H Lancia D24 παραμένει κομψή και πολύ σημαντική

Κάποια στιγμή στις αρχές του 1950 η Lancia πίστεψε ότι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα μπορούν να είναι και κομψά. Και τα κατάφερε με την ταχύτατη και σημαντική D24

H Lancia D24 ήταν κομψή και πολύ σημαντική
H Lancia D24 ήταν κομψή και πολύ σημαντική
H Lancia D24 ήταν κομψή και πολύ σημαντική
H Lancia D24 ήταν κομψή και πολύ σημαντική
H Lancia D24 ήταν κομψή και πολύ σημαντική
H Lancia D24 ήταν κομψή και πολύ σημαντική

Είναι γεγονός ότι η Lancia είναι περισσότερο γνωστή στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού για τις επιτυχίες της στα ράλι. Και όμως η Lancia στους αγώνες δεν είναι μόνο 037 και S4. Ήδη από τις αρχές του 1950 είχε εντυπωσιάσει με την παρουσία της στους αγώνες, κατακτώντας τη νίκη ακόμα και στο θρυλικό 1000 Miglia, με ένα αυτοκίνητο που εκτός από γρήγορο ήταν παράλληλα εξαιρετικά κομψό και όμορφο. Αυτή ήταν η Lancia D24.

H Lancia D24 ήταν κομψή και πολύ σημαντική

Όταν η Lancia σκέφτηκε τους αγώνες

Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, υπό την καθοδήγηση του Giovanni Lancia, γιο του ιδρυτή της μάρκας Vincenzo, o ιδιοφυής Vittorio Jano -ένας από τους σημαντικότερους μηχανικούς στην ιστορία του αυτοκινήτου- δημιούργησε μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που έδειχναν ότι η Lancia δεν θα αργούσε να εμπλακεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, που τότε μόλις έκανε τα πρώτα του βήματα. Η D23 ήταν βασισμένη σε ένα σωληνωτό πλαίσιο, είχε πολύ καλή αεροδυναμική και κυρίως ήταν εξαιρετικά ζυγισμένη, στοιχείο στο οποίο σημαντικό ρόλο έπαιζε και η διάταξη του συστήματος μετάδοσης, όπου ο εμπρός τοποθετημένος κινητήρας συνεργάζεται με ένα τοποθετημένο στον πίσω άξονα κιβώτιο ταχυτήτων.

Μετά την D23 ήρθε η D24

Πολύ σύντομα, το 1953, οι Lancia και Jano εξέλιξαν την D23 στην D24, ένα ακόμα πιο ισχυρό, πιο αεροδυναμικό, αλλά και πιο κομψό αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό με τον V6 κινητήρα τωv 3.284 κ.εκ. απόδοσης 265 ίππων, η D24 έφτανε τα 260χλμ./ώρα, εντυπωσιάζοντας εκτός από την εμφάνιση της και με την ταχύτητα της. Οι αγωνιστικές υποχρεώσεις του μοντέλου ξεκίνησαν άμεσα, με την D24 να κατακτά νίκες στους σημαντικότερους αγώνες της εποχής, με μεγάλα ονόματα, όπως εκείνα του θρυλικού Juan Manuel Fangio που νίκησε στο Carrera Panamericana του 1953, του Piero Taruffi, νικητή των Targa Florio και Giro di Sicilia του 1954 και βέβαια του μεγάλου Alberto Ascari που την ίδια χρονιά έκοβε πρώτος το νήμα στο 1000 Miglia.

H Lancia D24 ήταν κομψή και πολύ σημαντική

Έχοντας δείξει με τον καλύτερο τρόπο τη δυναμική της, η Lancia τον Οκτώβριο του 1954 θα αποχωρούσε από τους αγώνες σπορ αυτοκινήτων για να εστιάσει την προσπάθεια της στην Formula 1. Η D24 θα συνέχιζε να απολαμβάνει δημοσιότητα αφού η Lancia προσέφερε μία στον Πρόεδρο της Αργεντινής, Juan Perón, με την οποία  συμμετείχε σε αγώνες με τα εθνικά χρώματα της χώρας του (μπλε και κίτρινο). Η εστίαση στη Formula 1 σήμαινε και το "θάνατο"   της εξέλιξης της D24.

H Lancia D24 ήταν κομψή και πολύ σημαντική

Και μετά η σπάνια D25 και η D50 (που συμμετείχε ως Ferrari)

Εμφανίζεται η D25, η οποία ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο/ πλατφόρμα δοκιμών για το μονοθέσιο D50 με το οποίο θα συμμετείχε η μάρκα στον κορυφαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Alberto Ascari, οδηγός της D50, έπεισε τους Lancia και Jano να ετοιμάσουν μια D25 για τη συμμετοχή του στο Carrera Panamericana, αλλά το τραγικό δυστύχημα του Ιταλού οδηγού στις 26 Μαΐου του 1954 κατά τη διάρκεια δοκιμών με τη Ferrari στη Monza σήμαινε και το τέλος της D25. Αντίστοιχα, η καινοτόμα D50 με την εξαιρετική κατανομή βάρους και την κορυφαία αεροδυναμική απόδοση θα έβρισκε τη λύτρωση της δύο χρόνια αργότερα με τα χρώματα της Ferrari, όπου θα κατακτούσε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 του 1956 με οδηγό τον Juan Manuel Fangio. Τυπικά μια Ferrari, αλλά ουσιαστικά μια Lancia, η D50 θα έδινε τον 3ο τίτλο της ιστορίας της στην Scuderia Ferrari.

H Lancia D24 ήταν κομψή και πολύ σημαντική

Η κληρονομία της D24 στην αγωνιστική παράδοση της Lancia ήταν καθοριστικής σημασίας. Σε μια εποχή που γινόταν σαφές ότι στους αγώνες η απόδοση είχε τον πρωταρχικό ρόλο σε σχέση με την αισθητική,  οι Lancia και Jano σε συνεργασία με τον Pininfarina απέδειξαν ότι η απόδοση και η κομψότητα μπορούσαν να συνυπάρξουν, πόσο μάλλον όταν τα αεροδυναμικά βοηθήματα που κυριάρχησαν μερικά χρόνια αργότερα βρίσκονταν ακόμα σε βρεφική ηλικία.  

H Lancia D24 ήταν κομψή και πολύ σημαντική

Best of Network