Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι η ζήτηση για crossover και SUV έχει εκτοξευθεί τις τελευταίες δεκαετίες. Οι περισσότεροι οδηγοί γύρω μας έχουν ήδη ένα τέτοιο όχημα και σκοπεύουν να το αντικαταστήσουν με νεότερο.
Οι κατασκευαστές ενισχύουν αυτή την τάση, διευρύνοντας τη γκάμα τους με πολλές εκδοχές βασισμένες στην ίδια πλατφόρμα και εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι τα SUV κοστίζουν συνήθως περισσότερο από τα αντίστοιχα επιβατικά. Για τους κατασκευαστές υπάρχει έτσι ισχυρό κίνητρο να ωθούν τους πελάτες προς τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Ο Luc Donckerwolke, επικεφαλής δημιουργικός διευθυντής της Genesis και αντιπρόεδρος σχεδιασμού του Hyundai Group, εκτιμά όμως ότι αυτή η "τρέλα" με τα crossover κάποια στιγμή θα κοπάσει.
Ο σχεδιαστής με καταγωγή από το Περού, που έχει υπογράψει από το Skoda Octavia μέχρι τη Lamborghini Murcielago, πιστεύει ότι τα SUV θα φτάσουν σε ένα σημείο κορεσμού και μετά η ζήτηση θα αρχίσει να μειώνεται.

"Προς το παρόν υπάρχει, ας πούμε, μια γεωμετρική αύξηση των SUV. Και αυτή η γρήγορη ανάπτυξη θα δημιουργήσει ένα σημείο κορεσμού. Τότε άλλες κατηγορίες αυτοκινήτων θα γίνουν ξανά ελκυστικές" έχει δηλώσει, υπογραμμίζοντας την ανάγκη αποφυγής ενός μονοδιάστατου τύπου αμαξώματος.
Με αυτό το σκεπτικό, η Genesis δεν έχει ριχθεί ολοκληρωτικά στην παραγωγή SUV. Η κορεατική μάρκα εξακολουθεί να απευθύνεται στους λάτρεις των σεντάν με τρία τετράθυρα μοντέλα (G70, G80, G90), ενώ διαθέτει ακόμη και station wagon, το G70 Shooting Brake.
Πρόσφατα μάλιστα παρουσίασε ένα δίθυρο coupe σε μορφή concept με κινητήρα V8, ως πρόγευση ενός μελλοντικού hypercar και ταυτόχρονα πιθανό ειδικό μοντέλο για GT3.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά concepts είναι το G90 Wingback, μέρος του νέου brand Magma, της Genesis, εστιασμένου σε επιδόσεις. Πρόκειται ουσιαστικά για μια μοναδική έκδοση wagon με προσαρμογές στην αισθητική και την αεροδυναμική, που φλερτάρει με μοντέλα υψηλών επιδόσεων όπως τα BMW M5 Touring, Mercedes-AMG E63 Estate και Audi RS6 Avant.
Το G90 Wingback βασίζεται στο μεγάλο πολυτελές sedan Genesis G90, το οποίο στην ευρωπαϊκή αγορά είναι διαθέσιμο από περίπου 77 500 ευρώ έως σχεδόν 89 000 ευρώ ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό.

Με δεδομένο ότι ήδη ένα βασικό G90 στην Ευρώπη τιμάται τόσο ψηλά, ένα wagon με επιδόσεις και το logo της Magma, θα κινούνταν πιθανότατα σε επίπεδα τιμών που συγκρίνονται με τις κορυφαίες wagon εκδόσεις των ανταγωνιστών από τη Γερμανία.
Αν και η Genesis δεν έχει δεσμευτεί επισήμως για παραγωγή του Wingback, η προσπάθεια να δημιουργήσει ένα τέτοιο station wagon δείχνει ότι η μάρκα εξετάζει ανοικτά εναλλακτικές έναντι της "κυριαρχίας" των SUV, αντί να υποκύψει πλήρως σε αυτή.
Ο Donckerwolke προβλέπει ότι όσο οι πελάτες θα κουράζονται από τα crossover, θα ανοίγεται χώρος για την επιστροφή πιο παραδοσιακών κατηγοριών, όπως αυτή των των station wagon.




















