Επικεφαλής BMW: Γιατί θα εξαφανιστούν οι μεγάλες οθόνες

Δεν πιστεύει στο μέλλον των μεγάλων οθονών στα αυτοκίνητα ο επικεφαλής της BMW και εξηγεί με τι θα τις αντικαταστήσει η γερμανική φίρμα

infotainment BMW

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσθέτουν όλο και μεγαλύτερες οθόνες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στα ταμπλό των αυτοκινήτων τους. Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse θεωρεί ότι πρόκειται για λάθος και πιστεύει ότι η τάση αυτή θα είναι βραχύβια. Μιλώντας σε ενημέρωση στο πλαίσιο της CES 2023 ο Zipse εξήγησε ότι η "Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού είναι η κύρια πηγή ατυχημάτων, όχι η γρήγορη οδήγηση".

Προσεχώς παρελθόν οι οθόνες

Ο Zipse δήλωσε ότι είναι "απολύτως πεπεισμένος" ότι οι οθόνες που βασίζονται στην κεντρική κονσόλα και απαιτούν από τους οδηγούς να κοιτάζουν μακριά από το δρόμο θα αποτελέσουν σύντομα παρελθόν. "Σε 10 χρόνια, αυτό θα έχει εξαφανιστεί", δήλωσε ο Zipse. "Πιθανότατα η ρυθμιστική αρχή δεν θα το επιτρέψει", προσθέτει. 

Με head-up display αμέσως καλύτερα;

Στη CES, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το concept i Vision Dee με τεχνολογία head-up display που προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ.

head-up display BMW
Έτσι θα είναι το head-up display στις νέες BMW

Οι τρέχουσες ενδείξεις head-up display προβάλλουν πληροφορίες σε ένα περιορισμένο οπτικό πεδίο. Η επέκταση του οπτικού πεδίου μπορεί να δημιουργήσει μια πιο καθηλωτική εμπειρία και να παρέχει κρίσιμες πληροφορίες οδήγησης στο φυσικό οπτικό πεδίο του οδηγού, επιτρέποντάς του να κρατήσει τα μάτια του στο δρόμο -πλέον σε αυτή την περίπτωση στην ουσία το παρμπρίζ του αυτοκινήτου περνάει στο φάσμα της επαυξημένης πραγματικότητας και αυτό σίγουρα έχει ενδιαφέρον. 

"Με την τεχνολογία μας, όλοι στο αυτοκίνητο μπορούν να βλέπουν τις ίδιες πληροφορίες, ακόμη και οι άνθρωποι στο πίσω μέρος", δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας BMW Domagoj Dukec. Η νέα τεχνολογία head-up display θα κάνει το ντεμπούτο της στην επόμενη γενιά οχημάτων Neue Klasse της BMW από το 2025. Τα δύο πρώτα οχήματα στην ηλεκτρική πλατφόρμα θα είναι ένα σεντάν και ένα crossover.

Οι άνθρωποι δεν κοιτούν το δρόμο όταν οδηγούν, αποσπασμένοι από τα smartphones ή τις οθόνες του οχήματος, δήλωσε ο Zipse. "Αν πρέπει να κοιτάτε κάτω για να χειριστείτε το αυτοκίνητό σας, πιστεύουμε ότι είναι μεγάλο λάθος", είπε.

Ο Zipse περιέγραψε το Neue Klasse ως ένα "κβαντικό άλμα όσον αφορά τον σχεδιασμό, τον τεχνολογικό σχεδιασμό και τη βιωσιμότητα".

Όχι στην απόσπαση προσοχής

Ο Stephan Durach, επικεφαλής της μονάδας ανάπτυξης συνδεδεμένων εταιρειών της BMW, δήλωσε ότι η τεχνολογία θα πρέπει να είναι ένας παράγοντας που επιτρέπει την ανάπτυξη, όχι να αποσπά την προσοχή.

"Όταν ενσωματώνουμε την τεχνολογία στο αυτοκίνητο, σκεφτόμαστε την εμπειρία του πελάτη που δημιουργεί και το πρόβλημα που θέλουμε να λύσουμε", είχε δηλώσει δήλωσε ο Durach. "Ανοίγουμε έναν νέο καμβά για τη διανομή των πληροφοριών με ακόμη πιο ουσιαστικό τρόπο" και προσθέτει "Θέλουμε να σας παρέχουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε τη σωστή στιγμή για να σας προσφέρουμε την τέλεια εμπειρία. Αυτό είναι που ζητούν οι άνθρωποι".

Best of Network