Η άγνωστη ιστορία των 25 Porsche 917 που φτιάχτηκαν για τον δρόμο

Η Porsche 917 κατασκευάστηκε χάρη σε μια ιστορική απόφαση της Porsche για να μπορέσει να συμμετέχει σε αγώνες αντοχής και δεν βασιζόταν στη λογική, αλλά στην εμμονή να είναι η ταχύτερη.

Porsche 917

Το 1969, η Porsche έκανε ένα τεράστιο άλμα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής με την παρουσίαση της Porsche 917, ενός αυτοκινήτου σχεδιασμένου για να κυριαρχήσει στο Le Mans και στους αγώνες αντοχής.

Διαβάστε Επίσης

Ο σκοπός της ήταν ξεκάθαρος. Να εκμεταλλευτεί μία αλλαγή στους κανονισμούς που έδινε τη δυνατότητα στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Group 4 να χρησιμοποιούν κινητήρες έως 5.0 λίτρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα κατασκευαστεί ένας ελάχιστος αριθμός αντιτύπων πριν λάβει έγκριση για αγώνες.

Porsche 917

Αρχικά, η FIA απαιτούσε 50 όμοια αυτοκίνητα εντός 12 μηνών για έγκριση ως Group 4, όταν η κατηγορία αυτή ορίστηκε με τον νέο κανονισμό για "sports cars" με κινητήρες έως 5.0 λίτρα.

Ωστόσο, μέσα στο 1968 αποφασίστηκε η μείωση του ορίου αυτού σε 25 αντίτυπα για την αγωνιστική περίοδο του 1969, ώστε να διευκολυνθεί η είσοδος αυτοκινήτων όπως της Porsche.

Τα πρωτότυπα

Υπό τον σχεδιαστή Hans Mezger και υπό την εποπτεία του Ferdinand Piech, η Porsche ξεκίνησε να εργάζεται εντατικά πάνω στον σχεδιασμό ενός flat 12 κινητήρα 4.5 λίτρων. Ο κινητήρας ήταν αποτέλεσμα της συνένωσης δύο υπάρχοντων εξακύλινδρων μπλοκ, με μηχανισμούς που στόχευαν στις υψηλές στροφές και την αντοχή.

Porsche 917 prototype

Το πρώτο από τα πρωτότυπα, με αριθμό πλαισίου 917 001, ολοκληρώθηκε στις 10 Μαρτίου 1969, λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 12 Μαρτίου του ίδιου έτους.

Η Porsche δεσμεύτηκε να κατασκευάσει τα 25 αντίτυπα που απαιτούνταν για να λάβει έγκριση εντός πολύ λίγων μηνών, και κατάφερε να τα ολοκληρώσει ως τις 21 Απριλίου 1969.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το αυτοκίνητο διέθετε αερόψυκτο flat 12 κινητήρα 4.5 λίτρων, με αρχική ισχύ περίπου 550-580 ίππων. Το πλαίσιο ήταν δομημένο με σωληνωτό σκελετό (space frame) αλουμινίου, εξαιρετικά ελαφρύ, ώστε το συνολικό βάρος να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο αλλά και ταυτόχρονα στιβαρό.

Porsche 917 50 χρόνια

Το αμάξωμα ήταν σχεδιασμένο με έμφαση στην αεροδυναμική, με εμμονή στη μείωση της αντίστασης και υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, όμως η έκδοση με την "μακριά ουρά" εμφάνιζε προβλήματα αστάθειας σε υψηλές ταχύτητες.

Ο δρόμος προς τη νίκη

Παρά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και την εντυπωσιακή του δυναμική, η 917 δεν είχε άμεσα επιτυχίες. Στους πρώτους αγώνες αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας και χειρισμού.

Ωστόσο, οι συνεχείς βελτιώσεις και κυρίως η μετάβαση στην έκδοση 917K (με κοντή ουρά) που βελτίωσε την σταθερότητα, τα φρένα και τη συνολική συμπεριφορά, οδήγησαν στις πρώτες νίκες στο Le Mans 1970 και Le Mans 1971.

Διαβάστε Επίσης

Κληρονομιά

Η δημιουργία των 25 πρωτοτύπων της 917 για την έγκριση δεν ήταν μόνο μια τυπική διαδικασία. Ήταν η βάση για την αγωνιστική στρατηγική της Porsche. Από την απαιτητική δοκιμή και τα πρώτα προβλήματα, μέχρι τη νίκη στο Le Mans, η 917 έγινε σύμβολο τεχνολογικής καινοτομίας, θάρρους και επιμονής.

Η Porsche 917 δεν είναι απλώς μια αγωνιστική μηχανή, αλλά η στιγμή που η Porsche αποφάσισε να μην συμβιβαστεί, να εκμεταλλευτεί έναν κανονισμό και να γράψει ιστορία, φέρνοντας ένα άγνωστο στο ευρύ κοινό αγωνιστικό όχημα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network