Η ολοκλήρωση και η πλήρης λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Πατρών–Πύργου σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τις μετακινήσεις στη Δυτική Ελλάδα. Μετά από δεκαετίες προσμονής, ο οδικός άξονας εντάχθηκε πλέον ως ενιαίο κομμάτι της Ολυμπίας Οδού, προσφέροντας ταχύτερη, ασφαλέστερη και τεχνολογικά πιο προηγμένη οδήγηση. Αυτά είναι τα δέκα σημαντικότερα στοιχεία που αξίζει να γνωρίζεις.

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα – το πιο δύσκολο τμήμα του έργου
Το τελικό κομμάτι Μιντιλόγλι–Καμίνια ήταν και το πιο απαιτητικό τεχνικά: εργασίες πάνω στην παλιά χάραξη, συνεχής κυκλοφορία δίπλα στο εργοτάξιο, πυρκαγιές τον Αύγουστο, έντονες βροχές το φθινόπωρο. Παρ’ όλα αυτά, το τμήμα παραδόθηκε ακριβώς στην ώρα του.
Έκλεισαν εκκρεμότητες δεκαετιών
Με την παράδοση αυτού του σκέλους, η Ολυμπία Οδός φτάνει συνολικά τα 277 χιλιόμετρα, αποτελώντας πλέον τον τρίτο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο στην Ελλάδα.
Το νέο τμήμα Πάτρα–Πύργος έχει μήκος 75 χιλιομέτρων
Τα 75 χλμ. νέου, σύγχρονου αυτοκινητόδρομου μεταμορφώνουν πλήρως τη Δυτική Ελλάδα. Για περιοχές όπως η Ηλεία και η Αχαΐα, αλλά και για τα νησιά Ζάκυνθος και Κεφαλονιά, η πρόσβαση γίνεται ταχύτερη και πιο ασφαλής.
Θεαματική μείωση στους χρόνους διαδρομής
Η πλήρης λειτουργία του άξονα προσφέρει σημαντικότατο όφελος στους οδηγούς. Πλέον το Πάτρα–Πύργος ολοκληρώνεται σε 40 λεπτά (μείωση 50%) και το Αθήνα–Πύργος σε 2 ώρες και 45 λεπτά.

Πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με 100% ηλεκτρονικά διόδια
Η Πατρών–Πύργου λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονική χρέωση και Αυτόματα Μηχανήματα Πληρωμής, ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα εποχή με γρήγορες διελεύσεις στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους.

Αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας
Ο άξονας αντικαθιστά την παλαιά, επικίνδυνη εθνική οδό, με:
• πλήρη διαχωρισμό κατευθύνσεων
• σύγχρονη χάραξη
• έργα αντιπλημμυρικής προστασίας
• ανισόπεδους κόμβους και γέφυρες
• 24/7 παρακολούθηση και οδική βοήθεια από την Ολυμπία Οδό
Πρόκειται για άλμα γενιάς σε επίπεδο ασφαλείας.
Απαιτητική κατασκευή
Στο τμήμα που υλοποίησε η ΑΒΑΞ, εργάστηκαν 500 εργαζόμενοι και απαιτήθηκαν:
52 αλλαγές κυκλοφοριακών ρυθμίσεων
1 εκατ. κυβικά μέτρα χωματουργικών
70.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος
7.500 τόνοι σιδηρού οπλισμού
28 χιλιόμετρα πασσάλων
25 χιλιόμετρα καλωδίων ηλεκτροφωτισμού & τηλεματικής
150 φορτηγά αδρανών υλικών
Το έργο χαρακτηρίστηκε από τους ειδικούς ως "τεχνικά σύνθετο και επιχειρησιακά απαιτητικό".

Τεχνολογίες επόμενης γενιάς διαθέσιμες σύντομα
Μετά τα ηλεκτρονικά διόδια, προετοιμάζεται και η πλήρης εφαρμογή:
• χιλιομετρικής χρέωσης,
• προηγμένων ψηφιακών υπηρεσιών,
• δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ολυμπία Οδός στοχεύει να γίνει ο πιο τεχνολογικά ώριμος αυτοκινητόδρομος της χώρας.
Ήδη πάνω από 829.000 διελεύσεις
Μόνο στους πρώτους τέσσερις μήνες λειτουργίας του τμήματος καταγράφηκαν 829.000 διελεύσεις, με μέσο ημερήσιο όρο 6.800 οχημάτων. Η ανταπόκριση των οδηγών επιβεβαιώνει τη σημασία του έργου για τη μετακίνηση και την ανάπτυξη της περιοχής.

Αλλάζει ο χάρτης της Δυτικής Ελλάδας
Η ολοκλήρωση Πατρών–Πύργου ενώνει πλήρως τον άξονα Αθήνα–Ελευσίνα–Κόρινθος–Πάτρα–Πύργος, δημιουργώντας τον πλέον κρίσιμο διάδρομο της Πελοποννήσου για εμπόριο, τουρισμό και καθημερινή μετακίνηση. Τα οφέλη για κατοίκους, επιχειρήσεις και επισκέπτες είναι ήδη εμφανή.



