Eνώ όλοι ασχολούνται με το δυστύχημα της Tesla (που σύμφωνα με τον οδηγό ήταν σε λειτουργία Autopilot), η Xiaomi επέστρεψε στο Nurburgring για να πετύχει ακόμα ένα ρεκόρ γύρου, αλλά αυτή τη φορά το έκανε χωρίς κανέναν μέσα στο αυτοκίνητο, καταρρίπτοντας τον πρώτο επίσημο χρόνο αυτόνομης οδήγησης στην παγκοσμίως διάσημη πίστα.
Είναι παγκοσμίως γνωστό ότι πρόκειται για μία από τις πιο διάσημες πίστες αγώνων στον κόσμο και μία από τις πιο δύσκολες. Είναι περίπου 20 χιλιόμετρα σε μήκος, περνά μέσα από την γερμανική εξοχή και περιλαμβάνει στροφές υψηλής και χαμηλής ταχύτητας, ποικίλες επιφάνειες οδοστρώματος και πολλές ανωμαλίες, σαμαράκια και χασίματα.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι χρησιμοποιείται συχνά για τη δοκιμασία και σύγκριση οχημάτων -αλλά και για λόγους επίδειξης. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει μπόλικη κόντρα από διάφορους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που προσπαθούν να κάνουν τον πιο γρήγορο γύρο στην πίστα.
Μάρκες όπως οι Porsche, Tesla και άλλοι έχουν μπει στον "αγώνα των ρεκόρ" όλα αυτά τα χρόνια. Η Xiaomi όμως έχει αναδειχθεί τελευταία ως ένας από τους ισχυρότερους ανταγωνιστές.
Όταν η Xiaomi λάνσαρε αρχικά την υψηλών επιδόσεων έκδοση του σπορ σεντάν SU7 Ultra, πήρε το αυτοκίνητο στο Nurburgring και πέτυχε ρεκόρ ως το ταχύτερο τετράπορτο αυτοκίνητο όλων των εποχών, θερμικό ή ηλεκτρικό –αν και με μια "γυμνή" πρωτότυπη έκδοση του αυτοκινήτου (από τότε έχει βελτιώσει αυτό το ρεκόρ, ξεπερνώντας τα πάντα εκτός από τρία ειδικά κατασκευασμένα αγωνιστικά).
Φαίνεται όμως ότι η Xiaomi δεν ήταν ικανοποιημένη και ήθελε να δοκιμάσει ξανά, καθώς μόλις ανακοίνωσε ακόμα ένα ρεκόρ με το YU7 GT: τον πρώτο επίσημα χρονομετρημένο ταχύτερο αυτόνομο γύρο της πίστας, με χρόνο 10:29.483, που πραγματοποιήθηκε στις 8 Ιουνίου. Αν παρατηρήσετε, αυτός ο χρόνος απέχει αρκετά από το ρεκόρ με οδηγό. Τρία ολόκληρα λεπτά διαφορά είναι τεράστιο χάσμα, ακόμα και σε μια τόσο μεγάλη πίστα.
Το Nurburgring και η Xiaomi δημοσίευσαν βίντεο του γύρου, το οποίο μπορείτε να δείτε ολόκληρο παρακάτω, με κάμερα μέσα στο αυτοκίνητο που δείχνει ότι δεν υπάρχει κανείς στο τιμόνι: Όπως βλέπετε στο βίντεο, κινείται με αρκετά καλό ρυθμό… αλλά δεν πιέζει ιδιαίτερα τα ελαστικά ούτε παίρνει τις κορυφές των στροφών με ιδιαίτερη επιθετικότητα. Φτάνει πάντως τα 210 km/h) στην μεγάλη ευθεία, που δεν είναι καθόλου άσχημο.
Δεν γνωρίζουμε ακριβώς ποιο αυτόνομο σύστημα χρησιμοποιούσε το YU7 GT, καθώς το κανονικό του σύστημα είναι φτιαγμένο για δημόσιους δρόμους και δεν προορίζεται για ταχύτητες 200+ km/h, ούτε για στροφές σαν αυτές της Πράσινης Κόλασης. Πολλοί υποθέτουν ότι πρέπει να χρησιμοποιήθηκε κάποιο ειδικό λογισμικό.
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε αυτόνομο σε πίστα
Ενώ αυτός είναι ο πρώτος επίσημος αυτόνομος γύρος στο Nurburgring, δεν είναι η πρώτη προσπάθεια αυτόνομων αγώνων. Πολλά χρόνια πριν, η Formula E ανακοίνωσε μια σειρά αγώνων με την ονομασία "Roborace", η οποία σκόπευε να έχει ομάδες να αγωνίζονται μεταξύ τους με αυτόνομα αγωνιστικά.
Το Roborace κατέληξε κυρίως σε μια σειρά από εκδηλώσεις επίδειξης, παρά σε πραγματικούς αγώνες. Το πρώτο event κατέληξε σε σύγκρουση, ενώ αργότερα η σειρά φιλοξένησε μερικούς αγώνες "άνθρωπος εναντίον μηχανής", στα οποία το Robo-car ήταν αρκετά πιο αργό από το αυτοκίνητο με οδηγό.
Σε μία περίπτωση όμως το Roborace ισχυρίστηκε ότι πέτυχε χρόνο γύρου μέσα στο 8% του αντιπροσωπευτικού χρόνου ενός ανθρώπου οδηγού – σημαντικά πιο κοντά από τον αντίστοιχο χρόνο του YU7 GT.
Η Roborace κατάφερε τελικά να διοργανώσει μια πλήρη σεζόν αγώνων, αν και επρόκειτο για χρονομετρημένες δοκιμές και όχι για αγώνες τροχός με τροχό.
Υπάρχουν και άλλες σειρές αυτόνομων αγώνων που αποτελούνται κυρίως από φοιτητικές ομάδες, όπως το Indy Autonomous Challenge και το Formula Student Driverless. Αυτές συνήθως εστιάζουν λιγότερο στον απόλυτο χρόνο γύρου και περισσότερο σε προκλήσεις όπως η επιτυχημένη προσπέραση οχήματος που κινείται με σταθερή ταχύτητα.
Με πληροφορίες από Electrec