοκίνητο μοιάζουν πολύ ασήμαντες σε απλούς ανθρώπους. Όχι όμως σε εμάς που προσέχουμε τα πάντα πάνω του, απο τα πιο εξώφθαλμα πτερύγια και αεροδυναμικά βοηθήματα, μέχρι τις λιγότερο εμφανείς πτυχές αυτής της σχέσης που δημιουργείται με ένα όχημα. Μην σου κάνει εντύπωση, εδώ ο άλλος μυρίζει το εσωτερικό των οχημάτων για να βρει την καλύτερη μυρωδιά. Άσε που υπάρχουν ακόμη και εταιρείες που ξεκινούν τη σχεδίαση του αυτοκινήτου, κάπως ανάποδα σε σχέση με αυτό που έχουμε στο μυαλό μας.

Σε αυτές τις λεπτομέρειες συγκαταλέγονται και τα πεντάλ των αυτοκινήτων. Παρακάτω θα δεις ορισμένα από αυτά που μας έχουν εντυπωσιάσει περισσότερο κατά καιρούς.
Lotus Elise
Τι έκανε τη Lotus Elise τόσο ελαφριά; Το αλουμίνιο. Συγκεκριμένα, η διαδικασία η οποία ουσιαστικά περιλαμβάνει τη συμπίεση ενός μεγάλου μπλοκ του μετάλλου, που στη συνέχεια τεμαχίζεται και συγκολλάται για να αποτελέσει το πλαίσιό του. Αποτέλεσμα; Μια πολύ ελαφριά, πολύ ισχυρή δομή, που είναι επίσης φθηνότερη στην κατασκευή και ευκολότερη στην επισκευή από ό,τι τα ανθρακονήματα. Η "μπανιέρα” του Elise -ο πυρήνας του κάτω από τα ταπεινά πάνελ από fiberglass- ήταν ένα από τα πιο προηγμένα μέρη εξελασμένου αλουμινίου που χρησιμοποιήθηκαν ποτέ σε αυτοκίνητο δρόμου, έργο του αρχιμηχανικού της Lotus, Richard Rackham.

Για να το γιορτάσει αυτό -ή/και για να κάνει επίδειξη των δυνατοτήτων της- η Lotus αποφάσισε ότι τα πεντάλ της Elise θα έπρεπε επίσης να είναι αλουμινένια, λεπτά και εξαιρετικά καλαίσθητα. Με δεδομένο ότι το μοντέλο είχε μαρσπιέ της Vauxhall και χειριστήρια θέρμανσης της Peugeot, δεν θα χαλούσε ο κόσμος αν δανείζονταν και ποδωστήρια . Ευτυχώς δεν δανείστηκε και μέχρι σήμερα, η Elise έχει πεντάλ που μοιάζουν με μαχαιροπίρουνα επώνυμης εταιρείας. Για καλό το λέμε.
McLaren F1

Σχεδόν κάθε λεπτομέρεια στην McLaren F1 ήταν μια επιστολή λατρείας που απευθύνονταν στη μηχανολογία. Τα πεντάλ της δεν ήταν εξαίρεση: κατασκευασμένα από τιτάνιο για εξοικονόμηση βάρους, όμορφα επεξεργασμένα και με ξεδιάντροπα εκτεθειμένα τα έμβολα και τους συνδέσμους. Gordon Murray σχώρα με, αλλά μοιάζουν περισσότερο με αυτοκινητική πορνογραφία. Κι αυτό για καλό το λέμε.
McLaren 12C, 650S, P1 και όχι μόνο

Oι σύγχρονες McLaren συνεχίζουν την περήφανη παράδοση της μάρκας, να τοποθετεί τα πετάλια στο σωστό σημείο. Τι εννοείς δεν υπάρχει λάθος σημείο; Οδήγησε μια Ferrari Testarossa και μετά θα συζητήσουμε για τη σκολίωση. Εν πάση περιπτώσει, τα μινιμαλιστικά, "σχαρωτά” πεντάλ όχι μόνο είναι πολύ όμορφα επεξεργασμένα, αλλά και ορθόσωστα τοποθετημένα. Έτσι, μπορείς να φρενάρεις με το αριστερό πόδι αν αισθάνεσαι επιδέξιος για να το κάνεις. Αλλά καν' το μόνο αν πραγματικά είσαι.
Pagani Zonda

