
Δεν ξέρω αν υπέπεσε στην αντίληψή σου, αλλά κυκλοφορεί μια φήμη που θέλει την Mercedes να έχει πουλήσει την Mercedes 300SL του 1955 αντί του ποσού των 135 εκατομμυρίων ευρώ. Λέμε ΤΗΝ Mercedes 300SL γιατί δεν είναι όποια και όποια, αν και αυτό μάλλον φρόντισε να το αποδείξει ήδη ο κύριος που κατέβαλε το αστρονομικό ποσό.

Πρόκειται για την Mercedes 300SL Uhlenhaut-Coupe που επί της ουσίας είναι αγωνιστική, αλλά με πολιτική περιβολή. Η ιστορία που την ακολουθεί είναι ενδιαφέρουσα, κάτι που επίσης φρόντισε να σφραγίσει ο νέος ιδιοκτήτης που πλήρωσε 135 εκατομμύρια. Δεν θέλω να κουράζεσαι που γράφω συνέχεια το ποσό, θα μας βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε καλύτερα το μέγεθος της αγοραπωλησίας.

Επιπλέον να σε ενημερώσουμε πως δεν είναι και ακριβώς είδηση, είναι μια φημολογία που η εξάπλωσή της άγγιξε το level εξάπλωσης του COVID-19 καθώς δεν είναι και λίγο να πουλήθηκε ένα αυτοκίνητο 135.000.000€. Για την ακρίβεια είναι πολύ, πάρα πολύ. Το προηγούμενο σχετικό ρεκόρ ανήκε σε μια Ferrari 250 GTO του 1963 που άλλαξε χέρια για 70 εκατομμύρια δολάρια το 2018. Μια ίδια του 1962 ακολουθούσε μετά την πώλησή της στο Monterey το 2018 αντί 48 εκατομμυρίων δολαρίων η οποία μάλιστα είχε πξεπεράσει μια ακόμη Ferrari 250 GTO, που επίσης στο Monterey, το 2014, είχε πουληθεί για 38 εκατομμύρια δολάρια.

Δώσε μου ένα λεπτό, γιατί μου έπεσαν μαζεμένα τα εκατομμύρια.
Η εν λόγω Mercedes 300SL που απομένει να επιβεβαιωθεί πως είναι (μακράν) το ακριβότερο αυτοκίνητο στον κόσμο πλέον, φέρει στην ονομασία της το συνοδευτικό Uhlenhaut-Coupe, προς τιμήν του Rudolf Uhlenhaut, ενός στελέχους της Mercedes την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ο οποίος ήταν ο "πατέρας" της Mercedes 300SL. Ήταν ένας από τους σημαντικότερους μηχανικούς της εταιρείας διαχρονικά, καθώς δημιούργησε ένα από τα πιο εμβληματικά της μοντέλα και παράλληλα ήταν και ένας ταχύτατος οδηγός αγώνων, ο οποίος κατάφερνε να φέρνει νίκες σε μια εποχή που αυτές μετρούσαν, όχι μόνο σε επίπεδο marketing, αλλά και τεχνολογικής ουσίας.

Θεωρείται ένας πραγματικός ηγέτης για τα τμήματα παραγωγής εκείνης της περιόδου και για αυτό έμεινε στην εταιρεία μέχρι τα 66 του, ως σύμβουλος τεχνολογίας, πριν αποσυρθεί το 1972. Το 1955, μετά τις διακρίσεις που είχε η Mercedes στο Targa Florio και το Mille Miglia με τον Striling Moss αλλά και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων, η Mercedes αποφάσισε τα δύο από τα εννέα αγωνιστικά αυτοκίνητα που είχε παράγει για τις υποχρεώσεις της, να τα μετατρέψει σε coupe εκδόσεις, ώστε να μπορούν να κυκλοφορήσουν στον δρόμο.
Το project ανέλαβε ασφαλώς ο Rudolf Uhlenhaut, ο οποίος ούτε τότε, ούτε ποτέ στην ζωή του, είχε δικό του αυτοκίνητο για να μετακινείται. Η Mercedes φυσιολογικά ονόμασε τις δύο νέες εκδόσεις, Uhlenhaut Coupes και δώρισε τη μία στον Γερμανό τεχνικό.

Άγνωστό πως και γιατί, η εταιρεία αποφάσισε να πουλήσει το ένα από αυτά (το άλλο παραμένει στο Μουσείο της Στουτγάρδης) και σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα του Hagerty, διοργάνωσε ένα ιδιωτικό γεύμα στο Μουσείο προκειμένου να ολοκληρωθεί η πώληση. Οι προσεκτικά επιλεγμένοι αγοραστές που πιθανώς ήταν λιγότεροι από δέκα, είχαν περάσει από κανονικό screening καθώς έπρεπε αφενός να έχουν το οικονομικό υπόβαθρο να αγοράσουν το αυτοκίνητο, αφετέρου δε να πληρούν τις προϋποθέσεις που είχε θέσει η ίδια η Mercedes για την φροντίδα και την διατήρηση της ιστορικότητας του αυτοκινήτου.
Έφτασαν στην Στουτγάρδη με ιδιωτικά τζετ και το Μουσείο έκλεισε (προφανώς) εκείνη την ημέρα και θα ανοίξει ξανά για τις δημόσιες εκδηλώσεις του στις 15 Μαΐου. Μάλλον μετράνε τα ψιλά οι άνθρωποι και θα τους πάρει ημέρες. Σε κάθε περίπτωση εμείς σε ενημερώσαμε πως αναφερόμαστε σε φημολογίες, απλώς περιλαμβάνουν πολλές λεπτομέρειες, τις οποίες η ίδια η Mercedes αρνήθηκε να σχολιάσει στους Άγγλους δημοσιογράφους.
Κάποια στιγμή όμως θα έρθει και η επιβεβαίωση ή αν μη τι άλλο η διάψευση.