Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS: O Kendrik Lamar των supermini

Το νέο supermini της Skoda είναι σαν τον Αμερικανό ράπερ Kendrik Lamar: Γεμάτο ουσία, λογική και σχεδιαστική ένταση σε μια φόρμα που ξεχωρίζει

Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS
Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS

"Oι χώροι σε κάνουν να πιστεύεις ότι οι σχεδιαστές που ασχολήθηκαν με την χωροταξία του Fabia είναι απόγονοι αλχημιστών της Πράγας"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί δεν υπάρχει κάνενα supermini που να προσφέρει όσα το Fabia και σε λογική τιμή

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Ίσως να λείπει από τους θιασώτες της νέας αυτοκίνησης μια ηλεκτρική έκδοση

ΘΕΩΡΙΑ

Σταματάω στα διόδια της Αττικής Οδού για να πληρώσω. Ο κύριος που μου βγάζει το POS με το σελφοκόνταρο για να πληρώσω είναι προφανές ότι έχει προσέξει το αυτοκίνητο που οδηγώ, το νέο Skoda Fabia. Μαζί με το POS βγάζει το κεφάλι από το παράθυρο και κοιτά ενθουσιασμένος και περίεργος το νέο -όχι και τόσο- μικρό της Skoda. "To νέο Skoda Fabia είναι αυτό ε;", με ρωτάει. "Ναι" του απαντώ και περιμένω την επόμενη ερώτηση. "Είναι καλό;", η δεύτερη αναμενόμενη ερώτηση. Προφανώς του απαντώ αλλά δεν θα σου κάνω spoiler και εδώ. Τα μίνι spoiler στα έχω κάνει ήδη με την βαθμολογία και τα "Γιατί ναι" και "Γιατί όχι".

Η 4η γενιά του Skoda Fabia

Είναι η τέταρτη γενιά του supermini Skoda Fabia, το μικρότερο και φθηνότερο Skoda που μπορείς να αγοράσεις. Η Skoda είναι περήφανη για το γεγονός ότι έχει πουλήσει περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια από τότε που το Fabia κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1999. Ήταν το Fabia πρώτης γενιάς που καθιέρωσε πραγματικά την Skoda ως αυτοκινητοβιομηχανία που ξέρει να κατασκευάζει αξιόπιστα αυτοκίνητα.

Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS

Μια γκάμα που πλέον περιλαμβάνει ακόμα και θηριώδη SUV, τα οποία κάνουν το Fabia να μοιάζει μικρό. Αλλά μικρό δεν είναι. Όπως και στις άλλες φίρμες, πλέον τα supermini ξεπερνούν τα 4 μέτρα και το ίδιο συμβαίνει και με το Fabia. Αν θέλεις ακόμα μια απόδειξη ότι τα supermini δεν είναι και τόσα μικρά, θα αναφέρω ότι το μεταξόνιο του νέου Skoda Fabia είναι μεγαλύτερο από αυτό της Octavia του 1996.

Καλοσχεδιασμένο και premium μου φαίνεται

Η Skoda έχει καταβάλει προσπάθεια για τη διαμόρφωση μιας πιο "αριστοκρατικής" οικογενειακής εμφάνισης τον τελευταίο καιρό, με μεγαλύτερη ομοιομορφία σε όλη τη γκάμα. Το Fabia δείχνει καλύτερο δια ζώσης σε σχέση με τις φωτό. Το πίσω μέρος δεν είναι τόσο ξεχωριστό και μου θυμίζει ένα αυτοκίνητο άλλη μάρκας-αν σκεφτείς ότι ανέκαθεν τα Fabia επιδίωκαν έχουν μια ξεχωριστή αισθητική που τα διαφοροποιούσε από τον ανταγωνισμό- αλλά το μπροστινό μέρος είναι αναμφισβήτητα Skoda, με τις κάθετες γρίλιες της μάσκας και τα νεύρα του καπό.

Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS

Πολύ εύκολα ξεχνάς ότι η Skoda ήταν κάποτε μόνο μια αξιόπιστη και οικονομική επιλογή. Μαζί με την υπόλοιπη γκάμα της Skoda τώρα και το Fabia έχει ανέβει επίπεδο, σε πολλά επίπεδα(sic). Πλέον είναι πολλά περισσότερα και κάτι παραπάνω από "οικογενειακή πρακτικότητα".

Πόσο μεγάλο και άνετο είναι;

Αναφέρθηκα πριν στις διαστάσεις και είναι η στιγμή να γίνω πιο αναλυτικός. Πλέον βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου Volkswagen και παρότι μεγαλύτερο σε κάθε διάσταση, το βάρος του παραμένει ίδιο. Είναι 111 mm μακρύτερο από πριν (μήκος 4,108 mm), και ναι, είναι το πρώτο το πρώτο Fabia που ξεπέρασε το όριο των τεσσάρων μέτρων. To μεταξόνιό του είναι στα 2.552 mm, (82 mm περισσότερο σε σχέση με την τρίτη γενιά) ενώ το πλάτος αυξήθηκε κατά 48 mm και φθάνει πλέον τα 1.780 mm. Με αυτά τα δεδομένα δεν κάνει εντύπωση που αυξήθηκε και ο χώρος αποσκευών -ο κορυφαίος και πάλι στην κατηγορία- που φθάνει τα 380 λίτρα (50 περισσότερα από το προηγούμενο Fabia)! Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.190 λίτρα.

Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS

Τι σημαίνουν οι αριθμοί αυτοί για σένα που το οδηγείς και τους επιβάτες; Σημαίνουν ότι αν πάρεις Fabia - και με το δεδομένο ότι απέκτησες αυτοκίνητο supermini κατηγορίας - το τελευταίο πράγμα που θα σε απασχολήσει είναι οι χώροι. Πίσω από το τιμόνι, η αίσθηση του χώρου είναι σαν να κάθεσαι σε μικρομεσαίο και σχεδόν το ίδιο ισχύει για συνοδηγό και επιβάτες πίσω. Δεν γίνεται να μην σου κάνει εντύπωση το πόσο άνετα είναι πίσω ακόμα και αν οδηγός ή συνοδηγός αποφασίσουν να παρακάτσουν άνετα μπροστά. Αυτό σε συνδυασμό με τον όγκο του χώρου αποσκευών σε κάνει να πιστεύεις ότι οι σχεδιαστές που ασχολήθηκαν με την χωροταξία του Fabia είναι απόγονοι αλχημιστών της Πράγας.

Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS

Υπάρχουν όμως και άλλα εκτός από το να απλώνεις τα πόδια σου. Όπως το να απλώνεις τα χέρια σου. Στα υλικά της καμπίνας ας πούμε. Άργησα και ανυπομονείς να μάθεις πώς είναι. Ναι, είναι σκληρά και έχουν καλό φινίρισμα. Σε ένα αυτοκίνητο στην τάξη τιμής και τον χαρακτήρα του Fabia θα ήταν παράλογο και μη πρακτικό να ήταν διαφορετικά. Γιατί θες διάρκεια ζωής -στα πλαστικά της πόρτας π.χ.- ακόμα και αν είσαι απρόσεκτος ή/και αφήνεις το αυτοκίνητο εκτός πάρκινγκ και το τρώει ο ήλιος. Όμως κάποιες λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά, όπως η πανέμορφη σχεδίαση που έχουν οι λαβές στις πόρτες και συνολικά η σχεδίαση και ο συνδυασμός υλικών στο ταμπλό.

Simply Clever το λένε και είναι απλό (και πολύ πρακτικό)

Κάποιος από την εταιρεία μέτρησε 42 από τις λύσεις "Simply Clever" στο νέο Fabia, με τέσσερις από αυτές να κάνουν το ντεμπούτο τους στο αυτοκίνητο. Στα γνωστά και αγαπημένα περιλαμβάνονται η ξύστρα πάγου στο καπάκι καυσίμου (με ένδειξη βάθους πέλματος ελαστικών) και η ομπρέλα που είναι κρυμμένη στην πόρτα.

Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS

Τα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν μια ελαστική "θηλιά" στον αποθηκευτικό χώρο μπροστά από το λεβιέ ταχυτήτων που θα κρατάει το στυλό σου. Αυτό βρίσκεται δίπλα σε ένα μικρό κλιπ για να βάζεις το εισιτήριο του πάρκινγκ. Επίσης μπορείς να αποκτήσεις μια αφαιρούμενη ποτηροθήκη ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα και οι πίσω επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ένα αφαιρούμενο κουτί στο τούνελ μετάδοσης κίνησης για να κρύβεις μικροαντικείμενα.

Έφτασε η στιγμή του infotainment

Στο αυτοκίνητο δοκιμής (έκδοση Style) είχε την οθόνη των 9,2 ιντσών και τα καλά νέα εδώ είναι ότι αποφεύγουν ως επί το πλείστον τις παγίδες άλλων προϊόντων του VW Group. Υπάρχουν κουμπιά για όλα τα πράγματα για τα οποία θα ήθελες κουμπιά (π.χ. air condition), και η ίδια η οθόνη αφής ανταποκρίνεται και είναι εύκολη. Π.χ. Ενεργοποιείς το aircon στρίβοντας το κουμπί της θερμοκρασίας, αλλά για να αλλάξεις την ταχύτητα του ανεμιστήρα πρέπει να πατήσεις το κουμπί του μενού και να ολοκληρώσεις την επιλογή στην οθόνη. Ακούγεται πολύπλοκο αλλά δεν είναι μιας και το interface της οθόνης είναι απλό.

Skoda Fabia 1.0 TSI 110PS

Το τιμόνι με τις δύο ακτίνες είναι όμορφο και με βολικό πάχος στεφάνης, με κουμπιά που καλύπτουν τις ανάγκες για αλλαγές στον ήχο και το cruise control, αλλά αν θέλεις να αλλάξεις τις πληροφορίες που εμφανίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων (10,25 ιντσών) πρέπει να το κάνεις στην οθόνη αφής. Συνολικά, πάντως, η ψηφιακή οθόνη οργάνων είναι αξιοπρεπής και συνεργάζεται καλά με το σύστημα πλοήγησης.

Best of Network