Ως γνωστόν, το Ford Escort RS Cosworth είχε αρχικά σχεδιαστεί με διπλή πτέρυγα πίσω, η οποία άλλαξε στην έκδοση παραγωγής με "ουρά φάλαινας". Σε κάθε περίπτωση για ένα είμαστε σίγουροι: ότι είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που κατασκεύασε ποτέ η Ford.
24 χρόνια στα ίδια χέρια
Και αυτό που βλέπεις είναι η τελευταία έκδοση αυτού του αυτοκινήτου. Πρόκειται για ένα Escort RS Cosworth του 1996 που προσφέρεται από το Collecting Cars που βρίσκεται υπό την αιγίδα ενός κυρίου ονόματι Dieter Hahne. Ο Herr Hahne ήταν ο διευθυντής του τμήματος Special Vehicle Engineering (SVE) της Ford και έχει στην κατοχή του αυτό το αυτοκίνητο εδώ και 24 χρόνια.
Είκοσι τέσσερα χρόνια. Και ήταν μόλις ο δεύτερος ιδιοκτήτης -ο πρώτος ήταν ο Wilhelm Karmann Jr. Ναι, σωστά, από την ίδια οικογένεια Karmann που κατασκεύασε όλη την παραγωγή των Escort Cosworth (ή Cossies για τους φίλους) στη Γερμανία. Ο Wilhelm έτυχε να είναι ο πρόεδρος εκείνη την εποχή.
Αυτό το Escort έχει την δική του ιστορία
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει τη δική του ιστορία. Προφανώς, όταν η παραγωγή του αυτοκινήτου τελείωσε επίσημα τον Ιανουάριο του 1996, η ομάδα διαπίστωσε ότι είχε "υλικό" για δύο ακόμα αυτοκίνητα. Έτσι, κατασκεύασαν δύο ακόμα αυτοκίνητα με τις αρχικές προδιαγραφές, αν και έπρεπε να χρησιμοποιήσουν τα καπό του μοντέλου του '93 αντί για τα αυτοκίνητα του '91, επειδή δεν τους είχε απομείνει κανένα από αυτά.
Γι' αυτό και μοιάζει ελαφρώς διαφορετικό από τα Cossies που έχεις συνηθίσει να βλέπεις. Διαφορετικό χρώμα, επίσης -ένα ειδικό "Auralis Blue" με μαύρο δερμάτινο εσωτερικό, αν και δεν υπάρχει τίποτα διαφορετικό στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Έτσι, ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας 2,0 λίτρων της Cosworth με τους 225 ίππους εξακολουθεί να βρίσκεται μπροστά, σε συνδυασμό με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και τετρακίνηση.
Αυτό το αυτοκίνητο έχει τις κατάλληλες ζάντες (16άρες), τα κατάλληλα ελαστικά (SportContact2), έχει αντιμετωπιστεί η σκουριά του και έχει υποστεί μια νέα βαφή. Προφανώς ο συμπυκνωτής του air-con αντικαταστάθηκε με ανταλλακτικό της Renault, υπάρχει μια μικρή διαρροή λαδιού και το CD player... παίζει.
Ο 80χρονος πλέον Herr Hahne θέλει να πουλήσει το "μωρό" του για να το απολαύσει κάποιος άλλος. Και πέρα από τις μικρές ατέλειες, παίρνεις (λέμε τώρα) ένα από τα πιο διάσημα αυτοκίνητα επιδόσεων που κατασκευάστηκαν ποτέ. Όσο για την τιμή, την στιγμή που γραφόταν το άρθρο ήταν περίπου στα 27.000 ευρώ αλλά αναμένεται να αυξηθεί.