Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Μιντιλόγλι – Καμίνια, μήκους 10 χλμ., του νέου Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου και του Ειδικού Γραμματέα Υδραυλικών Έργων και Κτιρίων Χαράλαμπου Μυγδάλη.

Ο Υπουργός Χρίστος Δήμας δήλωσε: "Στις 2 μετά το μεσημέρι, παραδίδεται στην κυκλοφορία το τελευταίο και δυσκολότερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί". Ο κ. Δήμας ανέφερε ότι το συγκεκριμένο τμήμα ήταν το πιο απαιτητικό τεχνικά, καθώς η χάραξη συνέπιπτε με την Παλαιά Εθνική Οδό και η κατασκευή έγινε υπό κυκλοφορία. Εξαιτίας του αναγλύφου, απαιτήθηκαν πολλαπλάσια τεχνικά έργα σε σχέση με το υπόλοιπο έργο.
Ο Υφυπουργός Νίκος Ταχιάος σημείωσε τη σημασία των Παραχωρήσεων για την ολοκλήρωση μεγάλων οδικών αξόνων, επισημαίνοντας ότι η σημερινή μέρα επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα αυτού του μοντέλου. Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, χαρακτήρισε το έργο ως "δρόμο ζωής", τονίζοντας την ασφάλεια που προσφέρει στους πολίτες.
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος επεσήμανε ότι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου αλλάζει οριστικά τη συνδεσιμότητα και το επίπεδο οδικής ασφάλειας στη Δυτική Ελλάδα. Ο Πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού Α.Ε. Παναγιώτης Παπανικόλας ευχαρίστησε την Πολιτεία για τη συνεργασία και τόνισε τη σημασία του έργου για τις τοπικές κοινωνίες.

Η Πρόεδρος της VINCI Highways Belen Marcos υπογράμμισε τη μακροχρόνια συνεργασία της εταιρείας με την Ελλάδα, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AVAX Κωνσταντίνος Μιτζάλης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου.
Το συνολικό έργο αφορά την κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στα πρώτα 13 χιλιόμετρα και νέα χάραξη στα υπόλοιπα 62 χιλιόμετρα. Περιλαμβάνει 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις και 9 κόμβους, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και της κυκλοφορίας.
Συμπληρωματικές εργασίες εγκρίθηκαν για την ενίσχυση της λειτουργικότητας του έργου, με προϋπολογισμό 385 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ με 143 εκατ. ευρώ.

Αυτές αφορούν:
- Ασφαλτόστρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου στο σύνολό του και επέκτασή του σε γειτνιάζουσες τοπικές περιοχές.
- Κατασκευή νέου κλάδου στον Α/Κ Αμαλιάδας για τη σύνδεση με τον περιφερειακό καθώς και κατασκευή Άνω Διάβασης.
- Κατασκευή του Η/Κ Αλισσού.
- Αναβάθμιση υφιστάμενων των οδικών τμημάτων: i) συνδετήριας οδού του Α/Κ Κυλλήνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου, ii) συνδετήριας οδού από Α/Κ Γαστούνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου και iii) της οδού από το Αεροδρόμιο Αράξου έως τον οικισμό Λάππα.
- Μελέτη και κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε 14 περιοχές κατάντι του αυτοκινητοδρόμου.
Ένας δρόμος νέας γενιάς
Το τμήμα Πάτρα–Πύργος, υλοποιημένο στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, αντικαθιστά πλήρως την παλαιά εθνική οδό, εισάγοντας σύγχρονη χάραξη, πλήρη διαχωρισμό κατευθύνσεων και υποδομές που ανταποκρίνονται στα νεότερα ευρωπαϊκά πρότυπα. Γέφυρες, ανισόπεδοι κόμβοι, χώροι στάθμευσης και παράπλευρο δίκτυο ενισχύουν την ασφαλή και ομαλή κυκλοφορία, ενώ παράλληλες εργασίες, όπως έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, συνεχίζονται.

Σε επίπεδο οδικής ασφάλειας, ο νέος αυτοκινητόδρομος συνιστά τεράστιο βήμα μπροστά: αυξημένη επιτήρηση, συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και 24ωρη οδική βοήθεια της Ολυμπίας Οδού προσφέρουν ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο ασφάλειας έναντι του παλαιού δρόμου.
Η εμπειρία των οδηγών απλουστεύεται επίσης χάρη στη λειτουργία 100% ηλεκτρονικών διοδίων και Αυτόματων Μηχανημάτων Πληρωμής. Σύντομα αναμένεται να υιοθετηθούν τεχνολογίες που ήδη εφαρμόζονται στο τμήμα Ελευσίνα–Πάτρα, όπως η χιλιομετρική χρέωση και νέες ψηφιακές υπηρεσίες.

Αποδοχή από την πρώτη μέρα
Τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση: πάνω από 829.000 διελεύσεις καταγράφηκαν στο νέο τμήμα τους πρώτους τέσσερις μήνες λειτουργίας, με μέσο ημερήσιο όρο 6.800 οχημάτων. Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνει τον ρόλο του νέου άξονα ως κομβικού έργου για την περιφερειακή ανάπτυξη και τις μετακινήσεις στη Δυτική Ελλάδα.
Στα εγκαίνια παρευρέθηκαν βουλευτές της Αχαΐας, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.











