H Hyundai έχοντας κερδίσει μια θέση μεταξύ των κορυφαίων όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες, δεν δείχνει καμία διάθεση να εγκαταλείψει την ιδέα του υδρογόνου. Για την ακρίβεια κάνει ακριβώς το αντίθετο, με το ολοκαίνουριο Hyundai Nexo δεύτερης γενιάς, που θα κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στις αρχές του 2026.
Η νέα γενιά Hyundai Nexo υπόσχεται νούμερα που δύσκολα θα περάσουν απαρατήρητα με πρώτο και καλύτερο εκείνο της αυτονομίας που αγγίζει τα 826 χιλιόμετρα (WLTP). Ο ανεφοδιασμός μάλιστα είναι επιπέδου βενζίνης χωρίς κρυφή ανάγνωση και χωρίς παιχνίδια του μάρκετινγκ καθώς απαιτούνται μόλις πέντε λεπτά.
Δηλαδή περισσότερο θα σου πάρει να βρεις κοντινό πρατήριο υδρογόνου παρά να ανεφοδιάσεις το αυτοκίνητο για άλλα 800+ χιλιόμετρα.
Νέο από τη ρίζα του
Για το Hyundai Nexo του 2026 η Hyundai έχει αναβαθμίσει πλήρως τη μονάδα κυψέλης καυσίμου και έχει διπλασιάσει την ισχύ εκφόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης. Από τα 40 kW ανέβηκε στα 80 kW, συνεργαζόμενη με νέα συστοιχία κυψέλης καυσίμου που αποδίδει 110 kW. Ο ηλεκτροκινητήρας πλέον αποδίδει 204 ίππους, ενώ συνδυαστικά, το σύστημα φτάνει τους 260 ίππους, επιτυγχάνοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, σημαντικά ταχύτερη από τα 9,2 δευτερόλεπτα του προηγούμενου μοντέλου.
Η Hyundai κατάφερε επίσης να αυξήσει τη χωρητικότητα των δεξαμενών στα 6,69 κιλά υδρογόνου χωρίς να μειώσει τον διαθέσιμο χώρο καμπίνας. Για τις ευρωπαϊκές εκδόσεις, το Nexo εισάγει μια ακόμη καινοτομία. Προσφέρει δυνατότητα ρυμούλκησης έως 1.000 κιλών, κάτι πρωτόγνωρο για όχημα κυψελών καυσίμου. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί η λειτουργία του σε χαμηλές θερμοκρασίες χάρη στη νέα τεχνολογία "Wake Up" που αποτρέπει το πάγωμα του συστήματος.
High-tech εσωτερικό
Η καμπίνα του νέου Nexo αποτελεί βιτρίνα τεχνολογίας. Δύο κυρτές οθόνες 12,3 ιντσών κυριαρχούν στο ταμπλό, παρέχοντας πληροφορίες οδήγησης και ψυχαγωγίας, με υποστήριξη ασύρματης σύνδεσης Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και ενημερώσεις λογισμικού over-the-air. Το ηχοσύστημα των 14 ηχείων της Bang & Olufsen υπόσχεται κορυφαία ποιότητα ήχου, ενώ η τεχνολογία Vehicle-to-Load (V2L) επιτρέπει τη χρήση της μπαταρίας για την τροφοδοσία ηλεκτρικών συσκευών – από laptop έως εξοπλισμό camping.
Άλλες λεπτομέρειες που δείχνουν τη φιλοσοφία "έξυπνου αυτοκινήτου" είναι το Head-Up Display, η ενσωματωμένη dash cam, ο αισθητήρας δακτυλικού αποτυπώματος για την εκκίνηση, και το Digital Key 2, που επιτρέπει το ξεκλείδωμα και την εκκίνηση μέσω smartphone ή Apple Watch.
Πιο μεγάλο, πιο άνετο, πιο "πράσινο".
Με μήκος 4,75 μ., πλάτος 1,86 μ. και ύψος 1,64 μ., το νέο Nexo είναι μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις του, προσφέροντας περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. 993 λίτρα πίσω από τα καθίσματα και 1.719 λίτρα με αναδιπλωμένα καθίσματα. Τα εμπρός καθίσματα είναι "Premium Relaxation Seats" με υποπόδια, ενώ το εσωτερικό έχει επενδυθεί με οικολογικά υλικά, βιοδέρμα, ανακυκλωμένα υφάσματα PET και χρώματα με βιολογική βάση.
Η ασφάλεια βρίσκεται επίσης σε πρώτο πλάνο, με νέα, ενισχυμένη χαλύβδινη δομή, έως και εννέα αερόσακους και πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης (ADAS).
Το στοίχημα των 28 ετών έρευνας
Η Hyundai επενδύει πάνω από 28 χρόνια έρευνας στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου και το Nexo του 2026 είναι η πιο ώριμη έκφραση αυτής της εμπειρίας. Την ώρα που η παγκόσμια αγορά επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες, η κορεατική εταιρεία επιχειρεί να αποδείξει πως υπάρχει ακόμη ισχυρό και βιώσιμο επιχείρημα υπέρ του υδρογόνου, ειδικά όταν μπορεί να προσφέρει αυτονομία σχεδόν 830 χιλιομέτρων και ανεφοδιασμό σε πέντε λεπτά.