1994 Peugeot 405 Mi16 εναντίον 2022 Peugeot 508 PSE

Μην πεις ότι είναι άδικες αυτές οι κόντρες. Υπάρχει ουσία και την βρίσκεις στην διαχρονικότητα και την εξέλιξη

Peugeot 405 Mi16 1994 εναντίον Peugeot 508 PSE 2022
Peugeot 405 Mi16 1994 εναντίον Peugeot 508 PSE 2022
Peugeot 405 Mi16 1994 εναντίον Peugeot 508 PSE 2022
Peugeot 405 Mi16 1994 εναντίον Peugeot 508 PSE 2022
Peugeot 405 Mi16 1994 εναντίον Peugeot 508 PSE 2022

Αυτές οι άνισες κόντρες έχουν την γοητεία τους. Μπορεί να φαίνεται άδικο να συγκρίνεις αυτοκίνητα που τα χωρίζουν 28 χρόνια εξέλιξης αλλά δεν είναι. Υπάρχει ουσία σε αυτήν την πρακτική. Γιατί τα αυτοκίνητα αλλάζουν μαζί με τους ανθρώπους. Αυτό συμβαίνει εδώ και έναν και πλέον αιώνα. Αυτή τη φορά φέρνουμε απέναντι στο Peugeot 405 Mi16 του 1994 το Peugeot 508 PSE του 2022. 

Peugeot 405 Mi16 1994 εναντίον Peugeot 508 PSE 2022

Η διαχρονική γοητεία του Peugeot 405 Mi16

Δεν είναι υπέροχο; Ένα σπορ σεντάν που άντεξε στη δοκιμασία του χρόνου. Παρουσιάστηκε το 1988 και διέθετε μερικές βελτιώσεις σε σχέση με το αρχικό 405 που σχεδίασε ο Pininfarina, όπως νέους προφυλακτήρες και πλευρικές ποδιές, πίσω αεροτομή, σπορ ανάρτηση και ζάντες αλουμινίου πέντε ακτίνων, ενώ η ισχύς αρχικά προερχόταν από έναν κινητήρα 1,9 λίτρων 16V με 158 ίππους και 180 Nm ροπής. To Mark II έκανε το ντεμπούτο του το 1992, πριν παρουσιαστεί αυτή η ειδική έκδοση Le Mans το 1994, για να γιορτάσει τη νίκη του Peugeot 905 στις 24 ώρες του Le Mans ένα χρόνο νωρίτερα.

Τι το ιδιαίτερο έχει η ειδική έκδοση Le Mans;

Κατασκευάστηκαν μόλις 500 (αυτό που βλέπεις, σε άψογη κατάσταση, είναι το #485), πράγμα που σημαίνει ότι είναι απίθανο να δεις κάποιο στο δρόμο. Το facelifted 405 διέθετε κινητήρα 2,0 λίτρων μαζί με ένα μοναδικό Diablo Red χρώμα, αυτοκόλλητα Le Mans μπροστά και πίσω και μοτίβα 905 στις πόρτες. Στο εσωτερικό υπάρχουν περισσότερα αυτοκόλλητα Le Mans, καθώς και σπορ καθίσματα ημιδερμάτινα/αλκαντάρα.

Peugeot 405 Mi16 1994 εναντίον Peugeot 508 PSE 2022

ΟΚ. Τώρα ας πούμε για Peugeot 508 PSE

Είναι τελευταίο σπορ σεντάν της Peugeot, το 508 Peugeot Sport Engineered (αυτό σημαίνουν τα αρχικά PSE), για να του δώσουμε το πλήρες όνομά του. Όπως και το Mi16, υιοθετεί μια πιο επιθετική στάση -η ανάρτηση κάθεται 4 χιλιοστά χαμηλότερα και είναι 50% πιο σκληρή από ό,τι στο κανονικό 508, ενώ έχετε επίσης ρυθμιζόμενη απόσβεση τριών σταδίων και φαρδύτερα μετατρόχια (24 χιλιοστά μπροστά, 12 χιλιοστά πίσω). Και έπειτα υπάρχουν οι πιο προφανείς οπτικές αναβαθμίσεις, με πιο αξιοσημείωτες αυτές τις ζωηρές πράσινες πινελιές και τα μικρά αεροδυναμικά πτερύγια. Είναι πολύ εντυπωσιακό σε κάθε περίπτωση.

Από εμφάνιση σκίζουν αμφότερα. Ουσία;

Αρχικά, το Mi16 φαίνεται ένα άνετο cruiser: ομαλό, ήσυχο, πολύ εκλεπτυσμένο. Μην ξεγελιέσε -είναι στα καλύτερά του όταν πιέζεται, τραβάει δυνατά από τις 3.500 στροφές ανά λεπτό και είναι ικανό για 0-100 χλμ/ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 215 χλμ/ώρα. Προσθέστε το υπέροχα ζυγισμένο τιμόνι, τον μεταξένιο χειρισμό και το βάρος των μόλις 1.180 κιλών και είναι εύκολο να καταλάβεις γιατί ήταν τόσο περιζήτητο, πριν αυτό και το 405 σταματήσουν να κυκλοφορούν και αντικατασταθούν από το 406 το 1995.

Το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής της Peugeot

Ναι, πρόκειται για το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής της Peugeot, συνδυάζοντας έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες για μέγιστη ισχύ 360 ίππων και 520 Nm ροπής. Το 0-100 km/h διαρκεί 5,2 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 km/h, ενώ έχετε επίσης έως και 42 χιλιόμετρα αυτονομία μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα. Είναι εύχρηστο στην πόλη, αλλά όπως και το Mi16, το PSE εντυπωσιάζει περισσότερο στους ανοιχτούς δρόμους, εκεί που μπορεί να δείξει πόσο κοφτερό και άμεσο είναι, αψηφώντας το βάρος των 1.850 κιλών. Η τιμή εκκίνησης στην Ελλάδα είναι 78.000 ευρώ. Ακριβό, αναμφίβολα.

Best of Network