To Renault Group προχωρά στη διακοπή των δραστηριοτήτων car-sharing και των προγραμμάτων μικροκινητικότητας της μονάδας Mobilize, επικαλούμενη χαμηλή κερδοφορία και επαναξιολόγηση των στρατηγικών της προτεραιοτήτων, καθώς οι αρχικές προσδοκίες της αυτοκινητοβιομηχανίας για σημαντικά έσοδα από υπηρεσίες κινητικότητας δεν επαληθεύτηκαν.
Η Renault ανακοίνωσε στις 12 Δεκεμβρίου ότι, προς το παρόν, το brand Mobilize θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται για τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες του ομίλου, συμπεριλαμβανομένης της RCI Banque.

Αντίθετα, οι υπηρεσίες car-sharing με την επωνυμία Zity σε Μαδρίτη και Μιλάνο θα τερματιστούν σύντομα, ενώ θα σταματήσει και η παραγωγή του ηλεκτρικού τετρακύκλου Duo, διαδόχου του Renault Twizy.
Θυμίζουμε πως το Duo παρουσιάστηκε τον Απρίλιο και επρόκειτο να αποκτήσει και επαγγελματική έκδοση cargo με την ονομασία Bento.

Οι δραστηριότητες αυτές ανήκαν στη μονάδα Mobilize Beyond Automotive. "Ορισμένες δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν από τη Mobilize Beyond Automotive διακόπτονται, είτε επειδή παρουσιάζουν περιορισμένες προοπτικές κερδοφορίας, είτε επειδή δεν εξυπηρετούν άμεσα τις στρατηγικές προτεραιότητες του ομίλου", ανέφερε η Renault σε ανακοίνωσή της.
Αλλαγή προτεραιοτήτων
Ο διευθύνων σύμβουλος Francois Provost, που ανέλαβε τα καθήκοντά του το περασμένο καλοκαίρι διαδεχόμενος τον Luca de Meo, επανεξετάζει το σύνολο των δραστηριοτήτων του ομίλου, ενόψει της παρουσίασης νέου στρατηγικού σχεδίου το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους.
Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης, το δίκτυο ταχυφορτιστών της Mobilize που σήμερα αριθμεί περίπου 60 σταθμούς στη Γαλλία, θα ενσωματωθεί στις εμπορικές δραστηριότητες του Renault Group, με σαφώς περιορισμένες φιλοδοξίες ανάπτυξης.

Αντί να φτάσει τους 650 σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ευρώπη έως το 2028, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί, ο όμιλος στοχεύει πλέον σε 100 σταθμούς στη Γαλλία και πάνω από 100 στην Ιταλία έως το τέλος του 2026, ενώ εγκαταλείπονται τα σχέδια για Βέλγιο και Ισπανία.
Οι δραστηριότητες που συνεχίζονται
Παράλληλα, συνεχίζονται ορισμένες δραστηριότητες, όπως η ανάπτυξη τεχνολογιών vehicle-to-grid (V2G), η υπηρεσία Charge Pass που παρέχει σε περίπου 90.000 χρήστες πρόσβαση σε ένα εκατομμύριο σημεία φόρτισης στην Ευρώπη, καθώς και οι υπηρεσίες δεδομένων και η πλατφόρμα λογισμικού Glide για car-sharing, οι οποίες θα ενσωματωθούν στον όμιλο Renault.
Η αναδιάρθρωση θα οδηγήσει σε περικοπή περίπου 80 θέσεων εργασίας από τις 450 της Mobilize Beyond Automotive, με τη Renault να δίνει προτεραιότητα σε εθελούσιες αποχωρήσεις και εσωτερικές μετακινήσεις προσωπικού.
Σύμφωνα με πηγές του Reuters, ο Francois Provost έκρινε μετά από αξιολόγηση, ότι οι μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές ταχυφόρτισης δεν αποτελούν πλέον προτεραιότητα, σε ένα περιβάλλον περιορισμένης κεφαλαιακής ευελιξίας και αυξημένων προκλήσεων για τον κλάδο.
Αναθεώρηση στρατηγικής
"Βρισκόμαστε σε φάση αναπροσαρμογής της κατανομής κεφαλαίων της Renault, η αυτοκινητοβιομηχανία περνά δύσκολη περίοδο και έχουμε πολλές επενδύσεις να χρηματοδοτήσουμε", δήλωσε στο Reuters ο Jerome Faton, επικεφαλής ενέργειας της.

Η απόφαση εντάσσεται στη συνολική αναθεώρηση στρατηγικής ενόψει του νέου μεσοπρόθεσμου πλάνου που ο Provost αναμένεται να παρουσιάσει στην εκδήλωση για την ενημέρωση επενδυτών έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2026. Η Mobilize είχε ιδρυθεί το 2020 επί διοίκησης Luca de Meo, με στόχο να διερευνήσει νέες πηγές εσόδων πέρα από την παραδοσιακή κατασκευή αυτοκινήτων.
Τότε, ο de Meo είχε δηλώσει ότι έως το 2030 το 20% του κύκλου εργασιών του ομίλου θα προερχόταν από υπηρεσίες κινητικότητας, όπως ride-hailing, "δεύτερη ζωή" μπαταριών, ανακύκλωση, δεδομένα και συνεργασίες.
Ωστόσο, αρκετά από τα φιλόδοξα σχέδια δεν υλοποιήθηκαν, όπως η προγραμματισμένη για το 2023 διάθεση ειδικά σχεδιασμένων οχημάτων Mobilize, μεταξύ των οποίων το ηλεκτρικό Limo για υπηρεσίες ταξί και ride-hailing.
Πέρα από τα Duo και Bento, είχε προγραμματιστεί και η κυκλοφορία ενός μικρού ηλεκτρικού van με την ονομασία Hippo, το οποίο τελικά εντάχθηκε στη συνεργασία Flexis με τη Volvo Trucks.
Η Renault δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που εγκαταλείπει τις αυτόνομες υπηρεσίες κινητικότητας. Αντίστοιχα παραδείγματα αποτελούν οι Mercedes και BMW, οι οποίες πούλησαν την πλατφόρμα ride-hailing FreeNow στη Lyft, ενώ και η Stellantis εξετάζει την πώληση της Free2Move, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης υπό τη νέα της διοίκηση.




