Προαιρετικός εξοπλισμός η κάρτα-κλειδί σε ορισμένα μοντέλα Tesla

Η Tesla αφαίρεσε ορισμένες φράσεις από το εγχειρίδιο χρήσης των μοντέλων της, υπονοώντας ότι τα φυσικά κλειδιά ενδέχεται να μην περιλαμβάνονται πλέον στον βασικό εξοπλισμό κάποιων νέων αυτοκινήτων.

Tesla Model Y Long Range AWD

Πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων της Tesla, χρησιμοποιούν ήδη το κινητό τους ως βασικό "κλειδί" για το αυτοκίνητο. Είναι βολικό, λειτουργεί (σχεδόν πάντα) και είναι κάτι που έχεις πάντα μαζί σου.

Ίσως, λοιπόν, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Tesla ενδέχεται σύντομα να σταματήσει να παρέχει τις κλασικές κάρτες-κλειδιά με τα νέα της οχήματα.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με το εξειδικευμένο blog "Not A Tesla App", η Tesla φαίνεται να έχει αφαιρέσει διακριτικά την αναφορά για τη συμπερίληψη δύο καρτών-κλειδιών από τα εγχειρίδια χρήσης των Model 3 και Model Y, ιδίως μετά την κυκλοφορία των νέων, πιο οικονομικών εκδόσεων "Standard" των δύο μοντέλων.

Tesla Model Y Standard

Ψηφιακή εμπειρία

Για όσους δεν γνωρίζουν, η Tesla παρείχε δύο κάρτες μεγέθους πιστωτικής κάρτας για τα Model 3 και Model Y, αντί για παραδοσιακά κλειδιά. Οι κάρτες αυτές λειτουργούν με τεχνολογία RFID και επιτρέπουν την πιστοποίηση του κατόχου του οχήματος με ένα άγγιγμα.

Στα παλιότερα εγχειρίδια υπήρχε η φράση: "Η Tesla σας παρέχει δύο κάρτες-κλειδιά Model 3/Y, σχεδιασμένες να χωρούν στο πορτοφόλι σας". Ωστόσο, αυτή η αναφορά έχει πλέον αφαιρεθεί, γεγονός που οδηγεί στην υπόθεση ότι ενδέχεται να μην περιλαμβάνονται πλέον στο πακέτο για τις βασικές εκδόσεις των οχημάτων.

Δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση, καθώς η Tesla έχει καταργήσει το τμήμα δημοσίων σχέσεων της από το 2019. Ωστόσο, η εταιρεία έχει ιστορικό στο να αφαιρεί λέξεις από τα εγχειρίδια λίγο πριν ανακοινώσει επίσημες αλλαγές στον εξοπλισμό των οχημάτων της.

Tesla Model Y Standard

Αθόρυβο cost cut

Σε πρώτη ανάγνωση, η κατάργηση των φυσικών κλειδιών μπορεί να μοιάζει υπερβολική. Ποια αυτοκινητοβιομηχανία δεν περιλαμβάνει κλειδιά σε ένα ολοκαίνουργιο όχημα; Όμως για την Tesla, η κάθε λεπτομέρεια μετράει, ειδικά όταν πρόκειται για κόστος.

Αν τελικά η Tesla σταματήσει να παρέχει κάρτες-κλειδιά και ο ιδιοκτήτης θέλει να αποκτήσει μία, θα πρέπει να πληρώσει επιπλέον περίπου 38 ευρώ. Αν και αυτό μπορεί να φαίνεται αμελητέο μπροστά στην τιμή ενός αυτοκινήτου, αποτελεί εξοικονόμηση για την εταιρεία και ταυτόχρονα πιθανή πηγή εσόδων.

Διαβάστε Επίσης

Ακόμη και αν κάθε κάρτα στοιχίζει στην Tesla μόλις 1,90 ευρώ, η εξοικονόμηση σε κλίμακα είναι σημαντική. Μόνο το τελευταίο τρίμηνο, η εξοικονόμηση θα μπορούσε να φτάσει σχεδόν το 1 εκατ. ευρώ.

Αν η Tesla καταφέρει να πουλήσει τις κάρτες σε όλους τους πελάτες της, θα μπορούσε να αποφέρει περίπου 18 εκατ. ευρώ επιπλέον. Και αν το ίδιο συνέβαινε για όλα τα 1.789.226 οχήματα που παρέδωσε η εταιρεία το 2024, θα μιλούσαμε για επιπλέον 67 εκατ. ευρώ σε έσοδα. Ένα καθόλου αμελητέο ποσό.

Τι σημαίνει για τους οδηγούς

Η αλήθεια είναι πως το σύστημα "κινητό ως κλειδί" της Tesla λειτουργεί αρκετά αξιόπιστα κάτι που δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό για άλλες μάρκες όπως η Lucid ή η Fisker. Η αναγνώριση είναι σχεδόν ακαριαία, αν και μερικές φορές χρειάζεται να ενεργοποιήσεις την οθόνη του κινητού για να ανταποκριθεί το όχημα.

Το πραγματικό πρόβλημα προκύπτει όταν κάποιος τρίτος, όπως ένας μηχανικός, ένας παρκαδόρος ή ένας φίλος που δανείζεται το αυτοκίνητο, χρειάζεται πρόσβαση. Η αποστολή ψηφιακού κλειδιού μπορεί να είναι λύση, αλλά σε πολλές περιπτώσεις ζητείται ακόμη ένα φυσικό μέσο πρόσβασης.

Εν τέλει, για κάποιον που αγοράζει αυτοκίνητο αξίας άνω των 37.500 ευρώ, τα επιπλέον 38 ευρώ πιθανώς δεν θα τον αποτρέψουν από την αγορά της κάρτας-κλειδιού. Ίσως αυτό να είναι και το σκεπτικό της Tesla.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network