Το 2018, το Alpine A110 κέρδισε το βραβείο Performance Car of the Year του Top Gear. Μας άρεσε το πόσο ελαφρύ, ευέλικτο και ισορροπημένο ήταν.Πώς πέρασε λοιπόν η Alpine τα τέσσερα χρόνια που μεσολάβησαν; Αποδεικνύεται ότι έχει βρει τρόπους να εξοικονομήσει ακόμα περισσότερο βάρος, να προσθέσει downforce και πρόσφυση και να κάνει το A110 ένα πολύ πιο σοβαρό αυτοκίνητο που εστιάζει στην πίστα. Και το αποτέλεσμα είναι το Alpine A110 R των 1.082 κιλών.
Πόσο διαφέρει αυτό το Α110 R
Είναι στολισμένο με ανθρακονήματα, η αεροδυναμική της βελτιώθηκε στην αεροδυναμική σήραγγα της ομάδας Alpine F1, και είναι τόσο σοβαρή η εξοικονόμηση βάρους που δεν έχει καν πίσω τζάμι. Επιπλέον, υπάρχει μια ειδική έκδοση αφιερωμένη στον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1 Fernando Alonso (την ώρα που εγκαταλείπει την ομάδα).
"Mόλις" 300 ίπποι από τον κινητήρα των 1,8 λίτρων είναι αρκετοί για να φτάσει στα 100 km/h σε 3,9 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τη μέτρηση της Alpine. Τα φρένα είναι αναβαθμισμένα Brembo. Αν οι διαμήκεις δυνάμεις της πορείας και του φρεναρίσματος βελτιώνονται χάρη στο μικρότερο βάρος και τα καλύτερα φρένα, οι πλευρικές δυνάμεις είναι αυτές που επωφελούνται. Είναι η επιπλέον πρόσφυση που κάνει αυτό το πράγμα να ξεχωρίζει.
Και πολλές ακόμα αλλαγές σε αυτό αγρίμι
Το νέο καπό διαθέτει εισαγωγές και εξόδους για να μειωθεί η περιοχή χαμηλής πίεσης μπροστά. Οι αλλαγές γύρω από τα μαρσπιέ εμποδίζουν τον αέρα να πέφτει κάτω από το αμάξωμα, βοηθώντας την αποτελεσματικότητα του νέου επίπεδου δαπέδου και του διαχύτη -που είναι μεγαλύτερος από πριν.
Η πίσω πτέρυγα είναι η ίδια με αυτή που διατίθεται προαιρετικά σε μια A110 S, αλλά εδώ είναι τοποθετημένη πιο πίσω, σε αγωνιστικού τύπου βάσεις. Και τα δύο αυτά πράγματα της προσδίδουν καλύτερη ικανότητα για downforce.
Πρόκειται λοιπόν για το καλύτερο νέο σπορ αυτοκίνητο του 2023 ή η Alpine έχει παρασυρθεί; Ακολουθήστε τον Ollie Kew του περιοδικού Top Gear για μια βαθιά ματιά στο νέο A110 R.