Ελαστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Πώς επηρεάζουν την απόδοση

3 πράγματα που αξίζει να γνωρίζετε για τα ελαστικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς επηρεάζουν την αυτονομία και τις επιδόσεις

Πολύ εύκολα ένα ιδιοκτήτης αυτοκίνητου αμελεί τα ελαστικά. Εν μέρει επειδή είναι ανθεκτικά και δεν απαιτείται πολύς χρόνος για τη συντήρησή τους.

Όμως, παρά την "προθυμία" τους να βγάλουν χρόνια δύσκολης δουλειάς, τα ελαστικά του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου είναι ακόμη πιο σημαντικά για τη συνολική απόδοση και την αυτονομία του, σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα.

Τελικά πώς επηρεάζουν τα ελαστικά την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Ελαστικά με χαμηλότερη πίεση: Ο ευκολότερος τρόπος για να επηρεάσετε αρνητικά την αυτονομία του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου είναι να έχουν ελαστικά του χαμηλή πίεση -ακόμα και μικρή να είναι η διαφορά πίεση από το ιδανικό αυξάνει αντίσταση κύλισης άρα και την απόδοση.

Η πίεση του αέρα σε ένα ελαστικό μπορεί να ποικίλλει σημαντικά με την πάροδο του χρόνου και τις αλλαγές θερμοκρασίας, επομένως αξίζει να ελέγχετε την πίεση στα ελαστικά σας τουλάχιστον μία φορά το μήνα.

Ενώ ελέγχετε την πίεση, μπορείτε επίσης να αφιερώσετε μερικά δευτερόλεπτα για να ελέγξετε και το βάθος του πέλματος του ελαστικού σας. Το βάθος δεν πρέπει να είναι μικρότερο των 3-4 χιλιοστών.

Σε περίπτωση που είναι μικρότερο πρέπει να αλλάξετε ελαστικά. Αν π.χ. το βάθος του πέλματος δεν υπερβαίνει τα 1,6 χιλιοστά η πτώση απόδοσης του ελαστικού είναι περίπου 45%.

Λάθος η τοποθέτηση ελαστικών για ηλεκτρικό αυτοκίνητο (γενικά) και όχι για το δικό σας μοντέλο

Tα ελαστικά που είχε το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο ως καινούργιο έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (π.χ. επίπεδο θορύβου, διάρκεια ζωής, αντίσταση κύλισης) που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.

Γενικά η επιλογή ελαστικών που κάνει η εταιρεία για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει σκοπό να είναι συμβατό με τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό ιδιοκτήτων του συγκεκριμένου μοντέλου και το πιο πιθανό είναι ότι θα καλύπτει και τις δικές σας ανάγκες.

Εάν θέλετε κάτι περισσότερο από ένα σετ ελαστικών σε σχέση με αυτό που έχει επιλέξει ο κατασκευαστής, να γνωρίζετε ότι αυτό θα επηρεάσει το όχημα.

Για παράδειγμα, ένα ελαστικό με πολύ μεγαλύτερη πρόσφυση θα βελτιώσει την απόδοση και το φρενάρισμα του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου, αλλά μπορεί επίσης να αυξήσει τον θόρυβο και να μειώσει την αυτονομία του λόγω της διαφορετικής σχεδίασης του σκελετού, του πέλματος ή/και της σύνθεσης του ελαστικού.

Από την άλλη πλευρά, εάν αναζητάτε ένα ελαστικό που φθείρεται πιο αργά και διαρκεί περισσότερο, μπορεί να διαπιστώσετε ότι το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο έχει μειωμένη πρόσφυση ή έχει μεγαλώσει τις αποστάσεις φρεναρίσματος.

Η επιλογή ενός διαφορετικού ελαστικού από αυτά με τα οποία ήταν αρχικά εξοπλισμένο το EV σας είναι πάντα μια επιλογή, αλλά είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο στην έρευνα για να βρείτε ένα ελαστικό που να καλύπτει τις ανάγκες σας.

Μην ξεχνάτε όμως ότι τα ελαστικά που ο κατασκευαστής τοποθέτησε αρχικά στο αυτοκίνητο -λάστιχα που συχνά υποβάλλονται σε εκτεταμένες δοκιμές και εξέλιξη για να βελτιστοποιηθούν για το συγκεκριμένο EV- είναι συνήθως η καλύτερη επιλογή.

Μην επιλέξετε ελαστικά που δεν προορίζονται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Κανείς δεν έχει ανοσία στην επιθυμία να εξοικονομήσει λίγα ευρώ, ειδικά όταν έχουμε την εντύπωση ότι θα αποκτήσουμε σχεδόν το ίδιο προϊόν με χαμηλότερο κόστος. Αλλά στην περίπτωση των ελαστικών, ο διάβολος κρύβεται στο "σχεδόν" και δύο ελαστικά που φαίνονται ίδια στην πραγματικότητα, μπορεί να είναι πολύ διαφορετικά.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παίζουν με διαφορετικούς κανόνες όσον αφορά την επίδραση της αντίστασης κύλισης στην αυτονομία σε σύγκριση με την επίδραση που έχει η αντίσταση κύλισης στην κατανάλωση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο αποδοτικά από τα συμβατικά και καταφέρνουν να μετατρέπουν το 80% της ενέργειάς τους σε κίνηση, όταν για τα συμβατικά το αντίστοιχο ποσοστό μετά βίας είναι 25%. Όμως η αντίσταση κύλισης είναι πολύ μεγαλύτερη στα ηλεκτρικά καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στην αυτονομία τους -σχεδόν τρεις φορές περισσότερο σε σχέση με τα αυτοκίνητα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.