Η BYD δείχνει για μια ακόμη φορά πόσο υπολογίζει στην ευρωπαϊκή αγορά με τις αναβαθμίσεις και τις νέες εκδόσεις του μικρού SUV, BYD Atto 2. Το αυτοκίνητο που γνωρίσαμε ώς αμιγώς ηλεκτρικό αλλά όχι με την πιο ελκυστική αυτονομία, αλλάζει άρδην αυτή την εικόνα με την έκδοση εκτεταμένης αυτονομίας, χάρη στην μεγαλύτερη μπαταρία.

Με blade battery χωρητικότητας 64,8 kWh, πλέον η αυτονομία ανεβαίνει στα 430 χλμ., μια αύξηση 118 χιλιομέτρων σε σχέση με την προηγούμενη εποχή που φέρνει το μοντέλο πιο κοντά στις επιδόσεις των αντιπάλων του.
Παρά το μεγαλύτερο βάρος (περίπου 150 κιλά επιπλέον), η BYD αναβάθμισε και το ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο από 176 ίππους και 290 Nm έφτασε στους 204 ίππους και 310 Nm. Έτσι, το 0–100 km/h έρχεται σε 7,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα παραμένει στα 160 km/h.

Παράλληλα σπουδαίο είναι το γεγονός πως έχει βελτιώσει σημαντικά και τους χρόνους φόρτισης παρά την μεγαλύτερη μπαταρία. Έτσι πλέον με φόρτιση έως και 155 kW το 10-80% της μπαταρίας έρχεται σε 25 λεπτά αντί για 37 που ήταν η τιμή με όριο τα 65kW, στην μικρότερη μπαταρία.
Μεγαλύτερη πρακτικότητα
Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική, στην οποία εντάσσονται όλα τα παραπάνω, το πορτμπαγκάζ αυξάνεται από 400 σε 450 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα σε ανάκληση φτάνει στα 1.370 λίτρα.

BYD Atto 2 plug-in hybrid DM-i. To Super Υβριδικό
Η BYD έχει στραφεί δυναμικά στα plug-in υβριδικά στην Ευρώπη, παρουσιάζοντας πρόσφατα το Seal 6 DM-i Touring. Τώρα, φέρνει τη "super hybrid" τεχνολογία της και στο δημοφιλές compact SUV. Το νέο Atto 2 DM-i υπόσχεται μια εντυπωσιακή συνδυασμένη αυτονομία έως 1.000 χλμ., στόχος ξεκάθαρα προσαρμοσμένος στις ανάγκες των ευρωπαϊκών αγορών.
Ο υβριδικός συνδυασμός περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία blade, τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5 lt με απόδοση θερμικής απόδοσης 43% που είναι μια από τις υψηλότερες στην κατηγορία.

Η BYD αναφέρει μέση κατανάλωση μόλις 1,8 λίτρα/100 χλμ., χάρη στη λειτουργία σε δύο στάδια. Το EV mode, όπου κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά για περίπου 90 χλμ. και το HEV mode, όπου ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί κυρίως ως γεννήτρια. Όταν ζητηθεί επιπλέον ισχύς, το σύστημα περνά σε παράλληλη λειτουργία, με ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα να συνεργάζονται.
Plug-in hybrid σε δύο εκδόσεις
Η BYD προσφέρει το Atto 2 DM-i σε δύο επίπεδα απόδοσης. Την έκδοση Active με μπαταρία 7,8 kWh και ηλεκτρική αυτονομία 40 χλμ. Η συνδυασμένη αυτονομία σε αυτή την έκδοση είναι 930 χλμ. Και την έκδοση Boost με μπαταρία 18 kWh και ηλεκτρική αυτονομία 90 χλμ. Η συνολική αυτονομία εδώ φτάνει τα 1.000 χλμ. και η τελική ταχύτητα τα 180 km/h. Η φόρτιση γίνεται στα 6,6 kW, με πλήρωση από 15% σε 100% σε περίπου 3 ώρες.

Διαστάσεις, εσωτερικό και τεχνολογία
Το υβριδικό Atto 2 είναι ελαφρώς μακρύτερο (4,33 μ.) από το αμιγώς ηλεκτρικό, αν και πλάτος (1,83 μ.) και ύψος (1,68 μ.) παραμένουν ίδια. Στο εσωτερικό, η BYD διατηρεί τη γνωστή διάταξη με ψηφιακό πίνακα 8,8 ιντσών, κεντρική οθόνη 12,8 ιντσών και εξελιγμένο infotainment με AI φωνητικές εντολές. Ο χώρος αποσκευών στην υβριδική έκδοση είναι 425 λίτρα, φτάνοντας έως 1.335 λίτρα με πεσμένα τα καθίσματα.
Πότε έρχεται
Η νέα έκδοση του ηλεκτρικού Atto 2 θα είναι σύντομα διαθέσιμη για παραγγελία σε τιμές που θα ανακοινωθούν. Το BYD Atto 2 DM-i αναμένεται στην αγορά στις αρχές του 2026 και φυσικά συνοδεύεται από το καθιερωμένο εκτενές πακέτο εγγύησης EV της BYD, που περιλαμβάνει εξαετή εγγύηση κατασκευαστή για το όχημα και οκταετή κάλυψη για το σύστημα κίνησης και την μπαταρία.

































