Το σίγουρο είναι πως στη θέα μιας Mercedes 190 Ε σήμερα, το μόνο άτομο στο οποίο δεν μπορεί να παει μυαλό σου, είναι ο Ayrton Senna. Κι όμως, μερικές φορές μπορεί να συμβαίνει κάτι που σε πρώτη εκτίμηση φαντάζει αδιανόητο.
Κάπως έτσι, παρουσιάζεται μια μοναδική ευκαιρία για τους λάτρεις της αυτοκίνησης και της Formula 1. Η προσωπική Mercedes 190 E 2.3-16 του θρυλικού Ayrton Senna, θα βγει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s στο Λονδίνο, τον Νοέμβριο. Το εκτιμώμενο τίμημα κυμαίνεται μεταξύ 255.000 και 290.000 ευρώ.

Φυσικά δεν πρόκειται για μια οποιαδήποτε 190 E, αλλά για το αυτοκίνητο που ανήκε προσωπικά στον Senna, τον Βραζιλιάνο τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1.
Την απέκτησε το 1985, λίγο μετά τη νίκη του στον αγώνα "Race of Champions" στο Nurburgring, έναν από τους πρώτους σταθμούς της εκρηκτικής του καριέρας.
Η νίκη που άλλαξε τα πάντα

Στις 12 Μαΐου 1984, ο νεαρός τότε Senna, που βρισκόταν στην πρώτη του σεζόν στη Formula 1 με την Toleman, προσκλήθηκε από τη Mercedes να συμμετάσχει σε έναν εορταστικό αγώνα για τα εγκαίνια της νέας πίστας GP-Strecke στο Nurburgring.
Στο grid παρατάχθηκαν 20 κορυφαίοι οδηγοί της εποχής, ανάμεσά τους οι Niki Lauda, Alain Prost και Carlos Reutemann. Όλοι αγωνίστηκαν με την ολοκαίνουργια Mercedes 190 E 2.3-16, με αγωνιστικές ρυθμίσεις.
Παρά τις βροχερές συνθήκες, ο Senna ξεκίνησε τρίτος και τερμάτισε πρώτος, μπροστά από Lauda και Prost, οδηγώντας ένα αυτοκίνητο ίδιου χρώματος (Smoke Silver Metallic). Μετά από αυτή την εντυπωσιακή εμφάνιση, αποφάσισε να αποκτήσει τη δική του 190 E.

Το αυτοκίνητο σήμερα
Ο Senna παρήγγειλε το αυτοκίνητο απευθείας από το εργοστάσιο της Mercedes το 1985 και το παρέλαβε στη Στουτγκάρδη μαζί με τον συμπατριώτη του Mauricio Gugelmin, οδηγώντας το ως την κατοικία του στο Esher της Αγγλίας.
Το αυτοκίνητο διατηρεί το αυθεντικό του χρώμα (Smoke Silver Metallic) και μαύρο δερμάτινο σαλόνι, καθώς και όλα τα επίσημα έγγραφα αγοράς, συμπεριλαμβανομένου του τιμολογίου του εργοστασίου και των φορολογικών παραστατικών στο όνομα του Senna.
Ο θρυλικός οδηγός έκανε περίπου 45.000 χιλιόμετρα, μέχρι το 1987, όταν και αποφάσισε να πουλήσει το αυτοκίνητο, ενόψει της μετακόμισής του στο Μονακό και της συνεργασίας του με τη McLaren.

Στα χρόνια που ακολούθησαν, η 190 Ε άλλαξε αρκετούς ιδιοκτήτες, μέχρι να καταλήξει στον σημερινό κάτοχό της, ο οποίος την αγόρασε το 1996 και την μετέφερε στην Αυστραλία το 2004.
Σήμερα, το αυτοκίνητο έχει διανύσει περίπου 250.000 χιλιόμετρα, αλλά διατηρεί σπάνια και αυθεντικά στοιχεία, όπως την υπογραφή του Niki Lauda στο χώρο του κινητήρα (από το Grand Prix Αυστραλίας του 2016), την εργαλειοθήκη, το ραδιόφωνο Becker Mexico, τον πυροσβεστήρα και το κιτ πρώτων βοηθειών, το οποίο παραμένει σφραγισμένο.
Πρόκειται για ένα πραγματικό συλλεκτικό κομμάτι, που ενσαρκώνει ένα μοναδικό κεφάλαιο της καριέρας του Ayrton Senna και της ιστορίας των σπορ σεντάν της δεκαετίας του ’80. Για όποιον την αποκτήσει, δεν θα είναι απλώς μια Mercedes, αλλά ένα κομμάτι του μύθου του μηχανοκίνητου αθλητισμού.