Όπως ήταν αναμενόμενο, η Pagani έκανε τα αδύνατα δυνατά για να μην μοιάζουν τα πεντάλ της με πεντάλ. Το φρένο και ο συμπλέκτης, φαίνονται ακόμη και εξ όψεως ότι δεν -θα- έχουν την πιο φυσική σε αίσθηση στο πάτημα. Η φλύδα, πάλι, που υπάρχει για γκάζι, δεν φαίνεται αρκετά ισχυρή σε σχέση με τον V12 των πολλών εκατοντάδων ίππων. Και όμως, όπως και με κάθε άλλο κομμάτι του παζλ που συνθέτει τη Zonda, αυτό που μοιάζει με αυτοσκοπώ επιδεικτική λεπτομέρεια, έχει σχεδιαστεί με την οδήγηση -και μόνο αυτή- κατά νου.
Renault Twingo RS 133

Παύση. Στοπ. Play. H ιδέα της Renault είναι τόσο απλή στη σύλληψή της, αλλά και τόσο έξυπνη. Και, παρεμπιπτόντως, γιατί αυτό δεν είναι υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα των σχολών οδηγών; Επίσης, Γιατί η Renault δεν το έχει καθιερώσει αυτό σε όλα τα μοντέλα RS; Είδες που η πρωτοτυπία δεν κοστίζει απαραίτητα εκατομμύρια ευρώ, έστω, όταν μιλάμε για πεντάλ;
Ferrari Enzo

Το μοντέλο της Ferrari αξίζει να συμπεριληφθεί για τη χειροκίνητη οφθαλμαπάτη. Όχι, η εκπληκτική Enzo με τον V12 των 650 ίππων δεν έχει στην πραγματικότητα τρία πεντάλ, αλλά είναι το πολύ καλά γυαλισμένο μέταλλο που δημιουργεί αυτό τον αντικατοπτρισμό.
Spyker C8

Είμαστε έκπληκτοι με την Spyker, την περιβόητα περίτεχνη και φανταχτερή μάρκα, που αποφάσισε να φρεζάρει τα πεντάλ της από συμπαγή μπλοκ αλουμινίου και να τα τοποθετήσει σε έναν μηχανισμό που μοιάζει με την άρθρωση του Terminator, στο τέλος της ταινίας. Σε συνδυασμό με τον εκπληκτικό επιλογέα, το σύνολο τείνει σε αριστοτέχνημα.
Bentley Continental GT

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο στο πιο πρόσφατο πεντάλ της Bentley Continental, δεν είναι τόσο η ίδια η όψη όσο o βραχίονας που είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα. Ναι, για την Bentley η εξοικονόμηση βάρους φαίνεται λίγο ανούσια όταν το ίδιο το αυτοκίνητο ζυγίζει πάνω από δύο τόνους. Ωστόσο, έχε υπόψη σου ότι η Bentley Continental GT είναι εφοδιασμένη με τα δεύτερα μεγαλύτερα φρένα από οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής -κεραμικούς δίσκους 420 χιλιοστών, οπότε θα είσαι ασφαλής με την πίεση που θα ασκήσεις, στον υπερ-ενισχυμένο, αγωνιστικού τύπου βραχίονα. Αναρωτιέσαι ποια είναι τα μεγαλύτερα φρένα; Είναι οι δίσκοι των 440 χιλιοστών, στους εμπρός τροχούς της Bentley Bentayga Speed.
Lexus LF-A

Το Lexus LF-A είναι ένα σύνολο από απίθανες επιμέρους λεπτομέρειες και τα πεντάλ είναι μία από αυτές, φρεζαρισμένα από συμπαγές αλουμίνιο. Και με έναν V10 των 4,8 lt και 9.000 rpm στην αποκεί πλευρά του γκαζιού, το πεντάλ είναι, στα δικά μας μάτια ένας διακόπτης παραγωγής συγκίνησης.