Όχι δεν είναι παραλλαγή του VW ID.Buzz. Είναι μακρινοί συγγενείς. Μπορείς να πεις ότι πρόκειται για προπάππου λοκατζή του VW ID.Buzz. Είναι το μοναδικό -στην κυριολεξία- "Half-track Fox" και είναι μια παραλλαγή του αγαπημένου και εμβληματικού Volkswagen T1 Bulli. Ό άνθρωπος που το έφτιαξε σίγουρα δεν έτρεχε σε Woodstock και άλλα τέτοια και δεν είχε ψυχεδελικές αφισούλες στην καμπίνα. Αν και εκεί που έχει πρόσβαση αυτό το "εργαλείο" σίγουρα υπάρχουν μανιτάρια που κάνουν τις αφίσες περιττές.
Τι είναι Half-track Fox
Eίναι πορτοκαλί, επειδή πρέπει να είναι "άμεσα αναγνωρίσιμο στην ύπαιθρο". Αλλά OK με αυτό το χρώμα, θα ήταν αναγνωρίσιμο από τον Άρη: καλώς ήρθες στο Volkswagen T1 Bulli που δεν ήξερες ότι ήθελες μέχρι που το είδες.

Ονομάζεται "Half-track Fox", και σχεδιάστηκε από κάποιον Kurt Kretzner τον Μάιο του 1962. Ο Kurt ήθελε ένα αυτοκίνητο που να είναι εύκολο στην οδήγηση, αλλά να μπορεί να ανέβει ένα βουνό -όχι από τον δρόμο - με ευκολία. Δεν μπορούσε να βρει κάτι που υπήρχε ήδη στην αγορά, οπότε αποφάσισε να φτιάξει κάτι δικό του.
Και γιατί έχει τόσους τροχούς και ερπύστριες
Η VW μας λέει ότι ο Kurt πέρασε τέσσερα χρόνια σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας αυτό το πορτοκαλί εκτός δρόμου όχημα, μετατρέποντας ένα συνηθισμένο VW T1 στην εξαιρετική "τετραξονική αράχνη" που βλέπετε εδώ. Κάτω από το αμάξωμα του Bulli, τοποθέτησε έναν κατευθυνόμενο διπλό άξονα μπροστά με διπλά ελαστικά 14 ιντσών και έναν άλλο διπλό άξονα πίσω. Οι πίσω τροχοί ήταν οι κινητήριοι με ένα twist: έχουν και ερπύστριες.

Οι εν λόγω ερπύστριες τοποθετήθηκαν στη συνέχεια σε τροχούς 12 ιντσών. Οι ερπύστριες ήταν "κατασκευή δικής του σχεδίασης" από μπλοκ αλουμινίου και καουτσούκ πάχους 2 εκατοστών για να "γλιτώσει την άσφαλτο". Πρόκειται λοιπόν για ένα ημι-τροχόσπιτο -εξ ου και το όνομα - και μια "σχεδόν τυπική, αν και διπλή" ρύθμιση διεύθυνσης του μπροστινού τροχού.

Κάθε τροχός έχει το δικό του φρένο, υπήρχε διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και η ισχύς αποδίδονταν από τον 1,2 λίτρων επίπεδο τετρακύλινδρο κινητήρα του VW "Bulli" T1 και τους 30 ίππους του. Ναι, όταν φτερνίζεσαι αποδίδεις περισσότερους ίππους.
Παρόλα αυτά, η VW δήλωσε ότι ήταν "μόνο λίγο πιο αργό από το μέλος του ζωικού βασιλείου από το οποίο πήρε το όνομά του", χάρη στην μεθυστική τελική ταχύτητα των 22 km/h. Πραγματικά, ποιος νοιάζεται όταν μπορεί σχεδόν να στρίψει επιτόπου;

Ο Kurt εκτιμούσε ότι αυτό ήταν το εκτός δρόμου όχημα που θα "τελειώσει" όλα τα εκτός δρόμου οχήματα. "Χιόνι, άμμος, πετρώδες έδαφος, ορεινά λιβάδια, μικρά ρυάκια και δάση, αυτό το όχημα πάει παντού", δήλωσε κατά την παρουσίαση του αυτοκινήτου.

Δυστυχώς, μόνο δύο κατασκευάστηκαν, και αυτό είναι το μοναδικό που έχει απομείνει. Εξαφανίστηκε από τη δημοσιότητα αμέσως μετά την ολοκλήρωσή του, για να εμφανιστεί ξανά στη Βιέννη το 1985, πριν αγοραστεί από την Porsche στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Στη συνέχεια αποκτήθηκε από την "Bullikartei e.V.", η οποία είναι μια λέσχη εκτίμησης της Bulli. Ξεκίνησαν από νωρίς τις εργασίες για την αποκατάστασή του, αλλά δεν μπόρεσαν να το ολοκληρώσουν.


Το τμήμα Κλασικών Οχημάτων το αγόρασε το 2018 και το αποκατέστησε από την αρχή, βάφοντάς το ακόμη και σε αυτή την ελκυστική πορτοκαλί απόχρωση. Και όπως μπορείτε να δείτε σε αυτές τις φωτογραφίες που τραβήχτηκαν τον Φεβρουάριο του 2022, είναι "άμεσα αναγνωρίσιμο". Ένα κακό έχει μόνο: θα σε στραβοκοιτάξουν στο βουλκανιζατέρ αν ζητήσεις λάστιχα.