Τα μικρά αυτοκίνητα δεν διανύουν και την καλύτερη περίοδο. Οι μπαταρίες είναι δύσκολο να χωρέσουν στο περιορισμένο τους πλαίσιο, τα περιθώρια κέρδους είναι στενά, και φυσικά, οι μέτοχοι δείχνουν να προτιμούν τα πιο προσοδοφόρα crossover και SUV.
Το Ford Fiesta αποτελεί πλέον παρελθόν, ενώ η Volkswagen αφήνει να εννοηθεί ότι ίσως δεν αντικαταστήσει άμεσα το Polo. Οπότε μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως τα μικρά αυτοκίνητα έχουν γνωρίσει και καλύτερες μέρες.

Ωστόσο, η Ιαπωνία φαίνεται να επιχειρεί να σώσει την κατάσταση. Η Mazda αποκάλυψε ότι εργάζεται πάνω σε ένα νέο μοντέλο στη μικρή κατηγορία, το Mazda Vision X-Compact. Αν θέλετε τη γνώμη μας, θα μπορούσαν απλά να το ονομάσουν νέο Mazda 2.
Η ιαπωνική εταιρεία, ωστόσο, φαίνεται να έχει αφήσει τη φαντασία της να οργιάσει. Όπως αναφέρει η ίδια, το νέο της concept "έχει σχεδιαστεί για να εμβαθύνει τον δεσμό μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου μέσα από τη σύντηξη ενός ανθρώπινου αισθητηριακού ψηφιακού μοντέλου και μιας συμπονετικής τεχνητής νοημοσύνης".

Σύμφωνα με τη Mazda, το Vision X-Compact "λειτουργεί σαν στενός σύντροφος, ικανός να συμμετέχει σε φυσικές συνομιλίες και να προτείνει προορισμούς, επεκτείνοντας τον κόσμο του οδηγού". Μάλιστα, η εταιρεία υποστηρίζει πως δεν πρόκειται απλώς για αυτοκίνητο, αλλά για "έναν φίλο".
Παρ' όλα αυτά, εμείς βλέπουμε ένα καλοσχεδιασμένο, αρμονικά αναλογικό σουπερμίνι μήκους μικρότερου των τεσσάρων μέτρων, με αναλογίες που προδιαθέτουν θετικά. Προσθέστε καθρέφτες, χειρολαβές και πινακίδες, και είναι έτοιμο για το δρόμο.

Στο εσωτερικό, η λιτή και πρακτική αισθητική θυμίζει μικρά διαμάντια του παρελθόντος, όπως το Ford Ka πρώτης γενιάς, ή το Volkswagen Up. Οι εκτεθειμένες επιφάνειες αμαξώματος στις πόρτες δίνουν μια παιχνιδιάρικη, προσιτή αίσθηση.
Η βάση για το κινητό αντικαθιστά το ακριβό infotainment, όπως στο Dacia Sandero, ενώ το μοναδικό όργανο πίσω από το τιμόνι, παραπέμπει στο Fiat 500. Είναι σαν μια σύγχρονη "συλλογή επιτυχιών" από έξυπνες ιδέες μικρών αυτοκινήτων, που κάνουν την οικονομία να μοιάζει με στυλιστική επιλογή και όχι με συμβιβασμό.

Πρέπει, δυστυχώς, να σημειωθεί ότι πρόκειται αποκλειστικά για πρωτότυπο μοντέλο. Η Mazda δεν έχει δώσει ακόμη το πράσινο φως για παραγωγή, ούτε έχει αποκαλύψει αν θα πρόκειται για ηλεκτρικό, υβριδικό ή θερμικό αυτοκίνητο.
Η ύπαρξη στροφόμετρου και λεβιέ ταχυτήτων, πάντως, υποδηλώνει την παρουσία κινητήρα, ή ίσως κάποια έξυπνη ηχητική προσομοίωση, όπως στο Hyundai Ioniq 5 N.
Μπορεί να είναι ακόμη νωρίς, όμως το μόνο που μπορούμε να ζητήσουμε από την πλευρά μας, είναι η Mazda να πει το "ναι" στην παραγωγή του.










